۱۰۸۷۱۹۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

حجت قاسم‌زاده اصل:

جشنواره‌ای با ۱۶ فیلم دیگر جشنواره نیست

حجت قاسم‌زاده اصل کارگردان فیلم «روز ششم» از انتخاب و داوری سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر و بی تفاوتی به فیلم های مستقل انتقاد کرد.

خبرگزاری صبا: حجت قاسم‌زاده اصل کارگردان فیلم «روز ششم» از انتخاب و داوری سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر و بی تفاوتی به فیلم های مستقل انتقاد کرد.
جشنواره‌ای با ۱۶ فیلم دیگر جشنواره نیست
حجت قاسم‌زاده اصل، کارگردان فیلم سینمایی «روز ششم» که متقاضی حضور در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر بود در گفتگو با ما درباره غیبت فیلمش در میان ۱۶ فیلم پذیرفته شده نهایی جشنواره گفت: این جشنواره با کم‌ترین تعداد فیلم‌های نامزد شده در طول دوره‌های مختلف، بیشتر از اینکه شبیه به جشنواره باشد به اختتامیه شباهت دارد.
وی ادامه داد: تعداد فیلم‌های نامزد شده در جشنواره ملی فیلم فجر در دوره‌های گذشته حتی به ۳۰ فیلم و بیشتر هم می‌رسید ولی امسال با عدد عجیب و غریب ۱۶ مواجه هستیم؛ عددی که معلوم نیست از کجا و چگونه آمده است. سوالی که مطرح می‌شود این است که داوران چگونه در کمتر از ۲ هفته حدود ۶۰ فیلم را دیده، درباره آن‌ها بحث کرده و از میان‌شان ۱۶ فیلم را برگزیده‌اند. این جزو محالات است و باید که این داوران توانایی‌های ماورایی داشته باشند.
قاسم‌زاده اصل با اشاره به پیش‌بینی فیلم‌های نامزد شده در سایت‌های مختلف بیان کرد: اصولا اعلام اسامی این شانزده فیلم احتیاجی به هیات انتخاب و داوری نداشت، اسامی‌ای بود که چند سایت پیش‌بینی کرده بودند. برای آنچه اتفاق افتاده تقسیم غنائم اسم شایسته‌تری است تا نتیجه آرای داوران.
کارگردان مجموعه تلویزیونی «یادآوری» درباره تفاوت جشنواره ملی فیلم فجر با دیگر جشنواره‌ها عنوان کرد: موضوع این است که جشنواره ملی فیلم فجر با بقیه جشنواره‌های داخلی و خارجی فرق می‌کند، در این جشنواره همه عوامل فیلم از جمله صدابردار، طراح‌صحنه، صداگذار، آهنگساز، تدوین، گریم ارزیابی می‌شوند ولی در بقیه جشنواره‌ها فقط پنج نفر اصلی فیلم‌ها هستند که بررسی می‌شوند. در این روش گزینش و تعداد اندک اعلام شده عملا زحمت عوامل بیش از ۵۰ فیلم نادیده گرفته شده و انگار نه انگار که کسی برای ساخت این فیلم‌ها زحمت کشیده است.
این کارگردان خاطرنشان کرد: اتفاق دوره سی و نهم اتفاق غریبی است که با عقل و منطق سازگار نیست. ما می‌دانیم وقتی در جشنواره‌ای شرکت می‌کنیم باید به قاعده تن داده و به رای داوران احترام بگذاریم. نادیده گرفتن فیلم خود و آرای داوران را قبول می‌کنم اما احترامی برای این آرا قائل نیستم.
جشنواره‌ای با ۱۶ فیلم دیگر جشنواره نیست
نویسنده فیلمنامه «قتل آنلاین» درباره فیلمبرداری در دوران کرونا تاکید کرد: در شرایط سخت پاندامی کرونا، فیلمبرداری کرده و با جان خودمان بازی کردیم، منتی بر کسی نمی‌گذارم زیرا فیلمسازی، کار من و عشق من است اما مسائل پیش آمده فقط باعث آزردگی خاطر من و بقیه فیلمسازان می‌شود. انتظار داشتم و داریم که حاصل زحمت‌های ما درست و با‌حوصله ارزیابی شوند.
وی در پایان با اشاره به یکی شدن هیات انتخاب و داوران، اظهار کرد: امسال در جشنواره کاری جدید انجام داده و هیات انتخاب و داوران را ترکیب کردند اما کارهای جدید را به روش قدیمی انجام دادند، فکر می‌کنم حق‌مان نادیده گرفته شده است و الان نمی‌شود کاری کرد. ما کار جدید و سختی ساختیم، تا زمان اکران صبر می‌کنم و منتظر می‌مانم مردم قضاوت کنند که این نادیده گرفته شدن به حق بوده است یا ناحق.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج