۱۰۸۸۴۳۲
۹۱ نظر
۵۰۱۴
۹۱ نظر
۵۰۱۴
پ

انجماد دیپلماتیک در سرمای مسکو

محمدباقرقالیباف که زمانی برای ۱۲ سال شهردار تهران بود و اکنون رئیس مجلس شورای اسلامی است، امروز راهی مسکو است تا حامل پیامی مهم از سوی رهبر انقلاب برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه باشد.

روزنامه توسعه ایرانی: محمدباقرقالیباف که زمانی برای ۱۲ سال شهردار تهران بود و اکنون رئیس مجلس شورای اسلامی است، امروز راهی مسکو است تا حامل پیامی مهم از سوی رهبر انقلاب برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه باشد.

اگر او روبروی پوتین می‌نشست، عکس این دیدار تیتر یک بسیاری از رسانه‌ها می‌شد؛ عکسی که در رزومه دیپلماتیک رئیس مجلس نیز می‌توانست جای ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد. اما کرونا ظاهرا اجازه ثبت چنین عکسی را نداده است.

انجماد دیپلماتیک در سرمای مسکو

در حالی که پس از چندین ماه گمان می‌رفت که بالاخره موانع دیدار قالیباف و پوتین برداشته شده و او راهی مسکو است تا نامه مهم رهبر انقلاب را به رئیس‌جمهور روسیه برساند؛ مجتبی توانگر، نماینده مجلس که دیروز این خبر را داده بود، ساعتی بعد در توئیتر نوشت: «دیدار با پوتین در روسیه پروتکل‌های ویژه‌ای دارد که دکتر قالیباف پروتکل‌های بهداشتی دیدار با پوتین را نپذیرفته و به همین جهت پیام مهمی که رئیس مجلس در این سفر حامل آن هستند در دیدار با نمایندۀ معرفی‌شده پوتین طرح خواهد شد.»

تابلوی هنری با یک پیام سیاسی

مرداد امسال، حدود دو ماه پس از آغاز به کار مجلس یازدهم، لئونید اسلوتسکی، فرستاده رئیس دوما و رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان روسیه به ایران آمد و با محمدباقر قالیباف‌ دیدار و گفت‌وگو کرد. اسلوتسکی در آن دیدار یک تابلوی سیاه‌قلم از چهره رهبر انقلاب را با خود آورده بود که به همراه نمونه‌ای از تجهیزات پزشکی از جمله کیت‌های تشخیص کرونا به قالیباف تقدیم کرد. همچنین از قالیباف دعوت کرد که به روسیه برود.

انجماد دیپلماتیک در سرمای مسکو

تابلویی که اسلوتسکی با خود به ایران آورده بود، صرفا یک هدیه هنری نبود، بلکه حامل یک پیام مهم سیاسی برای ایران و به ویژه برای بالاترین مقام کشور بود؛ پیامی مبنی بر قرابت و ارادت. چندی بعد خبر آمد که قالیباف اواخر آذرماه راهی روسیه خواهد شد، اما این سفر لغو شد و قالیباف به روسیه نرفت.

شرط 15 روز قرنطینه برای قالیباف

آن زمان گمانه‌زنی‌ها این بود که علت لغو سفر، کرونا و تنظیم برنامه‌های پوتین بوده است. در واقع نماینده ایران قرار نبود در سفر خود صرفا دیدارهای پارلمانی داشته باشد؛ بلکه او قرار بود با بالاترین مقام روس‌ها و آن هم برای رساندن پیام بالاترین مقام ایران ملاقات کند.

گفته شد که با توجه به احتیاط‌های پوتین برای حفظ سلامتی‌اش، دیدارکننده او باید ۱۵ روز در قرنطینه بماند. این بدان معنی بود که رئیس مجلس کشور برای دیدار با پوتین باید ۱۵ روز در قرنطینه باشد. ایران اما پیشنهاد کرد که قالیباف در تهران و فرودگاه روسیه آزمایش کرونا بدهد. برخی رسانه‌ها در ایران خبر دادند که روسیه این پیشنهاد را پذیرفته است.

دیروز از خبر مجتبی توانگر اینطور به نظر آمد که نهایتا ایران و روسیه بر سر دیدار قالیباف و پوتین و موانع کرونایی آن به توافق رسیده‌اند اما ظاهرا پروتکل‌ها برای سلامتی پوتین سختگیرانه‌تر از آن است که چنین دیدارهایی به راحتی بتوانند شکل بگیرنداما مشکل دیگر دادن برنامه فشرده پوتین و پیدا کردن زمانی مناسب برای ملاقات با نماینده ایران بود. تعلل در اعلام این زمان موجب شد برخی رسانه‌ها تیتر بزنند که «آیا پوتین اجازه ملاقات را به رئیس مجلس ایران خواهد داد؟»

سفر قالیباف به مسکو در زمان تصدی شهرداری تهران

انجماد دیپلماتیک در سرمای مسکو

درنهایت دیروز از خبر مجتبی توانگر اینطور به نظر آمد که طرفین بر سر این دیدار و موانع کرونایی آن به توافق رسیده‌اند اما توئیت بعدی توانگر نشان داد که ظاهرا پروتکل‌ها برای سلامتی پوتین سختگیرانه‌تر از آن است که چنین دیدارهایی به راحتی بتوانند شکل بگیرند.

سفرهایی که اهمیتشان بعدها افشا می‌شود

گرچه ظاهرا دیدار قالیباف با پوتین میسر نخواهد شد، اما به هر حال او امروز برای مدت سه روز یعنی تا 21بهمن، راهی مسکو است. این اولین سفر خارجی و دیپلماتیک قالیباف در قامت رئیس مجلس شورای اسلامی است.

سفرهای دیپلماتیک و خارجی روسای مجالس در دوره‌های قبلی نیز بسیار مرسوم بوده است. اغلب نیز این سفرها به دیدار با مقامات دولتی و پارلمانی و گفت‌وگوهای مورد علاقه دو طرف می‌گذرد. اما وقتی قرار است رئیس مجلس حامل پیام بالاترین مقام کشور باشد، سفر اهمیت متفاوتی پیدا می‌کند. مانند سفری که علی لاریجانی در دوره ریاست خود بر مجلس به چین داشت. لاریجانی به ظاهر در سفری مانند دیگر سفرهای معمول و مرسوم به چین رفت اما بعدتر مشخص شد که او مامور ویژه رهبر انقلاب برای توافق با پکن بوده است. چندی پیش که ماجرای توافق 25 ساله ایران و چین بسیار خبرساز و پرحاشیه شد و به دنبال آن انتقادات بسیاری نیز به دولت وارد آمد، سیاسیون داخل و خارج دولت اعلام کردند که این توافق تصمیم حاکمیت است و رهبر انقلاب پیش از این، علی لاریجانی را مامور کرد تا با سفر به پکن مقدمات این توافق را فراهم کند.

حالا نیز قالیباف پس از گذشت بیش از هشت ماه از ریاستش بر مجلس یازدهم، اولین سفر دیپلماتیک خود را با ماموریتی مهم آغاز می‌کند. برخی می‌گویند این اصرار خود قالیباف به دفتر مقام معظم رهبری بوده که این نامه مهم را او به پوتین برساند.

نامه محرمانه

او در شرایطی وارد سرزمین تزارها می‌شود که روسیه تحت اعتراضات فراگیر آلکسی ناوالنی است و مسکو سه دیپلمات اروپایی را به دلیل «شرکت در این اعتراضات» اخراج کرده است.

از سوی دیگر اروپا نیز روابط خوبی با ایران ندارد و سنگ‌اندازی‌های اخیر اروپایی‌ها در خصوص برجام، این روابط را تیره‌تر می‌کند. این موضوع بر گفت‌وگوی آنها درباره برجام و آینده آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود. اما سوال اصلی درباره نخستین سفر دیپلماتیک قالیباف، این است که او حامل چه پیامی از سوی رهبر ایران برای ولادیمیر پوتین است. محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس دیروز در پاسخ به این سوال گفت که از جزئیات نامه رهبر انقلاب که قرار است به دست پوتین برسد اطلاعی ندارد و صحیح هم نیست که این جزئیات مطرح شوند.

پیش از این گفته شد که با توجه به احتیاط‌های پوتین برای حفظ سلامتی‌اش، دیدارکننده او باید 15 روز در قرنطینه بماند. این بدان معنی بود که رئیس مجلس کشور برای دیدار با پوتین باید 15 روز در قرنطینه باشد

او سپس اکتفا کرد به اینکه بگوید روسیه همواره از حامیان ایران در عرصه بین‌الملل بوده و این سفر حتما در راستای تقویت روابط خواهد بود.

سفر قالیباف به مسکو در زمان تصدی شهرداری تهران

انجماد دیپلماتیک در سرمای مسکو

«اقتصاد» بُعد اصلی این سفر است

مجتبی توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اما دیروز به رسانه‌ها گفت: در این سفر مواضع صریح نظام در خصوص برجام، تعاملات اقتصادی با روسیه، فروش نفت و... ابراز و پیامی نیز به رئیس‌جمهور روسیه تقدیم خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه ابعاد اصلی سفر قالیباف به روسیه اقتصادی است، توضیح داد: روسیه بیش از ۲۸۰ میلیارد دلار واردات دارد که به دلیل همسایگی این فرصت و مزیت بزرگی برای کشورمان است اما به دلیل ناکارآمدی و نگاه نامتوازن به غرب و شرق، سهم ایران از این بازار کمتر از یک درصد است.

توانگر به توافقنامه اقتصادی اوراسیا هم اشاره کرد و گفت: با رایزنی‌های پارلمانی که در حال انجام است پیوستن ایران به این توافقنامه مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی، با الحاق ایران به کشورهای اوراسیا (روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و بلاروس) بازار بزرگی از محصولاتی ویژه در اختیار تولیدکنندگان و صنعت‌گران ایرانی خواهد بود که می‌تواند گام موثر دیگری در خنثی‌کردن تحریم‌ها باشد.

توانگر به اینکه ۴۰ درصد از مبادلات تجاری این و روسیه با ریال و روبل انجام می‌شود نیز اشاره کرد و پایان‌بخشی به سلطه دلار آمریکا را نیز بخشی از مذاکرات در این سفر برشمرد.

ظاهرا قالیباف در این سفر با ویچیسلاو والودین، رئیس دومای دولتی و رئیس شورای عالی امنیت ملی روسیه دیدار خواهد داشت و همینطور به جای پوتین با نماینده او دیدار می‌کند و نامه رهبر انقلاب را به جای پوتین به نماینده او تحویل خواهد داد.

انتقاد شدید سایت اصولگرا از اشتباه راهبردی رئیس مجلس برای سفر به مسکو

خبرآنلاین به نقل از سایت رجانیوز نزدیک به جبهه پایداری نوشت:

سفر قالیباف به مسکو و انتقال پیام رهبرانقلاب به پوتین در حاشیه‌ این سفر و سپس لغو دیدار مستقیم وی با پوتین به دلیل پروتکل‌های بهداشتی کاخ کرملین از سوی منتقدین رئیس مجلس مورد تمسخر قرار گرفته و از سوی دیگر توسط تیم مشاوران و نزدیکان قالیباف به مانوری برای کسب اعتبار سیاسی تبدیل شده است.

به عنوان مثال احدیان از مشاوران رسانه‌ای قالیباف در توییتی نوشته : «تخریب‌گران می‌خواهند این نکته که رهبرانقلاب تاکید داشتند در این مقطع مهم، پیام تاریخی خود را فقط از طریق آقای قالیباف منتقل کنند، به حاشیه برانند!»

این اغراق‌گویی با هشتگ معتمدنظام به گونه‌ای است که گویا اگر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نبود رهبرانقلاب هیچ فردی را برای انتقال پیام به مسکو نداشته و شخص ایشان از محتوای پیام مهمتر بوده است!

واکنش سخنگوی دولت‌ اصلاحات حواشی سفر قالیباف به روسیه

رمضان زاده در توئیتر خود نوشت:

انجماد دیپلماتیک در سرمای مسکو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا آسمان ریسمان میکنید پوتین نخواسته قالیباف رو ببینه....
      اینجوری بهش فهمونده که درحد واندازه ای نیست که با پوتین عکس بندازه.....
      کجایند اصولگراهایی که عکس گرفتن با موگرینی رو تیتر اول روزنامه هاشون کرده بودند....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        آره خخخ

      • بدون نام

        این کار قالیباف سبب تحقیر ملت ایران میشه!

      • گمنام

        اروپا کفر واروپا کفر یهودا ونصاری یاران منافق بدتر از
        کفار را دوست دارنند.

      • ح

        پوتین دوست نداره کسی رو ببینه

      • حسن

        دقیقا حالا توجیه بیارید. شماها رو طالبان هم قبول نداره

      • بدون نام

        قالیباب نماینده واقعی مردم ایران نیست و الان رفته تا تاییدیه ریاست جمهوریش رو از پوتین بگیره

      • بدون نام

        افتضاح مجلس اصلاح طلب در عکس گرفتن با موگیرینی قابل مقایسه با این خبر مبهم نیست. ماس مالی هم قواعدی داره.

      • بدون نام

        در طول تاریخ قالیباف آویزون بوده خخخخخ

    • رامین

      جالبه پوتین واکسن روسی ام زده !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا. به خودشون هم اعتماد ندارن

    • ناشناس

      جناب قالی باف خورد توی برجکش اساسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقش بود

      • خسته از تزویر و ریا

        ایشون خیلی تو هوا میرن

      • مرشد

        برو بالاتر

    • بدون نام

      گشت وگذاری هم میکنند بالاخره سنگ مفت گنجشک مفت ملت مفت پول مفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دکتر با زبان روسی گفتگو میکنند؟؟
        درمجلس که از روی متن نوشته شده،اشکال گفتاری دارد!!

      • جوانه پیر

        عالی بود

      • یا علی

        خوب دعوت نشده بود ودقیقا با پول ما مجانی سفری کرد آنجا

    • بینام

      این چه اخلاق سیاسی هستش که فقط می خواهند همدیگر رو تخریب کنند ، بابا ایران وطن و زادگاه ماست و برای عزت و درخشش آن نیاز به وحدت و یکپارچگی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه متن را نخوانده نظر دادی پرفسور:خخخخ

      • بدون نام

        ایران وطن تو نیست آقا وطن تو لبنان و فلسطین و سوریه هست

      • بدون نام

        به چه قیمتی؟؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        اینا ایران گذاشتن بمونه واسه ما همه رو تاراج کردن

    • بدون نام

      فرصت نداشته برای دیدار؟

    • بدون نام

      منم بودم نميپذيرفتم سريع برميگشتم

    • بدون نام

      این حرف درسته نفع روسها در تحریم ایران هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      اصلا قالیباف اینکاره نبود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        دلم براش سوخت

    • بدون نام

      قالیباف با رو کم کنی شد رییس مجلس
      اینکاره نیست

      پاسخ ها

      • بچه‌ نظام‌ اباد‌ تهران‌

        دمش‌ گرم پوتین‌ کارش عالی‌ بود پوتین

    • بدون نام

      بهش گفتن:اندازه نگه دار که اندازه نکوست حد خودت رو بدون تو فقط تا خیابان کرملین می تونی بیایی! !!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا درسته

    • بدون نام

      روسها اصلا قابل اعتماد نیستند ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا شما به قابل اعتماد بودن خودتون کوتاه بیا

      • وحید

        ارباب پوتین حالت رو گرفت قالیباف نه؟ حقته

    • بدون نام

      رفته روسیه که چی؟ تا پوتین درباره برجام و روابط ایران وامریکا تعیین تکلیف کند. ...

    • بدون نام

      این همه نوشته که بگه دکتر قالیباف کشته مردهء یک عکس گرفتن با پوتین هست. واقعا که

    • بدون نام

      پوتین که واکسن زده بود:!!!

    • بدون نام

      ظریف چندروز پیش روسیه بود ایا نمیشد ظریف این نامه را به پوتین بدهد.

    • بدون نام

      آقای قالیباف رییس جمهور آینده ماست
      احترام بگذارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخ

    • خدیجه کاظمی

      همیشه روس ها منافع خودرادرجنگ باآمریکاپیداکرده اندو این تعجب برانگیزنیست الان که آمریکا پیچ تحریم ها راشل کرده روس هاسر ناسازگاری بگذارندواین اصل سیاست تارهای روسیه است

    • بدون نام

      تازمانی که مسؤلین برای آمریکا شاخ و شونه بکشن،پوتین دوسشون داره،به محض اینکه ایران با آمریکا از در صلح وارد بشه،پوتین به هم میریزه،آخه نفعش در اینه که ایران مدام از ترس آمریکا،اسلحه و تجهیزات نظامی از روسیه بخره،وقتی تهدید آمریکا رو سر ایران نباشه،پوتین متضرر میشه
      منظور رمضانزاده اینه

    • بدون نام

      شک نکنید که پوتین ، قالیباف رو در حدی ندانسته که باهاش ملاقات کنه و عکس بندازه،

    • ایران

      عجب ابروریزی بدی شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داقیقا، جالبه که پوتین واکسن روسی هم زده خخخخ

      • بدون نام

        شیشه اش که قطعا روسی بوده محتوی داخلش ساخت کجا بوده.

      • بدون نام

        آبرو؟

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
      حداقل یه بهانه بهتر میاوردید یعنی الان یکی از مسئولین کشورای اروپایی یا غیره بخواد با پوتین دیدار کنه همین شرایط رو اعمال میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      پوتین قالیباف را بحضور نپذیرفت نمیدونم چرا اینها خودشونو میخوان بچسبونن به روسها هیچوقت هم موفق نبودن

    • بدون نام

      یعنی قبلش نمیدونستن پوتین پروتکل های بهداشتیش سخت گیرانه است کجای دنیا یه مقامی رو دعوت میکنن بعد کس دیگه ایی رو جایگزینش میکنن

    • بدون نام

      قالیباف،قبلش شرایط رو میپرسیدی،بعد بلند میشدی با هزینه مردم میرفتی اونجا.

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • خال قدیم

      پوتین هرگزنماینده ده درصدی روقبول نمیکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پوتین خودش هم رو هواست !

    • بدون نام

      پوتین میداند که قالیباف نماینده اکثریت ملت نیست.برای همین نخواسته با اقلیت ها دیدار کند.

    • بدون نام

      بجای اینکه در مقابل توئیت وزیر امور خارجه روسیه که خلیج فارس رو خلیج عربی ذکر کرده اعتراض کنن دارن میرن .باید این سفر رو لغو میکردن.

    • جواد

      این حرفا چیه ...آقای استاد قالیباف! اگه بعلت پروتکل بود قبلش میتونستی هماهنگ کنی اعتبار مملکت رو به باد ندی...

    • بدون نام

      بی احترامی روسی اشکال نداره فقط بی احترامی آمریکایی جماعت نباشه

    • عشق

      روسیه ذاتش پلیده

    • شمالی

      انقدر باج که به روس ها دادین به امریکا میدادید ماملت تورفاه بودیم رفاه

    • بدون نام

      سنگ بزرگی بود

    • آدینه

      در زمانی که شوروی فروپاشید..روسیه از همه فقیر تر بود..که به لطف ساخت نیروگاه هسته ایی در ایران ..و چپاول دلارهای ایران خودش را به سطح الان رسانید..!!.باید هم پذیرای کمتر از خودش نباشد...چون پوتین خود را تزار روس می بیند..‌

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقیر بود ولی قبلش اول فضا رفت نفر دوم هم بود اتم تزار رو ساخت و شاهد چرخش سه باره موجش به دور زمین بود.

    • بدون نام

      پوتین توی همین ماه اخیر چندین دیدار بدون قرنطینه حتی با کارگرها داشته
      بعد واسه قالیباف شرط قرنطینه 15 روزه گذاشته؟

    • Iraan

      از زیر بیرق غرب در اومدیم و رفتیم زیر بیرق شرق بابا کی باید متوجه شویم که که این شرقی ها از غرب خیلی بدتر هستند.

    • بدون نام

      تحقیر شدن تا کجا

    • بدون نام

      آقای قالیباف بیشتر از این باعث تحقیر ایران وایرانیها نشو

    • بدون نام

      با اون واکسن قلابیشون

    • بدون نام

      پوتین هیچوقت با کمتر از رییس جمهور دیدار نمیکنه

    • بدون نام

      وای چه سنگ رو یخی شدن

    • بدون نام

      تضاد تا چه حد؟
      گرفتن عکس قالیباف با پوتین جهانی می شد ولی قالیباف پروتکل پوتین را نپذیرفت

    • بدون نام

      زنده باد قالیباف

    • بهنام چوپان

      پوتین نقش،خودش را قشنگ بلده بازی کنه ادا اتفار داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اطوار

    • بدون نام

      آخه نظامی را چه به سیاست

    • خسرو نیافر

      از کجا معلوم، شاید پوتین کرونا گرفته باشه.

    • بدون نام

      کوروش بخواب که اگه بلند شی خفتت ميدن

    • بدون نام

      خودخواهی وخودبزرگ بینی عظمت ایرانیان را به باد دادید۰آخه آدم قحطی بود ۰یک فرد با سوابق دیپلماتیک ۰که درقواره ملت وکشور ایران بود ۰میفرستادید۰نمایندگان ده درصدی ۰فقط ذلت را تحمیل میکنند۰

    • بدون نام

      ارباب پوتین قول ریاست جمهوری را به دیگری داده۰کنف شد قالی باف

    • بدون نام

      میدان سرخ مسکو، روزهای برفی و یخبندان، مرتب روی زمین نمک دانه درشت می پاشند تا کسانی زمین نخورد. زیر پای قالیباف و همراهانش هم این نمک را ریختند. او روی یخ این میدان لیز نخورد اما روی یخ تبلیغاتی پایش بدجوری لیز خورد!

    • بدون نام

      حتی پیاده توی برف دارند میرند یک نفر از روسها همراهشون است .تا این حد برخورد سرد .مقامات ما خوابند که نمیدونند ایران ارزش خودش را در دنیا از دست داده وقتی پول ما بی ارزش بشه دیگه از چی بپرسی

    • بدون نام

      وقتی پوتین با موتورسوارها راحت میره گردش یا با ماهیگیرها . ویا باشکارچیها وهربرنامه دیگه ای که مهم هم نیست .ایا سوال بر انگیز نیست که از دیدار با نماینده مهم ایران رییس محترم مجلس امتناع میورزه

    • بدون نام

      حالاببینید بعدا در خبرها میخوانید که یک نماینده از فلان کشور به روسیه امده .فوری پوتین میره به استقبالش. من به یاد استقبال مردم تهران بعد از سفرم از عراق افتادم که تهران به این شلوغی فقط چند نفر بودند تعجب نیست .خدا جای حق نشسته .این ایه یادتون نره کشتن یک نفر برابر با کشتن کل جامعه . کنارگیری و به انزوا کشاندن یک فرد در مقام مومنی یا امامت برابر با انزوای کل جامعه

    • یصضص

      پیام رو تلفنی میدادند!

    • بدون نام

      کاملا درسته نباید هم ببینه ایشون یه رئیس مجلس جهان سومی که بیشتر نیست و قالیباف رو در حد اندازه خودش نمیدونه که دیدار داشته باشه باهاش

    • بدون نام

      جناب قالیباف اول باید یاد بگیری در عرف دیپلوماتیک با هم تای خود می تونی دیدار داشته باشی انهم اگر طرف بخواد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج