جاباما
۱۰۸۸۳۹۱
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

قصاص برای مردی که سَر زنش را برید

مردی که ۱۳ سال قبل گلوی نوعروسش را بریده و او را به قتل رسانده بود، سرانجام با درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد.

شرق: مردی که ۱۳ سال قبل گلوی نوعروسش را بریده و او را به قتل رسانده بود، سرانجام با درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد.

به گزارش خبرنگار ما، این مرد که در‌پی یک سوء‌ظن مرتکب این قتل شده بود، ادعا کرد مقتول را مستحق مرگ می‌دانست و به همین دلیل هم دست به قتل او زد. راز این جنایت ۱۳‌ساله را مادرزن دوم متهم برای مأموران فاش کرد و گفت دامادش دخترش را تهدید به قتل کرده و اعتراف کرده که همسر اولش را کشته است.

این زن از مأموران کمک خواست تا جان دخترش را نجات دهد. براساس اوراق پرونده، اسفند سال ۸۶ جسد خونین یک زن جوان در جاده قم پیدا شد. شواهد نشان می‌داد زن جوان با ضربه‌های چاقو کشته و گلویش بریده شده است. پلیس برای افشای هویت قربانی به تکاپو افتاد و در بررسی‌ها مشخص شد جسد متعلق به یک زن ۲۷‌ساله به نام مریم است که مدتی قبل از آمل به تهران آمده و به‌تازگی صیغه یک مرد افغان به نام نعیم شده بود.

پلیس به پرس‌و‌جو پرداخت و دریافت نعیم هم‌زمان با کشته‌شدن همسرش به مکان نامعلومی گریخته است. درحالی‌که فرضیه جنایت خانوادگی قوت گرفته بود، تلاش پلیس برای ردیابی نعیم بی‌نتیجه ماند و کارآگاهان نتوانستند ردی از او به دست بیاورند و پرونده قتل مریم در میان پرونده‌های راکد باقی ماند.

تا اینکه زنی بعد از ۱۳ سال به مأموران مراجعه کرد و مدعی شد می‌داند شوهر مریم کجاست. این زن گفت: دخترم مدتی است با مردی افغان به نام نعیم ازدواج کرده است. نعیم دخترم را تهدید به مرگ کرده و گفته ۱۳ سال قبل همسر صیغه‌ای‌اش را کشته و این راز را پنهان نگه داشته است‌. حالا می‌ترسم دامادم بلایی سر دخترم بیاورد. با اطلاعاتی که این زن به پلیس داده بود، مأموران به خانه نعیم در پاکدشت رفتند و او را بازداشت کردند.

این مرد ۵۰‌ساله در بازجویی‌ها پرده از جنایتی که ۱۳ سال قبل رقم زده بود، برداشت و به قتل همسر صیغه‌ای خود اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست علیه متهم پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد. در ابتدای جلسه رسیدگی، اولیای‌دم درخواست قصاص کردند و ادعای متهم درباره دخترشان را رد کردند.

متهم در دادگاه گفت: من سال‌ها قبل با زنی به نام مریم ازدواج کردم. خانواده مریم او را طرد کرده بودند و مریم تنها زندگی می‌کرد من عاشق او شدم و تصمیم گرفتم مریم را عقد کنم اما چند ماه بعد از ازدواج‌مان فهمیدم او با فردی رابطه دارد. چندبار به او تذکر دادم ولی فایده‌ای نداشت.

آخرین‌بار او را به بهانه تفریح سوار ماشین کردم و به جاده قم بردم. در میان راه از او خواستم تا حقیقت را بگوید اما وقتی سکوت کرد، با چند ضربه چاقو به گردنش او را کشتم. سپس سرش را از بدنش جدا و جسدش را در جاده قم رها کردم. من همان موقع فرار کردم و برای زندگی به افغانستان برگشتم. چون خانواده مریم نشانی از من نداشتند، فکر نمی‌کردم بازداشت شوم.

۱۳سال بعد بار دیگر به ایران برگشتم و این‌بار با زن جوانی به نام آرزو ازدواج کردم. همسرم سر ناسازگاری گذاشته بود که او را تهدید به قتل کردم و گفتم قبلا زن صیغه‌ای‌ام را کشته‌ام. مادرزنم مرا لو داد و دستگیر شدم. متهم درباره مریم گفت: همسرم مشکل اخلاقی داشت. او مدتی بود با یک مرد غریبه در ارتباط بود.

من حتی دو بار پیامک‌های آنها را در گوشی مریم دیده بودم. من مریم را کشتم، چون مستحق مرگ بود و بعد از قتل فرار کردم. متهم درباره تهدید به قتل همسر دومش گفت: وقتی با همسر دومم سر مسائل جزئی درگیر شدم، به او گفتم همسر قبلی‌ام را کشته‌ام. من قصد تهدید او را نداشتم و فقط می‌خواستم حقیقت را بگویم؛ اما او ماجرا را به مادرش گفت و من دستگیر شدم. من از زندگی با همسر جدیدم راضی هستم و هرگز او را تهدید به مرگ نکرده‌ام. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود متهم را با درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج