۱۰۸۸۱۷۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

استیلی: آشتی کریمی و دایی خوشحالم کرد

حمید استیلی می‌گوید اگر در ایران حضور داشت و با علی انصاریان و مهرداد میناوند صحبت می‌کرد، تحمل این غم برایش اینقدر پرفشار نمی‌شد.

ورزش سه: حمید استیلی می گوید اگر در ایران حضور داشت و با علی انصاریان و مهرداد میناوند صحبت می کرد، تحمل این غم برایش اینقدر پرفشار نمی‌شد.

درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان هنوز برای خیلی از علاقمندان به این دو چهره شاداب و سرزنده باورکردنی نیست و آنها روزهای سختی را تجربه می کنند و برای دوستان و همبازیان قدیمی که خاطرات زیادی با این دو بازیکن سابق تیم ملی دارند، تحمل این شرایط سخت تر از دیگران هم شده است؛ به ویژه برای آنهایی که به دلایل مختلف خارج از کشور حضور دارند، مثل حمید استیلی که این روزها در کشور ترکیه به سر می برد و وقتی با او برای مصاحبه تماس گرفتیم، غم بزرگی در صدایش پنهان بود.

او حرف هایش را اینطور با ما با توضیح در مورد شرایط خودش آغاز کرد:« حال خوبی نداریم. این دو بچه قلب ما را شکستند و اصلا نمی دانیم که چه کاری باید بکنیم. من تهران نیستم و بیشتر به من فشار آمده است. خیلی برای من سخت بوده است. اگر بودم با بچه ها صحبت می کردم و زنگ می زدم ولی چون نبودم فشار زیادی روی من بوده است.»

از حمید استیلی علی‌رغم اینکه به سختی صحبت می کرد، خواستیم در مورد این اتفاق کمی صحبت کند و او در واکنش به این موضوع بیان کرد:« واقعا خیلی سخت است. مهرداد و علی دو بازیکن خوب ایران بودند. حالا جوان جوان رفته اند. مهرداد یکماه بود که ازدواج کرده بود و علی هنوز ازدواج نکرده بود. خیلی سخت است. برای هر کدامشان بخواهیم حرف بزنیم، باید ساعت ها صحبت کنیم و از خصوصیات خوبشان بگوییم. مردم دوستشان داشتند که این خیلی مهم است. هر دوی آنها هم در فوتبال موفق بودند و هم در کار هنری. خیلی با استعداد بودند هر دوی آنها. خداوند به خانواده و دوستانشان صبر بدهد. خیلی در این مدت عزیزانشان را از دست داده اند و باید رعایت کنیم تا این بیماری از بین برود.

از همه مهم تر دولت باید دارویش را بیاورد تا مردم استفاده کنند و تزریق کنند. هر چه زودتر باید دارو بیاید، چون هر چه دیرتر بیاید، ما انسان های خوبی را در عرصه های مختلف از دست می دهیم. به هر حال هر کسی برای خانواده اش عزیز است و از دست رفتنش برای خانواده اش یک مصیبت بزرگ. امیدوارم همه دست به دست هم بدهیم. همه کنار هم باشیم و مواظب هم باشیم. کرونا به هیچ کس رحم نمی کند. خیلی مهم این است که همه حواسشان باشد و نگویند که ما نمی گیریم. حالا مهرداد را گفتیم که بیماری پیش زمینه ای دارد و نتوانست تحمل کند ولی علی که بیماری زمینه ای نداشت. دیگر در این مدت آبی و قرمز نداشت. همه دعا کردند. همه دوست داشتند که این دو عزیز شفا پیدا کنند و کادر پزشکی هم زحمت کشیدند ولی دیگر نمی شود کاری کرد. خداوند به خانواده هایشان صبر بدهد.»

از حمید استیلی در مورد واکنش جامعه فوتبال به مرگ دو پیشکسوت فوتبال ایران پرسیدیم و او در واکنش به این سوال عنوان کرد:« خب مردم ما در جاهای سخت کنار هم هستند. در زلزله و سیل دیده اید ولی باید حواسمان باشد که خیلی زود فراموش نکنیم. این ها سرمایه های کشور ما بودند که باعث افتخار شدند. امیدوارم همدیگر را همیشه دوست داشته باشیم و در سختی ها و خوشی ها کنار همدیگر باشیم. سعی کنیم هوای همدیگر را داشته باشیم و از همه مهم تر اینکه قدر همدیگر را بدانیم وقتی همدیگر را از دست بدهیم، دیگر فایده ای ندارد.»

از استیلی خواستیم که در مورد خصوصیات مهرداد میناوند و علی انصاریان حرف بزند و او در پاسخ به این سوال اینطور واکنش نشان داد:« هر دوی آنها خیلی شوخ طبع و خنده رو بودند و سعی می کردند، جمع را خوشحال نگه دارند. دوست داشتند، هر جمعی شاد باشد. در بحث ورزشی هم هر دو بازیکن متعصبی بودند. از باخت ناراحت می شدند و با تمام وجودشان بازی می کردند. با هر دوی آنها بازی کرده ام. هر دو سرشان را جلوی توپ می گذاشتند. آدم زبانش بعضی اوقات قاصر می شود. زمانی که این ها را از دست دادیم، ناخودآگاه فقط اشک می ریختم. در خانه فقط از چشمانم اشک می آمد. می توانم بگویم که خدا صبر بدهد.»

از حمید استیلی در مورد آشتی کنان علی دایی و علی کریمی در مراسم خاکسپاری مهرداد میناوند پرسیدیم و او گفت:« خیلی مهم است که قدر هم را بدانیم و گذشت کنیم. ما فوتبال بازی کرده ایم و یک بعد ورزش بحث پهلوانی است. خیلی برای علی کریمی و علی دایی خوشحال شدم. به هر حال یکی باید اینجور زمان ها کوتاه بیاید. به هر حال این مسائل در همه جای دنیا هست. خیلی مهم است بدانیم که عمر خیلی کوتاه است و زمانی نرسد که دیگر به هم برسیم و از هم عذرخواهی کنیم. پس بهتر است حتی با یک تلفن زدن هم که شده، خاطرات بد را فراموش کنیم. باید هوای همدیگر را داشته باشیم. خیلی زود تمام می شود. چیزی که می ماند، معرفت است. مردم از ما توقع دارند که در مورد مشکلات مردم صحبت کنیم. ما هم همیشه در جاهایی که مردم هستند، حضور داریم و در کنارشان خواهیم بود. امیدوارم تمام هنرمندان، ورزشکاران و .. همیشه کنار هم باشند و قدر هم را بدانند. بدانند که عمر خیلی کوتاه است. بهتر است تا زمانی که هستیم قدر هم را بدانیم. باید احترام بزرگترها و پیشکسوت ها را به جا بیاوریم، که خیلی مهم است.»

حمید استیلی حرف هایش را اینطور ادامه داد:« فوتبال باعث می شود که همه به هم نزدیک شوند و دوستی ها بیشتر شوند. این روزها با اینکه مردم در استادیوم نیستند، هنوز برگزار می شود و مردم بازی ها را می بینند. همین فوتبال باعث شده که من با شما صحبت کنم و شما حرف های من را به مردم انعکاس بدهید. به هر حال مسابقه وجود دارد ولی بعد از مسابقه نیاز است که رفاقت ها بیشتر بشود. از همه مهم تر اینکه فوتبال باید همیشه زنده بماند. فوتبال باید باشد و آدم های پاک فوتبال باشند. پاکی های فوتبال باید بیشتر از بدی هایش نشان داده شود و این مستلزم آن است که آدم های خوب در جایگاهی که باید، قرار داشته باشند و اینطوری پاکی بر ناپاکی فوتبال غلبه خواهد کرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج