۱۰۸۸۶۳۱
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

اروپا می‌خواهد با روحانی در برجام به نتیجه برسد

نشریه آلمانی «زوددویچه سایتونگ» نوشت که اروپایی‌ها می‌خواهند پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و پایان کار دولت کنونی درمورد برجام و بازگشت آمریکا به این توافق به نتیجه ‌برسند.

ایرنا نوشت: نشریه آلمانی «زوددویچه سایتونگ» نوشت که اروپایی‌ها می‌خواهند پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و پایان کار دولت کنونی درمورد برجام و بازگشت آمریکا به این توافق به نتیجه ‌برسند.

زوددویچه سایتونگ افزود:اروپایی ها می دانند ممکن است آخرین فرصت آنها برای رسیدن به یک نقطه اتکا و دمیدن روح حیات به برجام باشد چرا که دولت آینده ایران بدون شک با رویکردی بازتر از دولت کنونی به موضوع نگاه نخواهد کرد.

این نشریه آلمانی درادامه به آخرین اظهارات و اقدامات اروپایی ها اشاره و خاطرنشان کرد:«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که روز جمعه گذشته خواستار دیپلماسی حداکثری به جای کارزار فشار حداکثری دونالد ترامپ علیه ایران شده است، می دانست وزیران خارجه فرانسه ، انگلیس و آلمان عصر همان روز در نشستی مجازی در باره چگونگی بازگرداندن روح حیات به توافق هسته ای با تهران بحث می کنند اگر چه رسیدن به چنین هدفی بحث برانگیز است.

زوددویچه سایتونگ با بیان اینکه « ایران و ایالات متحده خواهان بازگشت به توافق هسته ای هستند، اما هر یک از آنها خواستار برداشتن گام اول از سوی طرف مقابل هستند» ، اضافه کرد که « در این شرایط اروپا اکنون باید میانجی گری کند».

جمهوری اسلامی ایران بر لغو کلیه تحریم ها توسط آمریکا قبل ازهراقدامی تاکید دارد و می گوید ایران هم بعداز این اقدام واشنگتن ، به اجرای تعهداتش در برجام بازمی گردد و از سوی دیگر آمریکا در خواسته ای غیرقانونی شرط بازگشت آمریکا به برجام را بازگشت ایران به تعهداتش ذکر کرده است.

این نشریه آلمانی در ادامه گزارش خود آورده است که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا ، راهی برای خروج از این بن بست نشان داد: ظریف گفت جوسپ بورل» می تواند گام هایی را برای بازگشت همزمان دو طرف به توافقنامه و تعهدات برجامی تنظیم کند.

زوددویچه سایتونگ با این ادعا« پیشنهاد ظریف شاید اقدامی برای تحت فشار قرار دادن اروپایی ها باشد»، نوشت: اروپایی ها هر چند می خواهند توافق را حفظ کنند اما اجازه نمی دهند در برابر آمریکایی ها بازی بخورند؛ در واشنگتن رایزنی در مورد برجام با احتیاط در حال انجام است.

در گزارش این نشریه آلمانی آمده است:«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا «رابرت مالی» را به عنوان فرستاده ویژه امور ایران منصوب کرده و او عضوی از تیم مذاکره کننده با ایران در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» بود و به تازگی مالی با دیپلمات های عالی رتبه در اروپا در خصوص برجام صحبت کرده و رئیس او هم بلینکن عصر جمعه در یک کنفرانس ویدیویی با سه همکار اروپایی خود رایزنی کرد.

زوددویچه سایتونگ افزود:در این گفت وگو وزیران امور خارجه اعلام کردند مایلند همکاری فوق العاده نزدیک دو سوی آتلانتیک را احیا و در آینده با هم با چالش های جهانی مقابله کنند و به این ترتیب اولین تبادل نظر بین آنها از زمان تحلیف بایدن با فضایی قابل اعتماد و سازنده برگزار شده است.

این نشریه آلمانی با بیان اینکه « دیپلماسی پیچیده با ایران، پیچیده تر شده است»،اضافه کرد: با این وجود یک چیز روشن است، آمریکایی ها و اروپایی ها بازگشت به توافق هسته ای را گام نخست می دانند و حداقل اروپایی ها می خواهند قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ایران با دولت کنونی به یک توافق اولیه برسند و به نظر آنها بعدا در باره مسائل دیگر صحبت شود.

زوددویچه سایتونگ مخالفت قاطعانه ایران به حضور رقبای منطقه ای آن مانند سعودی در مذاکرات برجام را که « امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه پیشنهاد کرده است، مورد اهتمام ویژه قرار داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشاله برسد
      مردم بیچاره ونابود شده اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج