۱۰۸۶۷۷۰
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

رشید جایگاهش را می‌داند، شایعات دسیسه بود

من در جریان تنبیه انضباطی فکری برای مظاهری نیستم، ولی می‌دانم که مظاهری جایگاه خود را می‌داند و احساس می‌کنم این شایعات دسیسه‌ای بیش نیست. مطمئن باشید که او از حیطه مسائل مربوط به خود خارج نشده و در مسائل فنی دخالت نمی‌کند.

روزنامه فرهیختگان: من در جریان تنبیه انضباطی فکری برای مظاهری نیستم ولی می‌دانم که مظاهری جایگاه خود را می‌داند و احساس می‌کنم این شایعات دسیسه‌ای بیش نیست. مطمئن باشید که او از حیطه مسائل مربوط به خود خارج نشده و در مسائل فنی دخالت نمی‌کند.

در دیدار با نفت مسجدسلیمان و در اقدامی عجیب محمود فکری از سیدحسین حسینی به‌جای رشید مظاهری در درون دروازه استقلال استفاده کرد و این درحالی است که در قبال این اتفاق شایعات زیادی به گوش می‌رسید، بااین‎‌حال ظاهرا به‌خاطر آسیب‌دیدگی گلر سوم استقلال فکری ترجیح داد از لحاظ روحی و انگیزشی حسینی را نیز روی فرم نگه دارد و به همین دلیل در مسجدسلیمان به این دروازه‌بان بازی داد، این درحالی است که حسینی که بعد از مدت‌ها در درون دروازه قرار گرفته بود با یک اشتباه وحشتناک ۳ امتیاز استقلال را برای این دیدار تبدیل به یک امتیاز کرد اما با همه این تفاسیر شنیده می‌شود فکری قصد دارد همچنان در ادامه دیدارهای این تیم به‌خصوص در دیدار هفته چهاردهم مقابل نساجی دوباره از حسینی استفاده کند. درخصوص این اتفاقات با مربی و دروازه‌بان پیشین استقلال همکلام شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با محمدعلی یحیوی را در ادامه می‌خوانید.

وضعیت استقلال را در درون دروازه چطور ارزیابی می‌کنید؟

تا آغاز رقابت‌های فصل جدید طبیعتا یک‌سری مشکلات وجود داشت اما بعد از آنکه مظاهری به استقلال پیوست در دیدارهایی که در درون دروازه قرار گرفت، به‌خوبی از دروازه حفاظت کرد و شرایط به‌گونه‌ای مهیا شد که تیم بتواند به روند صعودی ادامه دهد. اما متاسفانه در دیدار با نفت مسجدسلیمان کمی حسینی متزلزل ظاهر شد و از همین ناحیه استقلال هم متضرر شد، البته تزلزل حسینی طبیعی بود چون او در این مدت دور از دروازه بود و مجموعه این اتفاقات باعث شد آن گل به آن شکل به ثمر برسد. اما در مجموع مشکل خاصی نیست و باید از مجموعه تیم و به‌خصوص دروازه‌بان‌های استقلال حمایت کرد تا آنها با انگیزه و روحیه بتوانند این تیم را به جایگاه واقعی برگردانند، این درحالی است که وقتی چنین روشی برای استفاده از دروازه‌بان‌ها به‌کار گرفته می‌شود این تبعات و عواقب را هم دارد چون اگر در مابین مسابقات و در فواصل نزدیک‌تر حسینی در درون دروازه قرار می‌گرفت و تا این اندازه فاصله بین بازی‌هایش نمی‌افتاد، فکر نمی‌کنم چنین گلی هم به ثمر می‌رسید. در هر صورت وقتی فاصله بیفتد و آن هم در یک چنین دیدار دشواری این دروازه‌بان بعد از مدت‌ها به میدان برود، این موضوع در هر صورت مشکلات خاص خود را ایجاد خواهد کرد.

بعد از این دیدار شایعاتی درخصوص تنبیه انضباطی فکری برای مظاهری درخصوص انتقادات فنی او قبل از بازی منتشر شد.

من در جریان این مسائل نیستم ولی می‌دانم که مظاهری جایگاه خود را می‌داند و احساس می‌کنم این شایعات دسیسه‌ای بیش نیست. مطمئن باشید که او از حیطه مسائل مربوط به خود خارج نشده و در مسائل فنی دخالت نمی‌کند. البته اگر بحث فنی درباره خودش باشد بالاخره آنها در تعامل با سرمربی و در ارتباط با هم هستند و شاید صحبت‌هایی مطرح شده باشد اما اگر واقعا چنین اتفاقاتی افتاده باشد، به جز اینکه دوستان، خودشان با دستان خود شرایط بحرانی را به وجود بیاورند، مورد دیگری نیست ولی فکر نمی‌کنم این شایعات صحت داشته باشد.

به‌عنوان یک مربی دروازه‌بان‌ها به سیستم چرخشی اعتقاد دارید؟ شایعه شده بود فکری به گلرهای تیم گفته تا زمانی که تیم نبازد درون دروازه قرار می‌گیرند.

به نظر من گلری که تمرین می‌کند و شرایط مسابقه را دارد و کارش را به‌نحو احسن انجام می‌دهد باید در درون دروازه قرار بگیرد اما چه بهتر وقتی که دروازه‌بان در اوج است و تیم درحال گرفتن نتایج لازم، تغییراتی در درون دروازه داشته باشیم، چراکه وقتی تیم در اوج باشد و روبه‌جلو کار کند، مطمئنا دروازه‌بان جایگزین هم باانگیزه می‌شود چون شرایط را خوب درک می‌کند اما این شرایط که الان به وجود آمده و در چند مسابقه مظاهری خوب کار کرده و شرایط برای او عالی پیش رفته و فقط به‌خاطر حرف و حدیث‌ها بخواهیم همه‌چیز را فدا کنیم و بخواهیم شرایط خودمان را درنظر بگیریم، این موضوع یک مقدار عادلانه نیست چون ما برای خودمان تصمیم نمی‌گیریم بلکه برای استقلال و مجموعه هوادارانش تصمیم می‌گیریم. اگر هم این شایعات که می‌گویند، درست باشد و صحبتی هم شده باشد، می‌توانستند طور دیگری عمل کنند که تیم سه امتیاز را بگیرد و در ادامه باشگاه هم کمیته انضباطی دارد و در آنجا می‌توانند مشکلات را برطرف کنند.

با توجه به اینکه به نظر می‌رسید به‌خاطر مصدومیت گلر سوم فکری می‌خواست تحت هر شرایطی روحیه و انگیزه حسینی را حفظ کند، آیا با توجه به این امر باز هم تصمیم فکری را در مسجدسلیمان درست نمی‌دانید؟

به نظر من باز هم حداقل در این دیدار باید رشید بازی می‌کرد. بالاخره باید نام بزرگ استقلال و هواداران آن را درنظر گرفت. این تیم بعد از چندین سال به شرایط خوبی رسیده و چندین هفته صدرنشینی را حفظ کرده اما نباید به‌خاطر این شرایط و شاید بگومگو‌ها اتفاقاتی را رقم بزنیم که تبعات آن دامنگیر تیم شود. استقلال در بازی با نفت مسجدسلیمان ۲امتیاز حساس را از دست داد، درحالی‌که می‌شد با تعامل مظاهری را به میدان فرستاد و در ادامه برخورد لازم در کمیته انضباطی باشگاه صورت می‌گرفت؛ البته اگر مشکلی وجود داشت. چه‌بسا شاید با حضور مظاهری هم تیم شکست می‌خورد اما با توجه به شرایط مظاهری باید او بازی می‌کرد. حسینی نیز برای این دیدار مطمئنا آمادگی جسمانی را داشت اما به نظر من از لحاظ ذهنی و روحی و روانی، آمادگی قرار گرفتن در چارچوب را نداشت.

حالا باید چه کار کرد تا حسینی هم روی فرم باقی بماند؟

به نظر من باید او بازی کند، البته در موقع مناسب. درواقع با اقدامات فکری اتفاقی افتاد که برخی مسائل که نباید باز می‌شد، حالا باز شده، بااین‌حال حالا که این اتفاق افتاده یک بازی برای حسینی فایده ندارد و باید برنامه‌های آماده‌سازی او ادامه پیدا کند و بیشتر از اینها در چارچوب قرار بگیرد و از سوی دیگر از وجود مظاهری نیز در برخی بازی‌های دیگر استفاده شود. اگر الان دوباره مظاهری در درون دروازه بایستد حسینی خراب می‌شود و این شرایط در آینده تکرار خواهد شد. بحث اینجاست که اگر اقدام فکری در قبال مظاهری تنبیهی بوده باید فعلا ادامه پیدا کند.

صحبت پایانی؟

امیدوارم در دیدار با نساجی اگر حسینی در درون دروازه قرار گرفت، کماکان حمایت‌ها ادامه داشته باشد. باید ارتباط بین حسینی و مربیان استقلال و چه‌بسا مربی دروازه‌بان‌های این تیم بهتر و قوی‌تر شود چون این ارتباط ضعیف است که این شرایط به وجود می‌آید‌. از لحاظ جسمی او مشکلی ندارد و هر دو گلر از لحاظ بدنی آماده هستند اما از لحاظ ذهنی و ارتباطی باید طرفین با هم همخوانی داشته باشند تا در درون دروازه نیز تمرکز به وجود بیاید و استقلال با وجود داشتن دو دروازه‌بان مطمئن از این جهت بیمه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا رضایی

      مربی نیست فکری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج