جاباما
۱۰۸۸۴۴۹
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

مرفاوی: دیاباته جلوی چشم خودم مصدوم شد

صمد مرفاوی، مربی استقلال درباره برتری برای نساجی و حواشی پیرامون تیم صحبت کرد.

طرفداری:صمد مرفاوی، مربی استقلال درباره برتری برای نساجی و حواشی پیرامون تیم صحبت کرد

صمد مرفاوی مربی استقلال درباره برتری استقلال مقابل نساجی مازندران گفت:

بازی خیلی خوبی بود و ما هم بازی خوبی را انجام دادیم. با توجه به برنامه‌ای که داشتیم آن تفکرات مدنظر را در بازی پیاده کردیم اما تیم نساجی یک دفاع خیلی فشرده را پیاده کرد و کلا در زمین خودشان بازی می‌کردند. فاصله بین بازیکنان آنها در طول و عرض فشرده بود و همین کار ما را سخت کرده بود.

استقلال برابر تیم‌های دفاعی مشکل دارد. مرفاوی درباره این سوال گفت: ببخشید مثلاً بارسلونا رو به رو تیم‌هایی که دفاعی هستند و یاحتی رئال مادرید برابر چنین تیم‌هایی مشکل ندارند؟ حتی دیدیم که رئال و بارسا مقابل تیم‌های دفاعی شکست هم می‌خورند. مگر همین چند شب پیش رئال مادرید برابر لوانته شکست نخورد؟ تازه بعضی از تیم‌ها شکست هم می‌خورند پس وقتی در چنین بازی به برد رسیدیم یعنی نتیجه مناسبی کسب کردیم.

استقلال کمتر کار ترکیبی انجام می‌داد و روی خلاقیت فردی به گل رسید. مربی استقلال در این باره گفت: این خلاقیت را باید یکی برای ما تعریف کند. وقتی که شما روی زمین توپ می‌‌گیرید، حمله می‌کنید و سپس فرشید اسماعیلی پشت محوطه به توپ می‌رسد تا شوت بزند، این خلاقیت فردی است؟ یعنی این کار تاکتیکی نیست؟ بالاخره یک بازیکن باید گل بزند دیگر، یازده بازیکن که با هم به یک شوت ضربه نمی‌زنند! هر یکی از بازیکنان ما خصوصیاتی دارند و ما هم باید از خصوصیات آنها استفاده کنیم. مثلاً برخی فکر می‌کنند که ما تمرین شوت نداشتیم و فرشید اسماعیلی یکباره آنجا به توپ رسید و گل زد؟ یعنی ما روی سانتر از جناحین کار نکردیم و توپ گیری را مدنظر نداشتیم؟

او ادامه داد: واقعا برخی حرف‌ها غرض‌ورزی و ساز مخالف زدن است. انتقادات سازنده را می‌پذیریم و هیچگاه جلوی انتقادات هواداران را نمی‌گیریم ولی برخی حرف‌ها انتقاد نیست و انتقام است. حال آنکه به دنبال انتقام است باید مشکلش را خودش حل کند ولی ما انتقادات را می‌پذیریم که تیم را در مسیر درست قرار بدهیم. بازی نساجی برای ما تمام شد و سه امتیاز را گرفتیم. آنچه در زمین مشکل داشتیم را پیدا می‌کنیم و آن را برطرف می‌کنیم تا موفق شویم. بنابراین ما باید بیشتر روی کار خودمان متمرکز باشیم تا تیم‌مان روز به روز پیشرفت داشته باشد. خلاقیت هم یکی از فاکتورهای فوتبال است. پس ما چرا به دنبال بازیکنان متفاوت هستیم؟ بازیکن جذب می‌کنیم که یکسری خصوصیات متفاوت داشته باشد و همین خصوصیات کنارهم در یک قالب کار گروهی جواب می‌دهد.

مرفاوی درباره اینکه تفکرات فکری روی دروازه‌بانان فشار وارد کرده یا خیر در واکنش به اظهارات رشید مظاهری گفت: من منظورش را نفهمیدم چون سربسته گفته و اگر موضوع را باز می‌کرد بالاخره می‌شد درباره آن صحبت کرد. من فکر نمی‌کنم که دروازه‌بان‌های ما چرخشی بازی کرده باشند. الان هفته چهاردهم است و حسینی سه بازی کرده است، بقیه بازی‌ها را رشید انجام داده است. این کجا چرخشی است؟

دستیار محمودفکری درباره اظهارات سیاوش یزدانی همینطور گفت: یزدانی ابتدای فصل مصدوم شد و به دنبال درمانش رفت پس مشکلی با یزدانی نداشتیم. شاید سیاوش با باشگاه مشکل داشته باشد اما متوجه نشدم که صحبت‌هایش درباره کادرفنی چه بود. بالاخره باید هر اتفاقی می‌افتد با هم صحبت کنیم و مشکل را حل کنیم.

به دنبال تقویت استقلال هستید؟ او در پاسخ به این سوال گفت: بله، چرا به دنبال تقویت نباشیم؟ ما هم امیدواریم تیم تقویت شود و ظرف روزهای آینده این کار را انجام خواهیم داد. ما به فکر تیم هستیم و بیخیال نقل و انتقالات نیستیم.

صمد مرفاوی درخصوص اینکه شیخ دیاباته به دلیل عدم دریافت مطالباتش کمتر بازی می‌کند، گفت: نه، چنین چیزی نیست. او مصدوم شد و جلوی خودم دچار آسیب دیدگی شد. او حتی آزمایش گرفت و آزمایش نشان داد که آسیب دیده است. MRI نشان داد عضله پشت دوقلوی او دچار کشیدگی شده است، مگر می‌شود شیخ قهر کند و به همین خاطر بازی نکند؟ چرا باید این همه شایعه پیرامون استقلال باشد؟

مرفاوی درباره درگذشت علی انصاریان همچنین گفت: خدا علی انصاریان دوست داشتنی را رحمت کند. من خیلی خوشحال بودم که آن زمان در استقلال با ما بود و در کار تیمی خیلی به ما کمک کرد. خیلی زود خودش را با بازیکنان تیم هماهنگ کرد. هم از نظر اخلاقی و هم از نظر فنی پسر خوبی بود. وقتی ناراحتی‌های مادرش را دیدم واقعا از صمیم قلب ناراحت شدم و به ایشان، خانواده و بستگان او تسلیت می‌گویم. علی و خنده‌هایش فراموش شدنی نیستند و نه اینکه الان بگویم چون یک مرد واقعی بود و آن سال با تمام وجود برای ما بازی کرد. از او همیشه ممنونم که با تمام وجود در کنار استقلال بود. با تمام وجود به خانواده ایشان تسلیت می‌گویم و امیدوارم که خدا به خانواده او صبر بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انسانی

      بر چشم بد لعنت
      و ان یکاد باید بخونیم تا بازیکنا جلو چشم صمد ناکار نشن

    • بدون نام

      آقاصمد یه کلاس پیشرفته مربیگری در سطح فیفا برگزارکن حیفه این تاکتیکها تودلت بمونه بریز بیرون خودتو راحت کن

    • ۶آتیشه

      خوب که جلو چشم شما مصدوم شده.وگرنه شاهد از کجا اورده بود

    • بدون نام

      حرفهای هیچکدوم از بازیکنهارو میگه متوجه نشده بنده خدا،خب غذا نخورده بودند گشنه شون بوده،بفهم نفهم

    • فرهاد

      من خود به چشم خویشتن دیدم که صدر نشینی از دستم میرود.
      البته دلیل اصلی که دیاباته رو بازی نمیدن این هست که میترسن آپشن های دیاباته فعال بشه اونوقت دیگه غذا به بقیه بازیکنان نمیرسه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج