۱۰۸۶۶۳۲
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

افتضاح در هفته سیزدهم لیگ برتر

کادرفنی و مسئولان فولاد برای خنثی کردن پرتاب‌های اوت نادر محمدی، علاوه بر بزرگ کردن ابعاد زمین به اندازه ۷ متر، اطراف زمین چمن را تبدیل به باتلاق کردند تا یک آبروریزی بزرگ را در بیستمین دوره لیگ برتر رقم بزنند!

جماران: کادرفنی و مسئولان فولاد برای خنثی کردن پرتاب های اوت نادر محمدی، علاوه بر بزرگ کردن ابعاد زمین به اندازه ۷ متر، اطراف زمین چمن را تبدیل به باتلاق کردند تا یک آبروریزی بزرگ را در بیستمین دوره لیگ برتر رقم بزنند!

فوتبال ایران که سال‌هاست از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نسبت به همتایان خود در آسیا هم عقب افتاده و سال‌ها از آخرین قهرمانی تیم‌های ملی و باشگاهی ایران در آسیا می‌گذرد، در مباحث اخلاقی هم در حال زمین خوردن و باختن است.

تغییر ابعاد زمین چمن در بازی فولاد و پیکان از اتفاقاتی است که در فوتبال محلات هم رخ نمی‌ دهد اما در بیست سالگی لیگ برتر ایران و در سال ۲۰۲۱ هر از گاهی فوتبال ایران به این شکل علاقه مندانش را متعجب می‌ کند؛ نه با قهرمانی و پیروزی های بزرگ!

البته نکته جالب ماجرا این جاست که به افزایش ابعاد زمین هم بسنده نشده و مسئولان تیم فولاد و مدیران این باشگاه اطراف زمین را هم تبدیل به باتلاق کرده اند تا مبادا بازیکن اوت انداز تیم رقیب که نام و آوازه ای برای خودش دست و پا کرده و حتی در برخی شبکه های جهانی دیده شده، موقعیت خطرناکی را ایجاد کند.

ماجرا از این قرار است که در چارچوب هفته سیزدهم لیگ قرار بود فولاد و پیکان در ورزشگاه فولاد آره نا به میدان بروند ولی در هنگام ورود عوامل برگزاری بازی به زمین، مسئولان تیم پیکان متوجه فضای بسیار محدود کنار زمین برای اوت انداختن و همین‌ طور باتلاقی و گل آلود بودن این محوطه می شوند که مانع از انداختن پرتاب اوت های بلند و حدودا ۵۰ متری نادر محمدی خواهد شد.

پس از در جریان گذاشتن ناظر مسابقه و بررسی صحت و سقم ماجرا، نماینده فدراسیون به مسئولان فولاد هشدار می دهد که مطابق آیین نامه تا وقتی خط کشی زمین چمن به ابعاد استاندارد بازنگردد، اجازه برگزاری داده نخواهد شد و بعد از حدود یک ساعت و خط کشی مجدد و دو خطه شدن زمین، مسابقه برگزار و به تساوی بدون گل ختم شد.

افتضاح در هفته سیزدهم لیگ برتر

اما نکته جالب روایت های گوناگون از این ماجرا و همینطور طفره رفتن مسئولان فولاد خوزستان از عذرخواهی و مطرح کردن دلایل غیر قابل قبول برای این اقدام است!

*ناظر بازی: امیدوارم فولاد را فقط یک جلسه محروم نکنند

حسین شمس، ناظر برگزاری این بازی به اتفاقات جالب توجه و طفره رفتن فولادی ها از محاسبه عرض زمین اشاره کرد و گفت: عرض زمین باید ۶۸ متر استاندارد باشد اما اینطور نبود. وقتی اعتراض کردم، مسئولان ورزشگاه «متر» نمی‌آوردند! مجبور شدم قدم بگیرم که با قدم‌های من عرض زمین ۷۵ متر شد که ۷ متر بیشتر از ۶۸ متر بود. وقتی متر آوردند، تنها نیم متر اشتباه کرده بودم.

مسئولان فولاد در توجیه این ماجرا می‌ گویند که افزایش عرض زمین به خاطر بازی های بین المللی بوده اما ناظر بازی می گوید: متأسفانه آب روی چمن و کنار زمین ریخته بودند تا گِل‌ شود. کاورهای پلاستیکی روی زمین را برداشته و به لب خط چسبانده بودند که بازیکن پیکان نتواند اوت پرتاب کند.

نماینده فدراسیون از مسئولان انضباطی خواست شدیدا با این موضوع برخورد کنند و افزود: نمی‌دانم چه زمانی قرار است حرفه‌ای شویم. این همه بازی‌های مهم در دنیا برگزار می‌شود، آیا نمی‌بینند فوتبال دنیا چقدر حرفه‌ای شده است؟ کشورهای همسایه و عربی این کارها را نمی‌کنند. امیدوارم طوری رأی ندهند که تنها یک جلسه محرومیت در پی داشته باشد. تمرکزتان روی این است که جلوی اوت انداختن یک تیم را بگیرید؟ اسم این کار فوتبال است؟

*توجیهات غیرمنطقی مدیرعامل فولاد درباره خرابکاری در زمین چمن

اما مسئولان پیکان روایت دیگری از عرض زمین چمن ورزشگاه دارند. اکبر محمدی، مدیرعامل پیکان می گوید عرض زمین ۱۰ متر افزایش یافته بود تا بازیکن تیمش فضای لازم برای پرتاب اوت را نداشته باشد: «ظهر روز گذشته و زودتر از هر فردی متوجه شدم این اتفاق‌ها در ورزشگاه افتاده است. با اصغر مدیرروستا تماس گرفته و خواستم زودتر به ورزشگاه رفته و با ناظر بازی صحبت کنند. آنچه به من گفتند عرض زمین ۷۸ متر بوده است. به حدی این عرض بزرگ شده بود که فقط یک متر برای ایستادن و حفظ حریم تا پیست تارتان را باقی گذاشته بودند.

محمدی توجیه مسئولان فولاد را کافی و منطقی ندانست و گفت: مصاحبه‌های دوستان هم برای من جالب است. از آذری، مدیرعامل فولاد انتظار بیشتری داشتم اما در مصاحبه‌اش گفته به دلیل باران، آب کنار زمین جمع شده و به خاطر بازی‌های آسیایی عرض زمین را بیشتر کردیم. در نهایت گفته اتفا‌ق‌های بازی با پیکان مشکوک بود. اگر این اتفاق‌ها طبق هماهنگی بوده چرا مشکوک است؟ اگر هم قانونی بود چرا ناظر بازی دستور داد دوباره زمین خط کشی شود؟ همه این موارد هم باید در بازی پیکان که یک پرتاب‌کننده دارد، اتفاق بیفتد؟

افتضاح در هفته سیزدهم لیگ برتر

*نماینده هیات فوتبال خوزستان: زمین سه متر بزرگ شد

در این بین یکی از مسئولان استان خوزستان و از عوامل برگزاری مسابقه هم که هر هفته در حال همکاری با مسئولان فولاد خوزستان است، روایت خودش را دارد. او می گوید: عرض زمین از هر طرف تقریباً‌ بین یک و نیم تا دو متر اضافه شده بود. طبق اندازه گیری شمس ابعاد از 68 متر به 71 متر یا 72 متر رسیده بود. خوشبختانه بلافاصله ابعاد زمین به استاندارد بازگشت و رأس 17:10 سوت بازی زده شد. حتی 5 دقیقه هم با تأخیر بازی را آغاز نکردیم.

پور افشار، مسئول برگزاری مسابقات فوتبال خوزستان با ابراز بی اطلاعی از علت این موضوع گفت:: مدیرعامل باشگاه فولاد در کنفرانس بعد از مسابقه و بیانیه ای اعلام کرد که با توجه به اینکه ابعاد زمین، ابعاد استاندارد ایران است و ما می خواهند در آسیا بازی کنند و احتمال دارد بازی های آسیایی با ابعاد استاندارد فیفا برگزار شود، تصمیم گرفته شده این تغییرات را ایجاد کنند اما با این وجود بهتر بود که هماهنگی صورت می گرفت.

*تلاش شبانه ۴۰، ۵۰ کارگر برای تغییر ابعاد زمین ورزشگاه فولاد!

اما یکی از پیشکسوتان فوتبال خوزستان و نخستین کاپیتان فولاد در اظهاراتی جدید با زیر سوال بردن ادعای مسئولان این باشگاه، پرده از اتفاقات تازه ای برداشته است.

سیاوش بختیاری زاده که سابقه سرمربیگری در لیگ برتر با استقلال خوزستان را هم دارد می گوید: مگر یک نتیجه فوتبال چقدر اهمیت دارد که برای خاطر پیروزی چنین کارهایی را انجام می دهند و ورزشگاهی را که ساختن آن آرزوی دیرینه این استان بوده، این چنین خراب می کنند؟ من کاری به ادعای مسئولان این تیم ندارم اما می دانم شبانه 40، 50 کارگر را از سطح شهر جمع کردند تا این وضعیت را در ورزشگاه به وجود بیاورند!

او با اشاره به افزایش عرض زمین و باتلاقی شدن اطراف زمین چمن می گوید: من نمی دانم این چه توجیه هایی است که مطرح می شود. در فوتبال خوزستان این قبیل موارد وجود نداشت و کسی این رفتارها را نمی پسندد. من به موفقیت این تیم هم خوشبین نیستم.

مسئولان فولاد یعنی سعید آذری روز گذشته بابت این اتفاق عذرخواهی کردند و این تغییرات را به خاطر حضور در لیگ قهرمانان آسیا دانستند و در نهایت گفتند شهامت عذرخواهی را دارند اما شواهد و مدارک حاکی از این است که آن ها به خرابکاری خود قبل از این دیدار اذعان نمی کنند و صرفا در حال لاپوشانی کردن هستند.

به نظر نمی رسد کسی بتواند از این شرمساری در برود و باید دید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چه برخوردی با این باشگاه که یکی از نمایندگان آسیایی ایران است، خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ملکه سرخ

      نکونام وآذری آبروی خوزستان روبردن واقعاحیف خوزستان

    • بدون نام

      آخ آخ هردم ازاین باغ بری میرسد تازه ترازتازه تری میرسد ازتیم دوم تیم خاص بیشترازاین هیچ انتظاری نمیرود بدبخت محمود فکری درهمین اهوازبود که گفت تیم فولاد رفتارناجوانمردانه دارد که محرومش کردن

    • محمد علی

      این تفکرات منفی فقط و فقط از هاشمی نسب سر می‌زند

    • بدون نام

      تیمی که نکونام و هاشمی نسب توش باشن از این بدترم میشن،وحشی بازی، اینا تو هر بازی با تیم مقابل جنگ و دعوا راه میندازن، یکی هم نیست جلوشونو بگیره

    • شمالی آبی

      ای کاش سایت میزان مینوشت که درتهران هم دربازی تیم خاص شرمساری مهم دیگری روی داددرتهران روح جوانمردی نابود شد جنایت دراهوازخیانت درتهران به فوتبال ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سومین شرمساری هم برا تو که هنوز سایت برترینها رو از سایت میزان تشخیص نمیدی . چهارمین شرمساری هم در مسجد سلیمان رخ داد که دروازه بان کیسه توپ فرستاد تو گل خودشون

    • مومنی

      داد و فریاد هاشمی نسب و جواد نکونام را در بازی پرسپولیس و اکثر بازیها که نتیجه نمیگرفتند را یاد بیارید ؟چقدر مظلوم نمایی می کردند؟تیم خاص تیم خاص میکردند. حالا خجالت بکشند .

      پاسخ ها

      • ملکه سرخ

        خجالت کشیدن بلدنیستن گندزدندبه خوزستان

    • بدون نام

      کجاست آقای هاشمی نسب که از فوتبال پاک حرف میزد

    • بدون نام

      اگر اراده ای برای برخورد بامسببان باشه نکونام آذری سرپرست وکلیه عوامل دخیل دراین قضیه مادام العمر ازهرفعالیت فوتبالی محروم بشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج