۱۰۸۶۵۸۸
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

محمدخانی: در شوک مرگ مهرداد هستم

پیشکسوت پرسپولیس گفت: هنوز در شوک مرگ میناوند هستم، مهرداد بسیار مهربان و با معرفت بود و نمی‌توانم باور کنم که او دیگر در جمع ما نیست. یک پرسپولیسی واقعی و اصیل از جمع ما رفت.

خبرگزاری ایرنا: پیشکسوت پرسپولیس گفت: هنوز در شوک مرگ میناوند هستم، مهرداد بسیار مهربان و با معرفت بود و نمی‌توانم باور کنم که او دیگر در جمع ما نیست. یک پرسپولیسی واقعی و اصیل از جمع ما رفت.

بدون شک «ناصر محمدخانی» یکی از بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه پرسپولیس و فوتبال ایران محسوب می‌شود، او با پیراهن پرسپولیس و تیم ملی گل‌های حساسی را به ثمر رساند تا نامش را در تالار افتخارات فوتبال برای همیشه حک کند.

محمدخانی درباره عملکرد نه چندان خوب پرسپولس در هفته‌های اخیر حرف زد. او با ابراز نگرانی از روندی که این تیم در پیش گرفته است گفت: اعتقاد دارم اگر این شرایط ادامه داشته باشد قرمزها برای رسیدن به عنوان قهرمانی کار سختی خواهند داشت.

مشروح گفت و گو با این پیشکسوت فوتبال را در زیر می‌خوانیم.

پرسپولیس ماشین‌سازی تبریز را به سختی شکست داد. دلیلش چه بود؟

این بازی با تمام دشواری‌هایش به پیروزی پرسپولیس منجر شد. قرمزپوشان با اختلاف میلی‌متری سه امتیاز بازی را به نام خود ثبت کرد.

علت اینکه عملکرد پرسپولیس پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا رضایت‌بخش نبوده، چیست؟

پرسپولیس با شایستگی به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و تا یک‌قدمی کسب جام پیش رفت اما با بدشانسی نتوانست به این مهم برسد. متاسفانه پس از این تورنمنت روند تیمی قرمزپوشان با افت فاحشی روبرو شد و آنها در لیگ برتر نتایج چندان خوبی نگرفتند. حرف من یک چیز است.

چه چیزی؟

وظیفه مربیان پرسپولیس این بود که بازیکنان را از نظر روحی و روانی آماده کنند اما این اتفاق رخ نداد. وقتی به آمار و عملکرد پرسپولیس پس از لیگ قهرمانان نگاه می‌کنیم متوجه خواهیم شد لرزان و غیر مطمئن ظاهر شده است. آنها چند مسابقه را با تساوی پشت سر گذاشتند و بعد یک برد حداقلی کسب کردند. من وقتی بازی‌های این تیم را در لیگ برتر تماشا می‌کردم نگران بودم. می‌دانید چرا؟

چرا؟

پرسپولیس در مسابقات خود باید اقتدار داشته باشد، آنها باید طوری در زمین حاضر شوند که بتوانند هر حریفی را شکست بدهند. اینکه پرسپولیس یک گل بزند و بعد عقب بکشد تا بازی به پایان برسد درست و اصولی نیست.

در بازی با ماشین‌سازی تبریز نوسان زیادی داشتند.

به هر حال بازیکنان پرسپولیس از نظر روحی شرایط خوبی نداشتند اما در نهایت به پیروزی و سه امتیاز کامل مسابقه رسیدند. من امیدوارم این تیم در بازی‌های آینده شکل بهتری به خود بگیرد.

این روند پرسپولیس باعث نخواهد شد راه قهرمانی این تیم برای پنجمین فصل پیاپی ناهموار شود؟

پرسپولیس اگر در سال‌های گذشته عنوان قهرمانی را به دست آورد یکی از دلایل اصلی‌اش این بود که ‌در نیم فصل اول امتیازات ارزشمندی را به دست آورد و به حریفان اجازه نمی‌داد که راحت برنده شود. پرسپولیس همواره بیشترین امتیاز را کسب می‌کرد و اجازه نمی‌داد کار در نیم فصل دوم به اما و اگر کشیده شود. این اتفاق در لیگ بیستم رخ نداده است و متاسفانه شاهد آن هستیم پرسپولیس امتیازات مهمی را نگرفته است. من نگران شرایط پرسپولیس در این فصل هستم و بر این باور هستم اگر روند فعلی آنها ادامه داشته باشد شاید نتوانند قهرمانی خود را تکرار کنند.

برای حل این مشکل چه باید کنند؟

مربیان و بازیکنان پرسپولیس در این راه نقش مهم و عمده‌ای را ایفا می‌کنند. اعضای کادر فنی قرمزپوشان باید بازیکنان را از نظر روانی تقویت کنند و به همان شرایطی بر گردانند که در لیگ قهرمانان آسیا داشتند. پرسپولیس بازیکنان و کادر فنی خوبی در اختیار دارد که هر کدام از آنها توانایی زیادی دارند. در این چند هفته اخیر قرمزپوشان به خاطر اینکه جام قهرمانی را از دست دادند تمرکز ندارند و این یکی از عوامل اصلی عدم نتیجه نگرفتنشان بوده است.

وظیفه بازیکنان چیست؟

آنها بهترین فوتبالیست‌های ایران هستند و هر تیمی آرزو دارد این نفرات را در اختیار داشته باشد. من به عنوان یکی از پیشکسوت پرسپولیس به آنها می‌گویم قهرمان نشدن قرمزپوشان در لیگ قهرمانان آسیا چیزی از ارزش‌های آنها کم نکرده است. این عزیزان بدانند در لیگ برتر راه سختی پیش رو دارند و باید همچون گذشته نام بزرگ پرسپولیس را روی کاپ قهرمانی حک کنند. تمرکزشان را روی بازی‌ها بگذارند و حتم داشته باشند اگر از همین بازی آینده تلاش کنند در پایان فصل قهرمان خواهند شد.

اختلاف پرسپولیس با صدر جدول ۵ امتیاز است؟

پرسپولیس دو بازی عقب افتاده در لیگ برتر دارد که اگر آنها را با برد پشت سر بگذارد به طور حتم در یکقدمی صدر جدول قرار گرفته و در کورس قهرمانی قرار می‌گیرند. این فاصله امتیازی چیزی نیست که قابل جبران نباشد البته به شرطی که روند متزلزل خود را جبران کنند.

و مهرداد میناوند درگذشت؟

هنوز در شوک مرگ میناوند هستم، مهرداد بسیار مهربان و با معرفت بود و نمی‌توانم باور کنم که او دیگر در جمع ما نیست. چندی پیش در یک برنامه مجری بود و من به عنوان میهمان دعوت شدیم که بسیار خوش گذشت و کلی خندیدیم. ای کاش همه این اتفاقات خواب بود اما یک پرسپولیسی واقعی و اصیل از جمع ما رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یه ایرانی میگه

      ناچار ی یه زن دیگه بگیری

    • بدون نام

      تو بهتره در شوک قتل زن عقدیت و شوک اعدام زن صیغه ایت باشی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج