۱۰۸۶۵۸۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تا وقتی مددی قدرتی ندارد وضعیت همین است

مدافغ سابق استقلال به خبرورزشی گفت: استقلال اگر می‌خواهد نتیجه بگیرد باید ترکیبش را ثابت نگه دارد. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید سخت ببازد.

خبرورزشی: مدافغ سابق استقلال به خبرورزشی گفت: استقلال اگر می‌خواهد نتیجه بگیرد باید ترکیبش را ثابت نگه دارد. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید سخت ببازد.

هاشم بیک‌زاده درباره اتفاقات اخیر باشگاه استقلال، تیم و دیدارهای اخیر آن حرف زد.

با اتفاقات بد این روزها چه می‌کنید؟

متأسفانه مهرداد میناوند عزیز را از دست دادیم. فکر می‌کنم آخرین برنامه تصویری را من با او داشتم که نامش رینگو بود. خیلی خیلی از این بابت ناراحتم و از طرفی نگران علی انصاریان عزیز. دعا می‌کنم علی هرچه زودتر روبه‌راه شود و دوباره او را سالم و سرحال ببینیم.

وضعیت استقلال را در این هفته‌ها چطور می‌بینید؟

از این برد و باخت‌ها همیشه هست ولی استقلال باید کمی بابرنامه‌تر بازی کند. به‌ویژه در بخش دفاعی.

چطور؟

چون گلی که آنها زدند در موقعیت ۴ به یک بودند! استقلال خیلی راحت گل می‌خورد. موقعیت هم ایجاد می‌کند ولی خیلی بد به توپ ضربه می‌زنند که این موضوع البته به ترکیب تیم هم ربط دارد. وقتی تیم هر بازی با تغییرات زیاد روبه‌رو می‌شود، همین است. تیم باید ۸۰ درصد ترکیبش ثابت باشد تا بتواند برنامه‌هایش را پیاده کند ولی با تغییرات دائمی هماهنگی بین نفرات از بین می‌رود.

چه باید کرد؟

استقلال اگر می‌خواهد نتیجه بگیرد باید ترکیبش را ثابت نگه دارد. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید سخت ببازد. این خوب نیست که روبه‌روی تیم‌هایی که از قبل ۸۰ درصد فوتبالی‌ها می‌گویند استقلال برنده است تیم ببازد یا متوقف شود!

خط هافبک تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان چند سال است که کنار هم بازی می‌کنند و این می‌تواند اتفاق خوبی باشد. ولی هنوز در این خط هم به هماهنگی ایده‌آل نرسیده‌ایم. اگر به موقع پاس بدهند موقعیت‌های بیشتری هم ایجاد می‌شود.

درباره چپ استقلال و افت نادری و بازی خوب بابک مرادی حرفی ندارید؟

نادری در چپ به مرور افت کرد. دفاع چپ باید سختگیرانه‌تر بازی کند. کلاً در دفاع ۴ نفره دفاع‌های چپ و راست می‌توانند نقش عمده‌ای در شکل‌گیری حملات تیم ایفا کنند، حتی بیشتر از مهاجمان. البته از وقتی بابک مرادی به میدان آمد وضعیت بهتر شد و بازی خوبی ارائه کرد.

درباره باخت بد بیشتر توضیح می‌دهید؟

باخت بد تیم را به حاشیه می‌برد. به نظرم این فصل فرصت مناسبی برای قهرمان شدن استقلال است چون اغلب تیم‌ها وضعیت خوبی ندارند و دیدیم که سپاهان در خانه چطور مغلوب شهرخودرو شد. نتیجه‌ای که من خودم انتظارش را نداشتم ولی این قبیل باخت‌ها باعث شاکی شدن هواداران می‌شود. در فضای مجازی هم می‌بینیم که چطور هواداران با یک باخت پشت تیم را خالی می‌کنند و با یک برد از تیم حمایت می‌کنند. این درست نیست. هوادار باید تحت هر شرایطی از تیمش حمایت کند.

ولی در این مدت هر بار که استقلال نتیجه نمی‌گیرد، از محمد تقوی، فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی حرف زده می‌شود! چرا چنین وضعیتی به‌وجود آمده؟

تیم که الان صدر جدول است و بد نتیجه نگرفته. از طرفی این حرف‌ها فقط تمرکز حاج محمود (فکری) را برهم می‌ریزد. اینها فقط دشمنان تیم هستند که این مسائل را راه می‌اندازند. کسی که تیم را دوست داشته باشد از این حرف‌ها نمی‌زند. فرهاد مجیدی سرمربی تیم بود و می‌خواست بماند. او خودش رفت و الان این حرف‌ها که می‌خواهد برگردد خیلی بد است.

وظیفه باشگاه چیست؟
باشگاه باید پشت مربی باشد تا مربی هم پشت بازیکنانش باشد و این زنجیره به موفقیت تیمی بینجامد.

اما در این مدت می‌بینیم که حمایت چندانی از محمود فکری نمی‌شود!
این یا از ضعف مدیریت است یا اینکه مدیریت قدرت کافی را ندارد یا از بالا دستور می‌گیرند و خودشان جرأت حرف زدن ندارند. قهرمانی که فقط با برد و باخت نیست. ۵۰ درصد قهرمانی‌ها به پشت پرده تیم و به باشگاه ربط دارد و صحبت‌هایی که انجام می‌شود. کلاً آقای مددی خیلی کمرنگ است. شاید هم برای همین است که اختیاری از خودش ندارد. مدیریت باید قوی باشد. ما که فعلاً چیزی از مددی ندیده‌ایم.

پرسپولیسی‌ها هم کری می‌خوانند که صدرنشینی استقلال به دلیل افت پرسپولیس است؟
اصلاً ربطی به‌هم ندارند. البته پرسپولیس به ویژه پس از، از دست دادن فینال آسیا افت کرده و دیدیم که در دیدار با ماشین‌سازی هم تا دقیقه ۳+۹۰ بازی مساوی بود. با این همه استقلال باید فقط به نتایج خودش فکر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج