۱۰۸۸۵۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رهبر «بوکوحرام» مرده است!

در همان روزی که فیلمی از دختران نیجریه‌ای ربوده شده توسط بوکوحرام منتشر شد، مقام‌های نیجریه ادعا کردند که رهبر این گروه شبه نظامی مرده است.

خبرگزاری ایسنا: در همان روزی که فیلمی از دختران نیجریه‌ای ربوده شده توسط بوکوحرام منتشر شد، مقام‌های نیجریه ادعا کردند که رهبر این گروه شبه نظامی مرده است.

به نوشته کریستین سانیس مانیتور، در واقع موضع دولت نیجریه این است که "ابوبکر شیکاو"، رهبر گروه تروریستی بوکوحرام مدت‌هاست که مرده است. با این حال گمان می‌رود که این اظهارات با هدف منزوی کردن اعضای گروه بوکوحرام مطرح می‌شوند.

یکی از سخنگوهای امنیتی نیجریه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: بوکوحرام تنها یک نام است و هر کس می‌تواند هر نامی بخواهد روی خود بگذارد.

وی با اشاره به فردی که در ویدئوی دختران ربوده شده نیجریه‌ای سخن می‌گوید، گفت: این فرد که رهبر ملی بوکوحرام است نام ابوبکر شیکاو را برای خود برگزیده است.

این سخنگو همچنین تاکید کرد که نیروهای نیجریه با کارشناسانی از سراسر جهان در تماس هستند تا دخترانی که حدود ۳۰۰ تن برآورد می‌شوند، بیابند.

در همین حال یکی از مقام‌های آگاه در ابوجا گفت که تعداد دقیق افراد ربوده شده مشخص نیست و دولت فدرال کمیته‌ای را تشکیل داده است تا آمار دقیق را به دست آورد. اطلاعات اندک مقام‌های نیجریه از سرنوشت دختران ربوده شده و ادعاهایی مبنی بر اینکه ابوبکر شیکاو مرده است، خشم مردم را از اقدامات دولت گودلاک جاناتان، رئیس جمهوری نیجریه افزایش داده و اعتراضات مردمی را در پی داشته است.

در واقع ربوده شدن بیش از ۲۰۰ دختر بچه‌ مدرسه‌ای در اواسط آوریل که در حال امتحان دادن بودند، با خشم جهانی رو به رو شد. اخیرا گروه بوکوحرام پیشنهاد مبادله‌ این دختران را با زندانیان شبه نظامی مطرح کرد که با پاسخ منفی دولت رو به رو شد. آمریکا و انگلیس در راستای یافتن دختران ربوده شده کارشناسان نظامی را به نیجریه اعزام کرده‌اند و هواپیمای شناسایی آمریکا بر فراز نیجریه به پرواز درآمده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج