۱۰۸۷۹۷۴
۲۶ نظر
۵۰۰۹
۲۶ نظر
۵۰۰۹
پ

کاخ سفید: توپِ برجام در زمینِ ایران است

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز جمعه در پاسخ به سئوالی درباره چارچوب زمانی بازگشت آمریکا به برجام مدعی شد توپ در زمین ایران است.

خبرگزاری فارس: «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سؤالی درباره چارچوب زمانی بازگشت به «برجام» گفت که این مسئله به ایران بستگی دارد.

سخنگوی کاخ سفید در جواب خبرنگاری که پرسید «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا چه زمانی مذاکرات برای توافق در خصوص ایران را آغاز خواهد کرد گفت: «این مسئله واقعاً به ایران بستگی دارد.»

او در ادامه گفت: «اگر ایران به پایبندی کامل به تعهداتش در برجام برگردد، ایالات متحده نیز همین کار را انجام خواهد داد و از این مسئله به عنوان مبنایی برای رسیدن به توافق طولانی‌تر و قوی‌تر که سایر حوزه‌های محل نگرانی را هم پوشش می‌دهد استفاده خواهد کرد.»

کاخ سفید: توپِ برجام در زمینِ ایران است

وی در ادامه اظهاراتش تصریح کرد دولت آمریکا در خصوص مسائل مربوط به برجام با نمایندگان کنگره و شریکانش در گروه ۱+۵ رایزنی خواهد کرد.

جن ساکی گفت: «اما این کار از طریق مشارکت با شریکان گروه ۱+۵ و از طریق مشورت‌ با کنگره انجام خواهد شد.»

سخنگوی کاخ سفید در ادامه پس از بیان اینکه اعضای ارشد تیم امنیت ملی کاخ سفید با یکدیگر دیدار کرده و درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات گفت‌وگو می‌کنند: «توپ در زمین ایران است که به توافق پایبند شود.»

مقام‌های دولت جو بایدن در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند. آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد.

با وجود این، دولت جدید آمریکا هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را اعلام نکرده‌ است. اعضای تیم بایدن در اظهاراتی مبهم می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند.

با آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق هسته‌ای را نقض کرده و از آن خارج شده است مقام‌های دولت بایدن به تلویح می‌گویند بازگشت آنها به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران کاهش تعهداتش در این توافق را به عقب برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که با توجه به نقض برجام از سوی آمریکا و اینکه اقدامات تهران در واکنش به نقض عهد واشنگتن بوده هر گونه گام از سوی ایران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای روز دوشنبه با سی‌‌ان‌ان پیشنهاد کرد اتحادیه اروپا می‌تواند گام‌های ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام را همزمان و هماهنگ کند.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه با آکسیوس گفت دولت بایدن چنانچه نخست ایران به توافق پایبند شود آمریکا را به آن بازخواهد گرداند. او گفت بایدن قصد دارد از این توافق به عنوان مبنایی برای رسیدن به توافقی طولانی‌تر و قوی‌تر با ایران استفاده کند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «اما ما با این نقطه فاصله زیادی داریم زیرا ایران در چندین حوزه از پایبندی خارج شده و گام‌های زیادی در این فرایند وجود دارند که لازم است آنها را ارزیابی کنیم. ما درباره این مسئله هماهنگی نزدیکی با متحدان و شریکانمان و همچنین با کنگره خواهیم داشت.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      دلار سال آینده رو ۳۵ هزاره !!!

    • بدون نام

      حالا هی بهم تعارف کنید

    • یاران

      شما ازبرجام خارج شدید،باور نداری ،آرشيو امضای رئیس جمهور قماربازتون نگاه کن

      توپ میندازی زمین ایران ،پر رویی و گردن کلفتی هم حدی داره

    • بدون نام

      منتظر برگشت ایران نباشید

    • بدون نام

      ترامپ هم همین میخواست

    • یاران

      این برجام یا توافقنامه برای مردم ایران درس بود،نمیشه به آمریکا و اروپا اطمينان کرد چون عهد وپیمان شکن هستند، مردم ايران آگاهی فراوانی داد

    • بدون نام

      این خانم فکر میکنه شوت بالیسته که اینطوری حرف میزنه

    • مردم

      خواهش‌می‌کنم‌موافقت‌کنید‌تا‌
      تحریمها‌بر‌طرف‌شود‌وملت‌نفسی‌راحت
      بکشند

    • بدون نام

      مگر در قبر ببینید

    • بدون نام

      جمع کنید،عجب!احمق خودتان هستید!آمریکاازبرجام خارج شده وبایدبالغوتحریم هابرگردد!گول حرفاتون نمی خوریم!اگرراست می گوید،بی بهانه بالغوتحریم هابرگردید!

    • بدون نام

      به نظزم اگر توپ در زمین ایران است بخاطر بازیکن آسیب دیده حریف ایران توپ را به اوت بزند تا بایدن ریکاوری شود.

    • بی طرف

      پس برجام بی برجام

    • بدون نام

      آمریکای وقیح ...تحریمها رو برداشتی برداشتی وگرنه ایران هسته ای رو پرتوان احیا میکنه نقطه

    • بدون نام

      باشه اول ایران وارد برجام میشه بعد بازی اونها شروع میشه دیگه فکر نمیکنم هیچ عاقلی گول تعهدات اروپاییها و امریکیهارو بخوره

    • بدون نام

      وقتی می گیم استکبار یعنی همین دیگه.از برجام خارج شده حالا مدعی هم هست شیطان بزرگ

    • بدون نام

      و کشتی ایران در امریکا .

    • بدون نام

      اصلا تو زمین ماست...
      هرغلطی میتونید بکنید..

      آب که از سر گذشت ، چه یک وجب .. چه صد وجب ..

    • دانشی

      امریکارابه برجام راه ندهید عاقبت خوبی نداردبرگشت امریکا به برجام مساوی تحریم کامل قانونی واحیای ۷ قطعنامه شورای امنیت علیه ایران که باقطعنامه ۲۲۳۱ همه انها بی اثرشده است واستفاده امریکا ا ز وجوداختیاردر(ماشه) که امریکا بابهانه گیری واهی اقدام خواهدکرد.

    • بدون نام

      ایران باید به برجام باز گردد نا امریکا لیست های بعدی را روی میز بگذارد ملت ایران بهوش باشید اینها تسلیم بی قید وشرط را در قالب ادبیات مدرن میخواهند

    • بابی

      سه هفته دیگه بهتون میگیم بازی چند چند میشه حالا هی خودتونو لوس کنین احمقها

    • علی

      یک داستان جدید .یک فریب جدید از امریکا.نه عزیزم ایران کره شمالی نیست که هر کاری که خواستین انجام داد .بعدن زدین زیرش.داستان کاملا روشن است.هر کسی که اول از برجام بیرون رفت .خودش باید اول به برجام برگردد.معنی نداره اول ما برگردیم.و بعدن منتظر شروط شما باشیم.خیلی حیله گرن خیلی فقد دوست دارن لفتش بدن معلوم نیست چی تو کلشون هست

    • بدون نام

      بشمایانکی هاهشدارمی دهم ازاین مسخره بازی ریاکارانه دست بردارید!۸۰میلیون ایرانی شمارانظاره می کند!ماعاشق غرب نیستیم ولی دنبال تعامل واحقاق مردم ایران وکشورایران هستم،این فرصت ازدست برودوآمریکاییهاتحریم هارالغونکنند!پشیمان خواهندشد!اینوقول می دهم!حسن نیت خودرابالغوتحریم هانشان دهید!این راه تعامل باایرانه ولاغیر!دیگرحرفی نداریم!!!!!

    • سروه یزدانی اسم مژده یزدانی اتاق خبر مهتاب وحیدی را و همان یاس پور حسن از ایران

      محاسن خوب این دفعه شامل امریکا شما هم بشود کدورت را دور بیندازیم خورده گیری بس است .

    • بینام

      اگه شما راست میگید چند قدم اساسی در رفع تحریمها بردارید ، ایران به تمام تعهدات برجام عمل کرده دیگه باید چکار کنه میخوای ایران دو دستی تقدیم شما کنه!!!

    • بدون نام

      .. چه فایده، به مردم بی دفاع ایران گل می‌زنند..

    • بدون نام

      غلط کردی. توپ تو زمین شما است که ناقض برجام بودید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج