۱۰۸۶۷۱۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

امارات: آمریکا هم باید در گفت‌وگوها با ایران باشد

خانم ابتسام الکتبی، رئیس مرکز مطالعات سیاسی امارات در واکنش به پیشنهاد ایران برای گفتگوی منطقه ای در جهت حل اختلافات، خواستار حضور آمریکا در این گفتگوها شد.

انتخاب: ابتسام الکتبی، رئیس مرکز مطالعات سیاسی امارات در واکنش به پیشنهاد ایران برای گفتگوی منطقه ای در جهت حل اختلافات، خواستار حضور آمریکا در این گفتگوها شد.

الکتبی طی رشته توییتی نوشت: «در مقابل اصرار ایران بر مذاکرات منطقه ای برای حل و فصل مسائل، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس باید سیاست "بین المللی سازی مذاکرات" را دنبال کنند. برای اجرای این سیاست لازم است هرگونه مذاکره منطقه ای مشروط به مشارکت آمریکا به عنوان متحد استراتژیک کشورهای عربی شود تا از این طریق، به این مذاکرات مشروعیت بین المللی بدهند.

امارات: آمریکا هم باید در گفت‌وگوها با ایران باشد

در این زمینه، ممکن است این ایده کارساز باشد که یک طرح "گفتگوی گسترده" که شامل سه پرونده مورد مناقشه است آغاز شود و برای همه این پرونده ها راه حل های روشن و همزمان تهیه شود. این به معنای دور زدن تلاش های ایران برای اجرای استراتژی تفکیک پرونده ها و استراتژی راه حل های موقت است.

همچنین ارائه پیشنهاد ابتكار عربی برای گفتگوی منطقه ای با ایران، در مورد موضوعات مختلف منطقه ای حل نشده، تحت نظارت سازمان های بین المللی و با مشاركت کشورهای دیگر، می تواند مفید باشد. این پیشنهاد در مقابل پیشنهاد ایران برای گفتگوهای منطقه ای است زیرا طرح ایران شامل جدا كردن پرونده ها و کنار گذاشتن قدرت های جهانی و سازمان های بین المللی از این مذاکرات است.

در منطقه و جهان اتفاق نظر وجود دارد که دولت بایدن خواهان بازگرداندن سیاست ایالات متحده در قبال خاورمیانه به موقعیت سنتی خود است. این به معنای تمرکز مجدد بر سیاست بسیج متحدان و تلاش برای برقراری یک ساختار امنیتی جدید در این منطقه ناپایدار جهان است.

سابقه تاریخی توافق هسته ای نشان داد که حکومت ایران از فرصت گشایش اقتصادی ناشی از توافق برای حمایت از پروژه های توسعه طلبانه خود در منطقه و تقویت برنامه های تسلیحاتی اش استفاده کرد، در حالی که تجربه تحریم ها در هر دو موج (موج 2005 تا 2012 و موج سال های 2018 تا 2020) تأثیر قابل توجهی در جلوگیری از برنامه های توسعه طلبانه ایران داشت.

دولت جدید ایالات متحده باید تا رسیدن به توافق جامع با ایران، چارچوب کلی تحریم ها را حفظ کند و دولت بایدن نباید به ایرانیان پیشنهاد کند که آماده است رژیم تحریم ها را کنار بگذارد، بلکه می تواند در ازای گرفتن امتیازات ملموس از ایران، معافیت موقت از برخی تحریم ها را به ایران بدهد. به ویژه اینکه بررسی ها نشان می دهد ایران به دلیل تحریم ها و سایر مشکلات، به آستانه سقوط اقتصادی رسیده است. لغو تحریم ها قبل از برداشت میوه های آن، اشتباهی جبران ناپذیر است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج