۱۰۸۸۰۳۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

شرایط تاتنهام؛ زنگ خطر برای آقای خاص

تاتنهام پنجشنبه شب در دربی حساس لندن با یک گل به چلسی باخت تا اوضاع برای مورینیو و تیمش بدتر شود. آن‌ها حالا در رده هشتم جدول قرار دارند و سه شکست پیاپی در لیگ زنگ خطری جدی برای آقای‌خاص محسوب می‌شود.

روزنامه فرهیختگان: تاتنهام پنجشنبه شب در دربی حساس لندن با یک گل به چلسی باخت تا اوضاع برای مورینیو و تیمش بدتر شود. آنها حالا در رده هشتم جدول قرار دارند و سه شکست پیاپی در لیگ زنگ خطری جدی برای آقای‌خاص محسوب می‌شود.

تاتنهام در ابتدای فصل خیلی زود خود را به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر مطرح کرد. شاگردان ژوزه مورینیو به لطف زوج طلایی هری کین و سون هیونگ‌مین رقبا را شکست می‌دادند و به نظر می‌رسید این تیم لندنی شکست‌ناپذیر است. مورینیو به‌خوبی توانسته تیم بحران زده فصل قبل را به وضعیت مناسبی برساند و با توجه به افت مدعیان در ابتدای فصل، این مربی پرتغالی امید داشت تا شاید بتواند این تیم را در کورس قهرمانی حفظ کند. اوضاع تیم اما خیلی زود به‌هم ریخت و نتایج ضعیف باعث شد تیم به‌تدریج به رده‌های میانی جدول سقوط کند.

تیمی که در شروع فصل مدعی قهرمانی بود حالا حتی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان نیز کار سختی دارد و با ادامه این روند حتی شاید درنهایت به حضور در لیگ اروپا راضی شود. یکی از مهم‌ترین دلایل افت تاتنهام مصدومیت دوباره هری کین است که باعث شده خط‌حمله این تیم قدرت سابق را نداشته باشد. بدون شک برای تیمی که می‌خواهد مدعی قهرمانی در لیگ برتر جزیره باشد اتکای بیش از حد به یک بازیکن می‌تواند چنین دردسرهایی را نیز به دنبال داشته باشد.

غیبت تاثیرگذار کین

تاتنهام پنجشنبه شب در دربی حساس لندن با یک گل به چلسی باخت تا اوضاع برای مورینیو و تیمش بدتر شود. آنها حالا در رده هشتم جدول قرار دارند و سه شکست پیاپی در لیگ زنگ خطری جدی برای آقای‌خاص محسوب می‌شود. او در ابتدای فصل به دنبال ذخیره‌ای مطمئن برای هری کین بود و به همین دلیل به سراغ انتقال قرضی وینیسیوس از بنفیکا رفت.

در دیدار پنجشنبه‌شب و درحالی‌که ۳ دقیقه به پایان بازی مانده بود فرصت مناسبی برای این مهاجم برزیلی فراهم شد. ارسال سرژ اوریه از جناح راست تقریبا دقیق بود و وینیسیوس نیز جهش خوبی برای زدن ضربه خود داشت اما ضربه سر او از کنار دروازه چلسی به بیرون رفت تا فرصتی مناسب برای تاتنهام از دست برود. آنها در این مسابقه دیر به خود آمدند و البته کسب یک امتیاز از این مسابقه نیز می‌توانست نتیجه‌ای خوب برایشان باشد اما وینیسیوس نتوانست این توپ را به گل تبدیل کند تا عدالت در زمین تا حد زیادی اجرا شود. تیم مورینیو در این دیدار نمایش خوبی نداشت و شایسته کسب امتیاز هم نبود. یکی از اشتباهات او این بود که وینیسیوس را از همان ابتدای مسابقه با همان شرح وظایف کین راهی زمین کرد و این موضوع سبب شد که مهاجم سابق بنفیکا نتواند عملکرد خوبی در زمین داشته باشد.

مورینیو در تمام طول نیمه اول در کنار زمین تلاش داشت تا اشتباهات بازیکنانش را به آنها گوشزد کند و مشخص بود که از عملکرد آنها نگران است. با این حال فریادهای او در کنار زمین کارگشا نبود و شاید بیش از اینکه بازیکنان در این نتیجه مقصر باشند باید ایراد را در تاکتیک‌ها و برنامه‌ریزی خود برای این مسابقه جست‌وجو کند. بن دیویس بارها توسط ریس جیمز و کالو هادسون اودوی با مشکل روبه‌رو شد و سمت چپ خط دفاعی تاتنهام محل مناسبی برای حملات تیم توماس توخل بود. درنهایت یکی از همین حملات باعث شد تا اریک دایر روی تیمو ورنر مرتکب خطای پنالتی شود. دایر در این صحنه چندین بار تلاش کرد تا روی مهاجم آلمانی مرتکب خطا شود و مشخص بود که تمرکز لازم را برای این دیدار نداشته است. به این ترتیب تک‌گل بازی به ثمر رسید و مورینیو پس از مدت‌ها دو شکست خانگی پیاپی را در تیم‌هایش تجربه کرد. تیم او در این دیدار فاقد برنامه و استراتژی مناسب برای رسیدن به موفقیت بود و حالا به‌خوبی می‌داند که ماه‌عسل او در تاتنهام رو به پایان است.

دستمزد بالای آقای خاص شاید یکی از دلایلی باشد که دنیل لوی، رئیس باشگاه فعلا تمایل چندانی به برکناری او نداشته باشد اما شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور جدی‌تر به چنین تصمیمی فکر کند.

جانشینان ناکام

مورینیو در سال‌های گذشته معمولا هدایت تیم‌هایی را برعهده داشته که پشتوانه ملی مناسبی داشتند و دست او را برای خرید ستاره‌های گران‌قیمت باز گذاشته‌اند. حالا چند سال است که او موفقیت چشمگیری در تیم‌هایش به‌دست نیاورده و آخرین قهرمانی مهم او به فتح لیگ اروپا به همراه منچستریونایتد برمی‌گردد. او نسبت به گذشته کمی آرام‌تر شده و البته کمی از جمع مربیان موفق و تاثیرگذار فوتبال دنیا فاصله گرفته است. او با انتخاب تاتنهام دست به ریسک بزرگی زد و حالا مشخص شده که شاید بهتر بود به سراغ تیم بزرگ‌تری می‌رفت. اتکای بیش از حد به زوج سون و کین باعث شد تا تیم در مقطع حساس کنونی با مشکل روبه‌رو شود و از گرت بیل هم که با انتقالی قرضی به تاتنهام برگشت تا عصای دست مورینیو باشد، خبری نیست.

وینیسیوس هم که بیش از ۱۲۵ روز منتظر بود تا بتواند ارزش‌هایش را به هواداران ثابت کند با مصدومیت کین این شانس را به‌دست آورد اما در یکی از مهم‌ترین دیدارهای تیمش فرصتی عالی را از دست داد تا مشخص شود که نمی‌تواند جانشین شایسته‌ای برای کین باشد. در مصاف با لیورپول زمانی که کین آسیب دید و بیرون رفت مورینیو تصمیم گرفت ستاره کره‌ای خود را در نوک خط حمله قرار دهد اما این تغییر مثمرثمر نبود و تیم او بازی را باخت. در دیدار بعدی برابر برایتون این گرت بیل بود که در این پست به بازی گرفته شد اما او هم نمایش خوبی نداشت تا بالاخره در دیدار با چلسی نوبت به وینیسیوس رسید.

مورینیو در پایان این دیدار در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه چرا در این دیدار از گرت بیل استفاده نکرده است، پاسخی عجیب و مختص به خودش داد: «سوال بسیار خوبی است اما فکر نمی‌کنم دلیل داشته باشد که بخواهم به شما جواب بدهم!» البته او بعدا در نشست خبری گفت که همه ازجمله بیل بهترین تلاش خود را در تیم انجام می‌دهند. انتقال بیل به تاتنهام در ابتدای فصل با تردیدهای زیادی همراه بود. این ستاره ولزی در رئال مادرید عملکرد خوبی در سال‌های آخر حضورش نداشت و حواشی زیادی برای باشگاه ایجاد کرد. درنهایت زیدان تصمیم گرفت او را به‌صورت قرضی به تیم دیگری بفرستند تا هم بخشی از دستمزد هفتگی بالای او از هزینه‌های تیم خارج شود و هم اینکه دیگر شاهد حاشیه‌سازی‌هایش روی نیمکت رئال نباشد.

بیل در تاتنهام نیز هنوز نتوانسته به بازیکنی ثابت تبدیل شود و عملکرد نسبتا ضعیفش در این تیم باعث شده تا احتمال بازگشت او به برنابئو در پایان فصل قوت بگیرد.

انتقاد از داوری

مورینیو در پایان این دیدار باز هم به سراغ انتقاد از قضاوت مسابقه رفت و از داوری آندره مارینر ابراز نارضایتی کرد: «به نظرم او یکی از بهترین داوران لیگ برتر است و برایش احترام زیادی قائل هستم. البته در این دیدار از عملکردش راضی نیستم و به نظرم تصمیمات مناسبی نگرفت. یک ضربه پنالتی تکلیف این دیدار را مشخص کرد و به نظر این برخورد اصلا پنالتی نبود. برایم بسیار سخت است که قبول کنم در آن صحنه خطایی رخ داده است و باختن در این دیدار با چنین شرایطی بسیار سخت و دردناک است. وقتی شما بازی سختی برابر تیمی مثل چلسی دارید چنین اشتباهاتی می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد.»

او در ادامه با اشاره به غیبت چند بازیکن تیمش ازجمله رگیلون، لوسلسو و دله آلی گفت: «ما نفرات مهمی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم. با این حال در نیمه دوم شرایط بسیار خوبی داشتیم و بازی قابل قبولی به نمایش گذاشتیم. ما اگر چه بازی را باختیم اما همبستگی خوبی در بین بازیکنان شاهد بودیم و به نظرم در چنین فضایی قبول شکست بسیار سخت و دشوار است. اینکه در روزهای خوب بخواهیم در کنار هم باشیم کار راحتی است اما اینکه تیم در چنین زمانی که با مشکلاتی ازجمله نتایج بد، شکست‌های خانگی و همچنین مصدومیت بازیکنان روبه‌رو است نشان می‌دهد که همبستگی دارد و بسیار ارزشمند است.»

سرمربی تاتنهام در ادامه به موضوع دله آلی در تیم هم پرداخته و می‌افزاید: «لوسلسو در فاز تهاجمی بازیکن بسیار مهمی برای ماست که غیبت او در این مسابقه به چشم آمد. دله آلی آماده نیز می‌تواند کمک زیادی به ما کند که البته هنوز چنین چیزی از او ندیده‌ام و امیدوارم در آینده بتواند بازیکن موثری برای تیم باشد.»

از آلی در سال‌های اخیر همواره به‌عنوان یکی از بازیکنان آینده‌دار فوتبال انگلستان نام برده می‌شد اما از فصل گذشته او دچار افت شده و مورینیو هم کمتر در مسابقات تیمش از این هافبک بازیساز استفاده می‌کند. اختلافات این دو سبب شد تا آلی تصمیم به جدایی از تاتنهام بگیرد و قصد داشت در ژانویه به پاری‌سن‌ژرمن برود تا دوباره زیر نظر پوچتینو، سرمربی سابقش در تاتنهام بازی کند اما درنهایت نتوانست موافقت باشگاه لندنی را به‌دست آورد.

مورینیو با وجود این بهانه‌تراشی‌ها برای ناکامی تیمش فرصت زیادی برای بهتر کردن شرایط تیمش ندارد و البته در این مدت خوش‌شانس بوده که بازی‌ها در غیاب هواداران برگزار می‌شود. شاگردان او فردا در ادامه رقابت‌های لیگ به مصاف وست‌برومویچ می‌روند و این مسابقه پیش از دو دیدار دشوار برابر اورتون در جام حذفی و مقابل منچسترسیتی در لیگ می‌تواند فرصت مناسبی برای کسب امتیاز و خروج موقت از بحران باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج