۱۰۸۶۶۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پاریس میزبان هنر ایرانیان

سفیر فرانسه در تهران اعلام کرد تا چند روز دیگر موزه هنر مدرن شهر پاریس میزبان نمایشگاه مهمی از آثار هنری معاصر ایران است.

خبرگزاری مهر: برونو فوشه سفیر فرانسه در تهران در همایش فرهنگی ایران از دیدگاه سیاحان سفرنامه نویس فرانسوی قرن ۱۷ که عصر امروز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد در سخنانی با اشاره به اسناد و نسخ خطی موجود در این سازمان، آنها را آثاری کمیاب و ارزشمند خواند.

وی با اشاره به افزایش مبادلات فرهنگی و نیز دیپلماتیک ایران و فرانسه در ماه‌های اخیر گفت: خوشبختانه این مبادلات فکری زیاد شده و تقریبا همه هواپیماهایی که هر روز در تهران به زمین می نشینند، حامل جمعی از روشنفکران، دانشگاهیان و نیز مقامات عالیرتبه فرانسه هستند.

سفیر فرانسه در ایران همچنین در پایان سخنانش از برگزاری یک نمایشگاه هنری از آثار ایرانی در آینده نزدیک در کشور متبوعش خبر داد و گفت: تا چند روز دیگر موزه هنر مدرن پاریس میزان نمایشگاه مهمی از هنر معاصر ایران است. تعدادی از هنرمندان ایرانی به امانت سپردن آثار فرهنگی خود را برای این نمایشگاه تقبل کرده اند و قطعا پاریسی ها استقبال شایانی از این نمایشگاه به عمل خواهند آورد.

در این مراسم همچنین بهمن نامور مطلق پژوهشگر و معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سخنانی از آنچه تغییر تصویر ایرانیان نزد اروپاییان پس از تغییر دولت در ایران خواند اینگونه گفت: تصویری که الان از ایرانی ها در اروپا وجود دارد بهتر شده طوری که در حال حاضر همه هتل های شیراز، اصفهان، یزد و دیگر نقاط تاریخی ایران رزو است و حداقل تا شش ماه دیگر جایی برای توریست های خارجی در آنها نیست.

وی همچنین با بیان اینکه تصویری که اروپایی ها در طول تاریخ اروپایی از ایران داشته اند، پارادوکسیکال بوده است گفت: گاهی از آن به عنوان کشوری تروریست پرور و گاهی توریست نواز، گاهی به عنوان مهمان گریز و گاهی به عنوان مهمان نواز نقل می کنند. به هر حال آنچه که وجود دارد این است که ایران کشوری با یک تنوع قومی و جغرافیایی وسیع است و غنای تاریخی این سرزمین بر پیچیدگی تصویری که اروپایی ها از ایران بدست می دهند، تاثیر داشته است.

در این مراسم همچنین سهراب فتوحی رئیس انجمن دوستی ایران و فرانسه برگزاری همایش ایران از دیدگاه سیاحان سفرنامه نویس فرانسوی قرن ۱۷ را تلاشی در جهت شناخت هر چه بهتر فرانسوی ها از ایران خواند و از ژان شاردن، ژان باتیست، تاورنیه و پی یر لوتی به عنوان سفرنامه نویسان فرانسوی که آثاری با هدف معرفی ایرانی ها به فرانسوی ها به رشته تحریر درآورده اند، یاد کرد.

وی در پایان گفت: توصیفاتی که در سفرنامه های سیاحان فرانسوی درباره ایران وجود دارد عمدتا مبتنی بر مسائل مذهبی، قومی، زبانی و جغرافیایی ایران است و به هر حال این نوشته‌ها نقش مهمی در ارائه تصویری از ایران به فرانسوی ها داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج