جاباما
۱۰۸۷۷۵۲
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

کمیاب بودنِ شکر و روغن در استان قزوین

استاندار قزوین گفت: اختیار ستاد تنظیم بازار در مورد تعیین قیمت مصوب مرغ و تخم مرغ باید به ستاد استان‌ها واگذار شود تا بتوانیم با توجه به شرایط استان قیمت این محصول راهبردی را مدیریت کنیم.

خبرگزاری تسنیم: استاندار قزوین گفت: اختیار ستاد تنظیم بازار در مورد تعیین قیمت مصوب مرغ و تخم مرغ باید به ستاد استان‌ها واگذار شود تا بتوانیم با توجه به شرایط استان قیمت این محصول راهبردی را مدیریت کنیم.

به گزارش تسنیم، هدایت‌الله جمالی‌پور در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار استان که شامگاه پنج شنبه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، با تاکید بر لزوم تعیین قیمت مرغ و قیمت تخم مرغ توسط استان‌ها اظهار داشت: با توجه به هماهنگی خوبی که بین اعضای ستاد تنظیم بازار و همچنین تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ در استان قزوین وجود دارد، باید تعیین قیمت مصوب این محصولات به استان واگذار شود تا بتوانیم قیمت مرغ و قیمت تخم مرغ را در استان مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مردم استان قزوین و همچنین مسئولان بالادستی از بنده به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار استان توقع دارند که قیمت مرغ و تخم مرغ را مدیریت کنم، باید این اختیارات به بنده و ستاد تنظیم بازار برای تعیین قیمت مصوب استانی داده شود تا بتوانم به اندازه مسئولیت‌هایم باید اختیارات هم داشته باشم.

جمالی‌پور ادامه داد: نرخ محاسبه‌شده برای تولید هر کیلوگرم مرغ در استان قزوین با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار کشور چند هزار تومان تفاوت دارد و با توجه به اینکه مؤلفه‌های تولید در هر استانی با استان دیگر متفاوت است، باید تنظیم بازار و قیمت کالاهای اساسی به ویژه مرغ و تخم مرغ به استان واگذار شود.

اختلاف قیمت مرغ در قزوین و استان‌های همسایه

رئیس ستاد تنظیم بازار استان قزوین در ادامه با بیان اینکه به مدیریت خودم در تنظیم بازار و تعدیل قیمت‌ها نمره قبولی نمی‌دهم، گفت: اگرچه ممکن است وضعیت قزوین در حوزه تنظیم بازار نسبت به بقیه کشور بهتر باشد، اما زمانی باید از عملکرد خودمان رضایت داشته باشیم که در بازار چهره‌های مردم را خندان و راضی ببینیم.

جمالی‌پور افزود: به هر حال تنظیم بازار و ایجاد رضایتمندی در مردم نسبت به قیمت‌ها و موارد این‌چنین در شرایط تحریم اقتصادی کار سختی است؛ چرا که ایجاد تحریم و جنگ اقتصادی به شدت هزینه‌های تولید را افزایش داده است و به اعتقاد من تولیدکنندگان در چنین شرایطی ایثارگرانه پای کار تولید و تامین ارزاق عمومی هستند.

وی ادامه داد: وجود تفاوت نرخ و قیمت مرغ در استان قزوین با استان‌های همسایه آن مانند گیلان و تهران کار تنظیم قیمت مرغ در استان قزوین و جلوگیری از قاچاق مرغ را بسیار سخت می‌کند و ستاد تنظیم بازار کشور باید تلاش کند که قیمت مرغ در همه استان‌های کشور همسان و یک‌اندازه باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین هم در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کالاهای اساسی مختلف در بازار و تخلفات این حوزه گفت: در حال حاضر شکر و روغن در بازار استان قزوین کمیاب هستند و به همین خاطر میزان جریمه واحدهای صنفی به خاطر احتکار این دو محصول در استان افزایش یافته است.

هوشنگ محمدی اضافه کرد: متاسفانه قیمت شیر در استان قزوین هر چند روز یک‌بار تغییر پیدا کرده و افزایش پیدا می‌کند؛ ولی توضیح درستی در این حوزه از سوی اتحادیه تولیدکنندگان شیر و محصولات لبنی ارائه نمی‌شود؛ در حالی که اعتراض مردم به افزایش قیمت گاه و بیگاه شیر بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: مشکلات بازار فقط محدود به مرغ و تخم مرغ نیست و باید وضعیت موجودی و میزان ذخیره همگی اقلام و کالاهای اساسی رصد شود تا در مقاطع مختلف دچار کمبود و احتکار محصولات مختلف نشویم. ضمن اینکه در آستانه فرارسیدن عید نوروز و فصل بهار باید موجودی اقلام نوروزی بیشتر از گذشته رصد و پایش شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد 1.

      سلام داداش روغن خوراکی که خیلی کم است وپیدا شدن آن شا ید بابارطی. خدارا شکر.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج