۱۰۸۷۰۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

حاشیه‌ های جشن رادیو با حضور ضرغامی

آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا با اعلام اسامی برگزیدگان در بخش‌های مختلف رادیویی شب گذشته در مرکز همایش‌های صدا و سیما به کار خود پایان داد.

خبرگزاری ایسنا: آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا با اعلام اسامی برگزیدگان در بخش‌های مختلف رادیویی شب گذشته در مرکز همایش‌های صدا و سیما به کار خود پایان داد.

حضور رییس سازمان صداوسیما در جشن خانواده‌ی بزرگ رادیو کم حاشیه نبود. او که از نیمه‌های این مراسم به حاضران ملحق شد، در سخنانی در دفاع از رادیویی‌ها آب پاکی را بر روی دست تلویزیونی‌ها ریخت و به قول مریم نشیبی در این جشن بزرگ رادیویی برای رادیویی‌ها خوب نواخت. اما ضرغامی در پاسخ به این اظهار نظر اینگونه عنوان کرد که در حال حاضر همه برای من می‌نوازند.

ضرغامی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: در سطح جهانی، رادیو واقعا در مقابل تلویزیون رسانه‌ای پاک‌تر‌، ساده‌تر‌، اقناع‌کننده‌تر و همراه‌تر است.

در مراسم اختتامیه هنرمندانی از جمله بهزاد فراهانی،‌ داریوش مودبیان، صدیقه کیان‌فر‌، مریم نشیبی، گیتی خامنه‌، عزرا وکیلی‌، خسرو معتضد، شمسی فضل‌اللهی، قطب‌الدین صادقی‌، اکبر زنجانپور‌، خسرو فرخزادی‌، مجید قناد‌، رضا عمرانی، صدرالدین شجره‌، بیژن نوباوه، فرزاد حسنی‌، میرتاج‌الدینی، موسوی گرمارودی،‌ جواد پیشگر‌ و همچنین علیرضا افتخاری و عبدالحسن مختاباد حضور داشتند.

همچنین سید عزت‌الله ضرغامی (رییس سازمان صداوسیما)، محمد حسین صوفی‌ (معاون صدا‌) و تقدس‌نژاد‌ (معاون مالی و اداری صداوسیما‌) و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان رادیو در جشن اختتامیه سیزدهمین جشنواره رادیو حاضر بودند.

در این مراسم ضرغامی که برای یک سخنرانی مفصل به روی سن آمده بود‌، اینگونه عنوان کرد که به دلیل کمبود وقت از بیان بسیاری از مطالب خود صرف نظر می‌کند. سخنرانی رییس سازمان صداوسیما که به موضوعاتی درخصوص مقتدر بودن رادیو و همچنین خاطراتی از گذشته و هدایای روز پدر و ... پرداخت، حدود ۳۰ دقیقه به طول انجامید.

به افتخار اینکه گربه شده‌ایم!

سید عزت الله ضرغامی در این مراسم با اشاره نور آبی‌رنگ پروژکتور سالن مراسم که به طور مستقیم به چشم وی می‌خورد،‌ در سخنانی طنز گفت: هر وقت تصویر ما و آقای صوفی در نمایشگر نشان‌ داده می‌شد‌، به دلیل نور آبی که به چشممان می‌خورد، به آقای صوفی می‌گفتم عین گربه‌ها شده‌ایم. به افتخار اینکه گربه شده‌ایم!

رییس سازمان صدا و سیما در بدو ورودش به روی سن همچنین با یک تریبون کوچک مواجه شد که در این خصوص به طنز اظهار کرد: تریبون خیلی لاغر است باید سخنران را بپوشاند؛ البته برای صوفی که پهنای باندش کم است مناسب‌تر است اما برای من و مهران دوستی نه!

ضرغامی در ادامه به برخی از آداب مستحب از جمله نماز شب‌های لیلةالرغائب که بسیار طولانی است‌، اشاره کرد و گفت: برخی از دوستان این آداب مستحب را به گونه‌ای به شکل جدی توضیح می‌دهند که خودشان شاید این آداب را انجام نمی‌دهند.

او همچنین به یکی از نمازهای مستحب ویژه شب لیلة‌الرغائب اشاره کرد که تصمیم گرفت این نماز ۱۸ رکتی را بخواند. اما پس از دو رکعت خسته شد و از حال رفت.

شوخی ضرغامی با مردان در روز پدر

ضرغامی میلاد حضرت علی(ع) را تبریک گفت و در ادامه به هدایای روز پدر و روز مرد اشاره کرد و اینکه ان‌شاء‌الله پدرها کلکسیونی از جوراب و زیرپیراهن هدیه خواهند گرفت؛ او به هدیه‌ی روز زن در صداوسیما هم اشاره کرد که آقای تقدس نژاد (معاون اداری مالی صداوسیما )این هدیه را که مبلغ آن ۱۰۰ هزار تومان بوده، دو برابر کرده است.

ضرغامی به شوخی گفت: برخی از آقایان به شوخی می‌گویند ما را هم قاطی زنان کنید، اما من می‌گفتم اگر مرد پیدا کردید سلام ما را هم به او برسانید.

او سپس به بیان خاطره‌ای از نوار محسن طاهری، مداح در مسجد لاله‌زار پرداخت و گفت: این نوار اشعاری را در وصف حضرت علی(ع) سروده است‌ که بسیار به دل می‌نشیند اما آن را گم کردم.

ضرغامی همچنین از همه اصحاب رادیو و صدا تشکر کرد و گفت: این جشنواره ان‌شاء‌الله برای همه سودمند و مفید باشد.

اشاره به سوتی‌های صداوسیما و برنامه عموپورنگ

بخش‌های دیگری از سخنان ضرغامی به شرایط سخت یک برنامه زنده گذشت.

او در این بخش به سوتی برنامه عموپورنگ اشاره کرد و گفت: در یک برنامه زنده تریبون باز است و نمی‌شد آن را کنترل کرد. به عنوان مثال در یک برنامه تلویزیونی زنده که مجری برنامه کودک با کودک حرف می‌زند و از او می‌خواهد تا گوشی تلفن را به مادرش بدهد و او هم در پاسخ می‌گوید مادرم در حمام است و مجری می‌گوید با پدر می‌خواهم صحبت کند بازهم کودک پاسخ می دهد پدرم هم در حمام است. در مقابل مجری این برنامه چطور می‌تواند این قضیه را برنامه زنده کنترل کند این تقصیر ما نیست برنامه زنده است و پیش آمده است. ضمن اینکه اخیرا مشاهده کرده‌ایم سوتی‌های صدا و سیما را روی سایت‌های اینترنتی قرار می‌دهند بنابراین حالا که دیگران انجام می‌دهند، پس چرا خودمان این کار را نکنیم و سوتی‌های خودمان را پخش نکنیم. بالاخره مردم از این سوتی‌ها لذت می‌برند و سوتی‌های ما چیزی نیستند که از چشم کسی پنهان بمانند که در پی این سوتی‌ها مشکلات نظارتی هم وجود دارد.

رییس صدا و سیما همچنین با پاک خواندن رادیو به این نکته اشاره کرد که در تصویر فساد فراوانی وجود دارد و گفت: رادیو در مقابل تلویزیون در سطح جهان و کشور خودمان بسیار پاک‌تر است. باید صدا را از آسیب سیما محفوظ نگه داریم.

تندیس‌هایی که دیر رسید

استودیوی رادیو جشنواره در سالن‌هایش‌های صداوسیما به چشم می‌خورد و برنامه‌سازان در همان جا روی آنتن به شکل زنده برنامه داشتند. در این برنامه زنده که در حاشیه‌ی جشنواره برگزار می‌شد، از امیرحسین مدرس به عنوان مجری جشن اختتامیه دعوت شد تا گزارشی از کنداکتور مراسم را در آنتن زنده ارائه دهد.

در اختتامیه جشنواره رادیو با وجود آغاز مراسم، تندیس‌ها هنوز بر روی سن چیده نشده بودند و روی میزها تنها پرچم‌های کشورهایی که شرکت کرده بودند به چشم می‌خورد. تندیس‌ها یک ساعت پس از شروع اختتامیه و در حین اجرای برنامه بر روی میزها چیده شدند.

معاون صدا پیش از آغاز مراسم به همراه برخی از مدیران رادیو، از طبقه بالای مرکز همایش‌ها نظاره‌گر نحوه چیدمان مراسم بود.

بر اساس این گزارش ایسنا، مراسم اختتامیه به شکل زنده و تصویری همزمان از سایت جشنواره پخش می‌شد.

گاف مهمانان خارجی

با پخش آهنگ آغازین مراسم، مهمانان خارجی برای لحظاتی به اشتباه به انگیزه پخش سرود ملی ایران ایستادند که باعث خنده حضار شدند.

امیرحسین مدرس با شیوه‌ای کاملا متفاوت از نحوه‌ی اجرای رادیویی‌ها، مراسم اختتامیه را اجرا کرد.

جشن اختتامیه سیزدهمین جشنواره رادیو به شکل رسمی با اجرای نمایشی از بهزاد فراهانی آغاز شد.

سپس با حضور تقدس‌نژاد معاون اداری و مالی صدا و سیما‌، معاون صدا‌، رضوی‌نژاد دبیر جشنواره‌ و همچنین ولیان مسئول کمیته جشنواره بخشی از جوایز داخلی به برنامه‌سازان اهدا شد که در این میان تندیس‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو بیشتر در دستان رادیو نمایشی‌ها بود و آنها گوی سبقت را نسبت به سایر شبکه‌ها ربودند.

مگر می‌شود مریم نشیبی صحبت نکند

پس از اهدای جوایز نوبت به تقدیر از مریم نشیبی، گوینده پیشکسوت رادیو و برنامه «شب بخیر کوچولو» رسید. او زمانی که با همان طروات و پرانرژی بودن معمولش به روی سن آمد، با تشویق بلند حضار روبه‌رو شد و با قرار گرفتن بر روی تریبون گفت: مگر می‌شود مریم نشیبی صحبت نکند و از ضرغامی اجازه گرفت و گفت: حالا یک کوچولو!

او همچنین به شکل طنز به معاون مالی اداری سازمان صداوسیما که تندیس‌ جشنواره را در دست داشت اشاره کرد و گفت: دست آقای تقدس‌نژاد هم سنگین است و خسته می‌شود و سپس گفت: خوشحالم این جایزه را گرفتم. این جایزه را مدیون همه شما عزیزان هستم. همینطور شنوندگان نازنین برنامه «گلبانگ» و «شب بخیر کوچولو».

او البته پس از این مطالب کوتاه اشاره کرد که فراموش کرده است که سخنانش را با نام خدا آغاز کند.

نشیبی سپس جایزه خود را تقدیم به شنوندگان دو برنامه «گلبانگ» و «شب بخیر کوچولو» و همچنین عوامل این برنامه کرد.

در بخش دیگری از این مراسم کریم‌خانی خواننده مربوط به شعر امام رضا(ع) با حضور بر روی سن به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) اشعاری را برای حاضران خواند.

سپس گلچینی از برنامه‌های رادیویی برای مخاطبان از نمایشگر سالن پخش شد.

در بخشی از این مراسم گروه نوازنده مختاباد اجرای زنده داشتند. در ابتدای این اجرا مختاباد با اشاره به حضورش در جشن رادیو اظهار کرد: تنها صداست که می‌ماند و بس و سپس قطعاتی را برای حاضران اجرا کرد.

دکور مراسم سیزدهمین جشنواره بین المللی صدا به شکل موج رادیو در قالب ماکت ساخته شده بود.

در ادامه این مراسم، از دکتر کلانتری به عنوان رییس پنجمین اجلاس جهانی صدا برای قرائت بیانیه دعوت شد.

همچنین سخنان معاون صدا بخش‌های دیگری از این مراسم بود.

لاریجانی می‌گفت سرعتت را کم کن، ضرغامی می‌گفت تندتر

پس از سخنان رییس صدا و سیما از محمد جهانی، مدیر اسبق رادیو تهران دعوت شد تا بیانیه اجلاس جهانی صدا را قرائت کند.

محمد جهانی که بر روی صحنه حاضر شده بود، پیش از خواندن بیانیه به خاطره‌ای از جشنواره مراکز استان‌ها در بم که در آن زمان علی لاریجانی، رییس سازمان صداوسیما بود اشاره کرد و گفت: در اختتامیه جشنواره مراکز استان‌ها بنده دبیر جشنواره و مجری اختتامیه بودم. در آن زمان وقتی که شروع به خواندن بیانیه کردم، به دستور آقای لاریجانی که می‌گفت سرعتت را کمتر کن کم می‌کردم و به دستور آقای ضرغامی که می‌گفت سرعت خواندنت را تندتر کن، تند می‌کردم.

ضرغامی نیز در این خصوص با اشاره به اعتماد به نفس محمد جهانی گفت: در این اختتامیه که در بم بودیم محمد جهانی زمانی که به روی سن آمد‌، هیچ کسی جز یک نفر برای او کف نزد. او نیز اولین جمله‌ ای که به جمعیت گفت این بود: از آن برادری که مرا تشویق کرد تشکر می‌کنم!

سپس بیانیه توسط محمدجهانی قرائت شد.

بخش دیگر اهدای جوایز توسط ضرغامی، صوفی‌، تقدس نژاد‌، احمد پور‌ مسئول جشنواره و بیژن نوباوه‌ (عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما) انجام شد.

اهدای جایزه به کودکان با بیماری‌های صب‌العلاج

لیدا عرفانیان در این مراسم به عنوان یک برنامه ساز موفق مورد تقدیر قرار گرفت.

او پس از دریافت جایزه با صدایی بغض‌آلود به خاطره‌ای از یک معلم در زریوار اشاره کرد و گفت: این معلم درسی به من داد که هیچگاه از یادم نمی‌رود. او موهای خود را به خاطر کودکان صعب‌العلاج تراشید من نیز با این درس این هدیه را به کودکان صعب‌العلاج هدیه می‌کنم.

پس از این سخنان، این برنامه‌ساز از سوی حاضران مورد تشویق قرار گرفت.

مراسم سیزدهمین جشنواره بین المللی صدا و پنجمین اجلاس جهانی صدا ساعتی پس از بامداد با ثبت عکس یادگاری هنرمندان و اهالی رسانه با ضرغامی به پایان رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج