۱۰۸۸۱۲۶
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون بی‌طرف است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش در سالی که گذشت درگیر کرونا بود، آسیبی که به ورزش وارد شد، متمایز از سایر حوزه‌ها بود.

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش در سالی که گذشت درگیر کرونا بود، آسیبی که به ورزش وارد شد، متمایز از سایر حوزه‌ها بود.

مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری اظهار داشت: ورزش در سالی که گذشت درگیر کرونا بود. آسیبی که به ورزش وارد شد، متمایز از سایر حوزه‌ها بود. این بیماری در ابتدا پدیده‌ای جدید بود و شناختی وجود نداشت. همان زمان، بلافاصله ستاد کرونا در ورزش را ایجاد کردیم و این باعث شد که هم سلامت ورزشکاران حفظ شود و هم کم کم بازگشایی‌ها صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط، باشگاه‌ها تعطیل شدند و البته از اردیبهشت بازگشایی‌ها انجام شد. وزارت ورزش همکاری خوبی در خصوص مواجهه با این بیماری داشت. درباره فوتبال هم انتقادهایی وجود داشت، اما با شروع لیگ قهرمانان آسیا شرایط خوبی رقم خورد و همه دیدند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آسیبی به کسی وارد نشد. به جز فوتبال، ۱۸ لیگ دیگر برگزار شدند که نشان می‌دهد ورزش زنده است.

علی‌نژاد افزود: ما تا زمان تعویق المپیک ۵۱ سهمیه کسب کرده بودیم. بر همین اساس تصمیم گیری لازم در این باره انجام شد و اعزام‌هایی با رعایت مسائل بهداشتی صورت گرفت. اگر کارهای لازم در این باره نمی‌شد، سهمیه‌ها از دست می‌رفت. اگر اتفاق خاصی نیفتد و فدراسیون‌های جهانی تصمیم خاصی نگیرند، پیش‌بینی می‌کنیم که یک رکورد در کسب سهمیه داشته باشیم و این احتمال وجود دارد که بیش از ۶۳ سهمیه بگیریم. تعویق المپیک باعث افزایش هزینه‌ها شد، اما وزارت ورزش اقدام لازم را انجام داد و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تاکنون به فدراسیون‌ها پرداخت شده است. همچنین به فدراسیون‌ها کمک شد که بدهی‌های خود به شرکت توسعه را بپردازند. ان‌شاالله تامین اعتبار شده که پاداش سال ۹۸ ورزشکاران نیز پرداخت شود. عملا این دولت بدهی به ورزشکاران نخواهد داشت.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: روش جدیدی برای بودجه بندی ۹۹ صورت گرفته که در سال جدید هم اعمال می‌شود. بر همین اساس بودجه ۹۹ به فدراسیون‌ها پرداخت شد. ما حتی شاهد کاهش بودجه برخی فدراسیون‌ها بودیم. ما به ۴۷ فدراسیون پول می‌دهیم و تفاهم‌نامه امضا شده است. این به فدراسیون‌ها کمک می‌کند که انگیزه داشته باشند. وزارت ورزش هم شفاف عمل می‌کند. جلسات ستاد عالی بازی‌ها به طور مرتب برگزار می‌شود و نیازهای فدراسیون‌ها مطرح می‌شود تا اقدام لازم صورت بگیرد.

وی افزود: نکته بعدی بحث تفاهم‌نامه با نیروهای مسلح است که پیش نویس آماده شده و به امضا خواهد رسید. یکی از نکات دیگر پرداخت سه میلیارد تومان به پایگاه‌های قهرمانی و همچنین حمایت از ورزشکاران رده سنی پایه بود که رخ داد. مراحل پایانی تصویب اساسنامه فدراسیون‌ها را نیز داریم که در حال انجام است و امیدواریم تایید نهایی را به‌زودی از شورای نگهبان بگیریم. اساسنامه فدراسیون فوتبال را هم داشتیم که با رایزنی‌های فشرده نهایتا به تصویب رسید و یک اساسنامه مترقی و پیشرفته است و باعث حضور افراد فوتبالی می‌شود. امیدواریم انتخابات بدون مشکلی برگزار شود. وزارت ورزش در این انتخابات بی‌طرف است و دخالتی ندارد. وضعیت ورزش کشور با وجود همه این شرایط، سر پا است و با عزم راسخ همه عزیزان امیدواریم خبرهای خوبی در المپیک داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر وقت میگن بیطرف آدم خندش میگیره

    • ح

      مدیونی اگه فکر کنی ما نه ،تمام دنیا باور نمیکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج