جاباما
۱۰۸۶۷۰۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

الکاظمی: گفت‌وگوهای منطقه‌ای لازم است

نخست وزیر عراق در دیدار با دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد که لازم است که گفت‌وگو مبنای حل مشکلات میان کشورهای منطقه باشد.

خبرگزاری فارس: نخست وزیر عراق در دیدار روز دوشنبه خود با دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در بغداد تاکید کرد که گفت‌وگو باید اساس حل مشکلات فیمابین کشورهای منطقه باشد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق آمده است: «مصطفی الکاظمی امروز میزبان نایف الحجرف و هیأت همراه وی بود که در این دیدار نخست وزیر عراق بر تلاش کشورش برای تحکیم روابط خود با شورای همکاری خلیج فارس در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری تاکید کرد.»

الکاظمی: گفت‌وگوهای منطقه‌ای لازم است

بر اساس این بیانیه، نخست وزیر عراق از تلاش‌ها برای ایجاد آشتی میان قطر و کشورهای دیگر حوزه همکاری خلیج فارس استقبال کرد و گفت: «گفت‌وگو باید اساس حل مشکلات بین کشورهای منطقه باشد.»

الکاظمی بر اعتقاد راسخ عراق به اهمیت گفت‌وگو گفت: «تحولات کنونی در منطقه و جهان بازتاب‌هایی بر همه کشورهای منطقه خواهد داشت، از همین رو همه کشورهای منطقه ضروری است که بر اساس اصول گفت‌وگو رفتار کنند تا مانع بروز تاثیرات منفی این تحولات شوند.»

نخست وزیر عراق بر اهمیت پیگیری پرونده سرمایه گذاری‌ها در عراق و تعهدات کنفرانس اعانه دهندگان در کویت تاکید کرد و گفت: «این قضیه بر ثبات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در عراق و به تبع آن بر امنیت منطقه تاثیرگذار است در شرایطی که عراق خودش نیز در مبارزه با تروریسم تلاش می کند و پیگرد عناصر داعش ادامه دارد.»

الحجرف نیز بر حمایت شورای همکاری خلیج فارس از عراق در دستیابی به امنیت و ثبات و استقلال آن تاکید کرد و گفت که شورای همکاری تجربه موفق عراق در مبارزه با تروریسم را ارج می‌نهد.

او با اشاره به اینکه پرونده اتصال عراق به شبکه برق شورای همکاری به مراحل پیشرفته ای رسیده است گفت: کشورهای عضو شورای همکاری در ادامه روابط دوجابه برای توسعه این روابط جدی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج