جاباما
۱۰۸۶۴۷۲
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

گیشه آمریکا در تسخیر فیلم جدید «دنزل واشنگتن»

فیلم «چیزهای کوچک» (Small Things) با نقش‌آفرینی «دنزل واشنگتن» و «رامی مالک»، با ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های گیشه آمریکا قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا: فیلم «چیزهای کوچک» (Small Things) با نقش‌آفرینی «دنزل واشنگتن» و «رامی مالک»، با ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های گیشه آمریکا قرار گرفت.
گیشه آمریکا در تسخیر فیلم جدید «دنزل واشنگتن»
به گزارش ورایتی، فیلم جنایی و هیجانی چیزهای کوچک به کارگردانی جان لی هنکاک و بازی دنزل واشنگتن و رامی مالک، با ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش در ۲ هزار و ۱۷۱ سینمای آمریکای شمالی، فهرست پرفروش‌ترین‌های گیشه آمریکا را فتح کرد. این میزان از فروش در هفته اول اکران، در شرایط عادی فاجعه تلقی می‌شد اما امروز و در روزگار کرونا یکی از موفق‌ترین آمار به حساب می‌آید.
طبق سیاست‌های جدید استودیو فیلمسازی برادران وارنر، این فیلم همزمان با اکران سینمایی به ازای پرداخت یک حق عضویت ماهانه کمتر از مبلغ بلیت سینما، برای مشترکان اچ بی او مکس نیز قابل دیدن بود. چیزهای کوچک یکی از ۱۷ فیلم کمپانی برادران وارنر است که همزمان در سینماها و سرویس پخش اینترنتی اچ بی او مکس اکران می‌شود.
اچ بی او مکس آمار دقیقی از تعداد مشترکانی که تماشای برخط سینمایی چیزهای کوچک را به پرده نقره‌ای ترجیح دادند، منتشر نکرده است اما اندی فورسل از مدیران ارشد کمپانی وارنر میدیا می‌گوید این فیلم به محض اکران، به رتبه اول پرمخاطب‌ترین فیلم‌های اچ بی او مکس رسید.
به گفته فورسل، پس از موفقیت فیلم زن شگفت انگیز ۱۹۸۴، چیزهای کوچک اشتهای سیری ناپذیر مخاطب برای فیلم‌های بلند با کیفیت را نشان داد.
فیلم چیزهای کوچک ماجراهای دو افسر پلیس را روایت می‌کند که در تعقیب یک قاتل سریالی هستند. در خارج از آمریکا که سرویس اچ بی او مکس هنوز در دسترس نیست، این فیلم در اولین هفته از اکران در ۱۸ کشور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش کرد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار آن مربوط به سینماهای روسیه بود.
سینماداری آمریکا در سراشیبی سقوط
با وجود پیشتازی فیلم جدید دنزل واشنگتن در گیشه آمریکا، سینماهای این کشور دوران سختی را پشت سر می‌گذارند. دور جدید تاخیر در تاریخ اکران‌ها، امید سینماداران نسبت به این که میزان بلیت فروشی در سال جدید میلادی به سطح پیش از شیوع کرونا برمی‌گردد را ناامید کرده است.
اوایل ماه ژانویه (دی ۹۹) استودیو مترو گلدن مایر (MGM) اکران قسمت جدید از مجموعه فیلم‌های جیمز باند با عنوان زمانی برای مردن نیست را از آوریل (فروردین- اردیبهشت ۱۴۰۰) به ماه اکتبر (مهر- آبان ۱۴۰۰) موکول کرد. این تصمیم استودیوهای رقیب را نیز برآن داشت تا یک بار دیگر تاریخ اکران فیلم‌های مورد انتظار خود از جمله موربیوس، شکارچیان روح: افترلایف، سیندرلا و قسمت دوم از سینمایی یک مکان ساکت را تغییر دهند. همچنین انتظار می‌رود استودیو یونیورسال اکران سریع و خشن ۹ که قرار بود ۲۸ مه (۷ خرداد ۱۴۰۰) روی پرده برود را به تعویق انداخته و دیزنی بیوه سیاه را از جدول اکران خارج کند. اگر این اتفاق بیفتند، وضع برای دست اندرکاران صنعت سینماداری بغرنج خواهد شد. تابستان امسال یک سال می‌شود که سینماهای آمریکا شرایط عادی را تجربه کرده‌اند بسیاری از سینماهای این کشور ۱۰ ماه گذشته را با حداقل فروش یا درآمد نزدیک به صفر سرکرده‌اند.
تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند گیشه در سال ۲۰۲۲ به وضع عادی برگردد. دیوید گراس مدیر شرکت مشاوره فرنچایز اینترتیمنت ریسرچ معتقد است روند واکسیناسیون، با افزایش عرضه، در فصل بهار سرعت می‌گیرد و با از بین رفتن تهدید کرونا مردم به سینماها بازخواهند گشت.
ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۱۰۳ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند.
شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج