جاباما
۱۰۸۶۴۰۰
۲۴ نظر
۱۲۹۰۰
۲۴ نظر
۱۲۹۰۰
پ

آقای محترم، بار و بندیلت را از اینستاگرام ببر!

در سال‌های اخیر رواج روان‌پزشک‌ و روانشناسان اینستاگرامی با استقبال بسیار زیادی از مخاطبان روبه‌رو شده است، به‌طوری که برخی از این پزشکان ۹۰۰ هزار فالور دارند. نکته‌ی قابل بحث این است که این مدل از تجویزهای اینستاگرامی باعث شده است که در سبک زندگی گروهی از مردم تاثیرات ملموسی مشاهده کنیم که لزوما مثبت نیستند.

برترین‌ها: در سال‌های اخیر رواج روان‌پزشک‌ و روانشناسان اینستاگرامی با استقبال بسیار زیادی از مخاطبان روبه‌رو شده است، به‌طوری که برخی از این پزشکان و یا روانشناسان، ۹۰۰ هزار فالور دارند. نکته‌ی قابل بحث این است که این مدل از تجویزهای اینستاگرامی باعث شده است که در سبک زندگی گروهی از مردم تاثیرات ملموسی مشاهده کنیم که لزوما مثبت نیستند.

آقای محترم، بار و بندیلت را از اینستاگرام ببر!

البته چندی قبل مطلبی را منتشر کردیم و در آن به بررسی نظرات موافقان و مخالفان این روانشناسان پرداختیم. یکی دیگر از این روانشناسان جنجالی، بهزاد چاوشی‌ست که اگر اهل فضای مجازی باشید حتما اسمش به‌گوشتان خورده است.

اینکه در شرایط آشفتگی روحی به مشاور و یا روانپزشک مراجعه کنیم بسیار کار پسندیده و درستی است اما به‌نظر شما نباید در انتخاب مشاور دقت بیشتری کنیم؟ متاسفانه از زمان مجازی‌تر شدن زندگی، بازار بسیاری از پزشک کاسب‌ها و پیج‌های زرد اینستاگرامی هم داغ‌تر شده است. فقط کافی‌ست ژست انسان‌های دانا را به‌خود بگیرید و اندکی هم چاشنی مردمی بودن را به کارتان اضافه کنید.

مسئله‌ی جالبی که بسیار هم جای بحث دارد هزینه‌های عجیب‌وغریب ویزیت این روانشناسان پرآوازه است که نمیدانیم برچه اساسی هم مشخص می‌شوند. شهروندی گویا با مطب یکی از این روانپزشکان تماس گرفته بود و در پاسخِ سوالی درباره‌ی هزینه‌ی ویزیت، مبلغی شنیده بود که قابل تامل است.

آقای محترم، بار و بندیلت را از اینستاگرام ببر!

برخی‌ها این انسان‌ها را راه‌گشا می‌دانند و بسیار هم طرفدار آن‌ها هستند، اما برخی از مخاطبین نکته‌سنج انتقاداتی به این ماجرا دارند.

برای مثال، یکی از مشاوره‌های این دکتر در پاسخ به خانمی بود که احساس زیبا بودن نمی‌کرد و برای مشاوره گرفتن اقدام کرده بود. اینکه این آقای مشاور چطور و بر چه اساسی همچین پاسخی به این خانم داده، واقعا جای سوال است! ایشان گفته بود مشکل پول است، و اگر شما احساس زیبایی نمی‌کنید دلیلش پول نداشتن شماست.

آقای محترم، بار و بندیلت را از اینستاگرام ببر!

موضوع دیگر برمی‌گردد به خانمی که برای مشاوره‌ی مجازی به این آقا پیام داده. این خانم مشکل خیانت کردن همسر خواهرش را مطرح کرده است و طلب چاره‌جویی کرده است. باز هم جواب این دکتر مورد بحث و واکنش کاربران در شبکه‌ی اجتماعی قرار گرفت.

آقای محترم، بار و بندیلت را از اینستاگرام ببر!

یکی دیگر از موضوع‌ها مربوط می‌شود به یک استوری که آقای چاوشی در آن اقرار کرده که اصلا انسان انتقادپذیری نیست و به دگم خودش افتخار می‌کند. البته طبق نوشته‌های کابران، چندین مرتبه‌ی دیگر هم انتقادپذیر نبودن خودش را اعلام کرده است.

آقای محترم، بار و بندیلت را از اینستاگرام ببر!

آقای محترم، بار و بندیلت را از اینستاگرام ببر!

این‎‌ها فقط چند نمونه از موردهای فاجعه‌آمیز این روانشناسان و روانپزشکان عجیب‌وغریب مجازی بودند، که صرفا برای آگاهی بیشتر شما آوردیم. وضعیت روان هم مانند جسم نیاز به مراقبت دارد، این روزها افراد بسیاری در جامعه به خاطر کرونا یا مسائل مالی، بیکاری و... استرس های زیادی تحمل می‌کنند، پس لطفا برای یافتن یک مشاور حساسیتتان را بالا ببرید.

اینکه چه کسی در فضای مجازی دنبال‌کننده‌های زیادی دارد، اصلا دلیلی بر حاذق بودن آن شخص نیست. متاسفانه دلالی به همه‌ی حوزه‌های کاری نفوذ کرده است که بعضی از این فعالیت‌ها سلامت انسان‌ها و جامعه را تهدید می‌کند. حالا که هیچ نظارتی بر فعالیت این دست از افراد نیست، آگاه باشید و بدانید خطراتی که حرف‌های بی‌سروته این مشاوران زندگی شما را تهدید می‌کند فاجعه‌تر از آن چیزی‌ست که حتی فکرش را می‌کنید.

در ادامه چند نظر دیگر درباره‌ی این مشاور را بخوانید.

آقای محترم، بار و بندیلت را از اینستاگرام ببر!

آقای محترم، بار و بندیلت را از اینستاگرام ببر!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س.ش

      این روانشناسهای الکی فقط کیسه دوختن برای پول مردم . یکساعت خودت حرف میزنی کلی هم پول میدی ،فقط نگات میکنن . خوندن کتابهای خوب برای درمان، خیلی بهتر از حرف زدن با اونا حالمون رو خوب میکنه

      پاسخ ها

      • 12

        ایشون نه روانشناس الکی ان نه کیسه دوختن...من سال هاست پست های خودشون و همسرشون رو دنبال میکنم و کل حرفشون اینه که مسئولیت انتخاب خودتونو بپذیرین ...مثل همین خانومی که خیانت دیدن و باز هم برگشتن به زندگی...مثلا انتظار داشت چی ببینه دوباره تو زندگی؟؟

      • بدون نام

        واقعا سالهاست دنبالشون میکنی؟ جالبه که قبولشون داری

      • 12

        بله دنبال میکنم و قبول دارم..ما هر بلایی سرمون میاد ازینه که خودمونو گول میزنیم ..

      • بدون نام

        من هم دنبالشون میکنم و بهشون اعتقاد دارم. چون واقعیت رو میگه نه اون چیزی که من دلم میخاد بشنوم رو

      • بدون نام

        روانشناسهای واقعی سرشون انقدر شلوغه که وقت نمیکنن اینستاگرام خودنمایی کنن

      • بدون نام

        منم دنبالشون می کنم صراحت در برخورد با کسانی که مشکلاتی از این دست دارن راهگشاست و صدالبته مراکز مشاوره معمولی هم بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان می گیرن

    • بدون نام

      این آقا مدرک روانشناسی دارن و پزشک نیستن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روانشناس با پزشك فرق داره و البته ميتونه مدرك دكتراي روانشناسي داشته باشه مثل دكتراي فيزيك يا ادبيات. دكتراي پزشكي هم يك جور دكترا هست ولي پزشكها معروف شدن به دكتر.

    • بدون نام

      واقعا 250 هزارتومن داد که بهش بگه خواهرت وشوهرش تو آفساید هستن خخخخ. خدای من باورم نمیشه به چه سمتی مردم دارن میرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه جبهه تگیرید وبی طرفانه بخونید میبینید که درست جوابشو داده ما آدما میخوایم تو خیالاتمون با ساده انگاری زندگی کنیم ومسوولیت چیزی رو نپذیریم

      • بدون نام

        من ايشونو نميشناسم و اسمشم تا حالا نشنيده بودم ولي ما مردم ايران يه خصوصيت بسيااااااار اساسي داريم و اون اينه كه مسووليت كاري كه كرديم (در واقع گندي كه زديم)‌رو نميپذيريم و دنبال كسي ميگرديم كه ما رو در نپذيرفتن مسووليت گندي كه زديم تاييد كنه.
        وقتي يكي مثل ايشون پيدا ميشه كه رك ميگه خودت كردي تقصير خودت بوده معلومه كه يه سري گارد ميگيرن چون ما انتظار داشتيم اشتباهات مارو تاييد كنه نه ما رو مقصر بدونه!

    • بدون نام

      فقط یاد بگیرید فکر کردن ، اجرا نمودن و پای مسوولیت تصمیم و اندیشه ی خود ایستادن و اینکه دنباله رو نباشید
      ورزش بخصوص یوگا به کاهش استرس که منجر به پریشان فکری میشه کمک بزرگیه
      انسان باشید و همسایه ی خود را دوست بدارید

    • ناشنلس

      اینجا ایرانه. واقعا توقع غیر از این داشنسد؟

    • بدون نام

      روانشناس های الکی

    • بدون نام

      همه روانشناس ها آدم حسابی نیستن :)))، و همونا گند میزنن به حال خراب یکی

    • بدون نام

      از وقتي واتسآپ و شبكه هاي اجتماعي زياد شده يه فاميل داريم ٥٠سالشه كلاسه دوم سوم ابتدايي خانمشم ٣٦سالشه دوم سوم راهنمايي ولي اعتماد به نفس و نظرات كارشناسانه در تمام علوم از پزشكي و هنر و سينما و اقتصاد گرفته تا سياست دارن بعضي وقتا واقعا جلو اعتماد به نفسشون كل فاميل كم ميآرن اينا تصورشون اينه كه حالا ٤تا مطلب يه جا ديدن كارشناسن

    • بدون نام

      در مورد زیبایی و پول درست گفته بنده خدا .خب پول داشته باشی میکوبی از نو میسازی بقول معروف
      الان با این جراحی های زیبایی کسی که پولداره زشت هم باشه میتونه زیبا بشه

    • بدون نام

      من رفتم پیجشو دیدم چندتا از سوال جوابارم دیدم. چه جوابی که اینجا گذاشتین چه چجوابایی که تو پیجش داده کاملا منتقیه. حالا کاری با ادبیاتش و مبلغ ویزیتش ندارم. نصف مردم که میرم سراغ مشاور دنبال شریک جرم برای خطاها و اشتباهاتشونن وگرنه مثلن اونی که داره خیانت میکنه یا اونی که مشکلات رفتاری طرف مقابلو میبینه و باز رابطه رو ادامه مسدا یعنی نمیتونه درست و از غلط تشخیص بده؟

    • بدون نام

      بنظرم ایشون درست میگن منم دامادم خیانت کرده خواهرم باهاش زندگز میکنه همش شک و بی اعتمادی همراهش هست و به همه ما انتقال میده انگار ما همه درگیرش هستیم واقعا هرکس مسئولیت زندگیشو باید قبول کنه

    • معصومه

      دقیقا دست گذاشتید رو متفاوت ترین استوری های دکتر چاوشی!چرا از نکات روانشناسی جذابی که به استناد منابع معتبر علمی استوری می کنن چیزی نمی گید.قطعا یکطرفه به قاضی رفتید.فرق ایشون با خیلی از روانشناسهای دیگه اینه که ایشون این علم رو ایرانیزه و اسلامیزه نکرده و کاملا منطقی با مشکلات مردم مواجه میشه.البته ادبیاتش گاهی تند و تلخه

    • ف

      خوب شما هم که اینجا تبلیغ شو‌ کردی . بهتره این جور افراد را اصلا ندید .

    • بدون نام

      کسانی که پول بابت این چیزا پرداخت میکنند دیوانه اند

    • تینا الماسی

      من چندین سال هست دکتر چاوشی را در اینستاگرام دنبال میکنم و مطالبش واقعا بهم کمک کرده، ما عادت کردیم به دروغ شنیدن حرف حق برامون تلخه، وگرنه که مطالب ایشون بی شک درست و منطقیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج