جاباما
۱۰۸۷۵۵۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

اولین خودروی برقی اپل کاملا خودران خواهد بود

اپل و «هیوندای-کیاموتورز» در آستانه نهایی کردن قرارداد بزرگی برای تولید خودروی الکتریکی اپل موسوم به «اپل کار» هستند و ظاهرا نخستین نسل این خودروی برقی نیازی به راننده نخواهد داشت.

دیجیاتو: اپل و «هیوندای-کیاموتورز» در آستانه نهایی کردن قرارداد بزرگی برای تولید خودروی الکتریکی اپل موسوم به «اپل کار» هستند و ظاهرا نخستین نسل این خودروی برقی نیازی به راننده نخواهد داشت.

براساس گزارش منتشر شده از سوی یکی از خبرگزاری‌های کره قرار داد سرمایه گذاری ۳.۶ میلیارد دلاری اپل با کیا موتورز مراحل پایانی خود را سپری می‌کند که به موجب آن این شرکت قرار است سالانه ۱۰۰ هزار خودرو برقی تولید کند. ماه گذشته نیز هیوندای تایید کرد که این شرکت در حال مذاکره با اپل است و سپس معلوم شد کیاموتورز قرار است مسئولیت کار را به عهده بگیرد.

براساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی «CNBC»، اپل کار (Apple Car) قرار است در کارخانه «وست‌پوینت» جورجیا به مرحله تولید برسد و اگر شایعه‌ها درست باشد، ‌تولید خودروی الکتریکی اپل از سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود.

اولین خودروی برقی اپل کاملا خودران خواهد بود

هرچند برخی منابع آگاه از احتمال به تعویق افتادن این تاریخ خبر می‌دهند. حتی ممکن است اپل تصمیم بگیرد به صورت جداگانه و علاوه بر هیوندای کار را با خودروساز دیگری نیز پیش ببرد و به همین دلیل برنامه‌های زمان بندی دستخوش تغییراتی خواهد شد. به گفته برخی منابع آگاه، ظاهرا اپل در حال مذاکره با سایر شرکت‌ها خودروسازی است.

جالب اینجاست که بر اساس این گزارش نخستین خوردوی برقی با برند اپل خودران خواهد بود. به گفته منبع آگاه CNBC خودروی الکتریکی اپل نیازی به راننده نخواهد داشت. همچنین به نظر میرسد اپل تصمیم گرفته اپل کار را به جای عرضه به مصرف کنندگان عادی، ابتدا با هدف عرضه به شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل و کرایه خودرو تولید کند.

توسعه خودروی کاملا خودران اگر چه غیر ممکن نیست، اما وقتی قرار است پروژه ای در بازه زمانی ۳-۴ ساله باشد، طرحی بلند پروازانه محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهید عدالت

      هیچی مثل ماشین های یک بار مصرف ایرانی نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج