جاباما
۱۰۸۷۶۱۹
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

کرونای انگلیسی باعث فوت انصاریان و میناوند نبود

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: هیچ شواهد مستندی مبنی بر اینکه دو فوتبالیست کشورمان بر اثر کرونای انگلیسی و ویروس جهش یافته جان خود را از دست داده باشند، وجود ندارد.

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: هیچ شواهد مستندی مبنی بر اینکه دو فوتبالیست کشورمان بر اثر کرونای انگلیسی و ویروس جهش یافته جان خود را از دست داده باشند، وجود ندارد.

علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از عملکرد مدافعان سلامت پردیس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالات خبرنگار فارس در خصوص اوضاع کرونا در پردیس، اظهار کرد: گزارش‌های خوبی از سوی مسؤولان این شهرستان در خصوص کنترل بیماری منحوس کرونا ارائه شد که بر اساس آن‌ها طی ۱۰ روز اخیر در سطح شهرستان پردیس هیچ فوتی کرونایی وجود نداشته است.

وی گفت: وضعیت شهرستان بر اساس رنگ‌بندی ستاد ملی کرونا در وضعیت آبی و کاملاً کم خطر قرار گرفته به همین دلیل از تلاش‌گران عرصه سلامت این شهرستان تقدیر می‌کنیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران ادامه داد: تلاش‌های مدافعان سلامت در شبکه بهداشت و درمان، بسیج، سپاه، شهرداری‌های پردیس و بومهن، بخشداری‌های بومهن و جاجرود و فرمانداری در کنترل بیماری کرونا، باعث کاهش آمار شده و میزان مرگ و میر در این شهرستان با تلاش مدافعان سلامت و در اجرای طرح سردار شهید سلیمانی همچنین طرح اجتماعی محله محوری کاهش داشته و با توجه به نبود بیمارستان در این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌های استان آمارها بسیار کم‌تر است.

زالی اضافه کرد: در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا نبود بیمارستان یک مشکل جدی تلقی می‌شود که با همت جدی مجموعه فرمانداری، شهرداری و بخشداری بومهن همچنین کمک خوب خیران امور مربوط به راه‌اندازی بیمارستان در شرف اتمام است تا هر چه سریع‌تر بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده و نقیصه مزمن بیمارستان برطرف شود.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت روزانه این شهرستان و ساکنان آن که نیاز جدی به بیمارستان دارند این بیمارستان پس از راه‌اندازی علاوه بر نیاز ساکنان، بخش زیادی از نیازهای درمانی شرق استان تهران را بر طرف خواهد کرد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران افزود: در این راستا باید دولت و مجلس کمک کنند تا در ماه‌های باقی مانده از دولت، بیمارستان‌های باقی مانده را در سطح استان افتتاح کنیم.

زالی بیان کرد: در حدود ۷۵ درصد از جمعیت شهرستان پردیس غربالگری شدند، و با وجود ناهمگونی جمعیتی و جغرافیایی شهرستان پردیس در حدود ۲ هزار و ۳۷۰ مورد رهگیری مستقیم از طریق بررسی و رصد با تماس‌های چهره به چهره توسط مدافعان سلامت این شهرستان اجرا شده است.

وی ابراز کرد: اجرای طرح سردار سلیمانی نتایج خوبی در این شهرستان مشاهده شده و امیدواریم رهگیری و بررسی ۲۵ درصد باقی مانده نیز با قوت و شدت انجام شود که مشارکت مردم در اجرای این طرح مایه اصلی توفیقات این طرح است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران عنوان کرد: انجام یک هزار و ۸۰۰ تست سریع و یک هزار و ۱۰۰ تست پی.سی.آر نشان دهنده افزایش توان تست‌گیری در مجموعه این شهرستان است.

زالی در خصوص اینکه آیا در استان کمبود تخت بیمارستانی وجود دارد، یادآور شد: کمبود تخت بیمارستانی برای بیماری کرونا نداریم و با طراحی منظمی که در زمینه لجستیک تخت‌های بیمارستانی داشتیم در مواردی که امواج شدید بیماری را در استان تهران شاهد بودیم، خوشبختانه کمبود تخت نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: از این پس هم نگران تخت بیمارستان نیستم مگر اینکه هم‌وطنان کرونا را ساده بگیرند و به سمتی برویم که جمعیت فراوان‌تری مبتلا بشوند چرا که ناوگان بیمارستانی ما هم برای پاسخگویی سقفی دارد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران تأکید کرد: میزان آمادگی برای مواجهه با موارد افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان وجود دارد و با تأمین منابع مورد نیاز و نیروی انسانی، آمادگی افزودن ۲۵۰۰ تخت جدید در اسرع وقت را داریم.

زالی در خصوص اینکه آیا فوت دو اسطوره فوتبال کشورمان بر اثر کرونای انگلیسی بوده یا خیر، به خبرنگار فارس گفت: هیچ شواهد مستندی مبنی بر اینکه دو فوتبالیست کشورمان بر اثر کرونای انگلیسی و ویروس جهش یافته جان خود را از دست دادند وجود ندارد برای اثبات ویروس‌های جهش یافته باید کل ویروس را جدا و از طریق مکانیزم علمی تحت عنوان توالی یابی انجام می‌شود و مرجع این کار هم محدود است و تا جایی که اطلاع دارم ویروسی که این دو عزیز به آن مبتلا شدند در بین ویروس‌های جهش یافته قطعی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظرت کسی وجود داره حرف شما براش ملاک باشه...؟

    • بدون نام

      پس احتمالا سرماخوردگی ساده بوده

    • بدون نام

      پس چی بوده بابا ..

    • بدون نام

      شما هم دروغگویی را یاد گرفتید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج