۱۰۸۸۷۹۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بازیکن نباید تیمش را به حاشیه ببرد

تیم استقلال توانست در دیدار مقابل نساجی مازندران در دقایق پایانی به برتری دست پیدا کند تا همچنان صدرنشین لیگ باقی بماند. اما این برد بدون حاشیه به اتمام نرسید؛ از عصبانیت وریا غفوری، کاپیتان استقلال و ترک کردن ورزشگاه تا مصاحبه جنجالی بازیکنان این تیم. به همین منظور «وطن امروز» با سید‌علی موسوی، پیشکسوت استقلال گفتگو کرد.

روزنامه وطن امروز: تیم استقلال توانست در دیدار مقابل نساجی مازندران در دقایق پایانی به برتری دست پیدا کند تا همچنان صدرنشین لیگ باقی بماند. اما این برد بدون حاشیه به اتمام نرسید؛ از عصبانیت وریا غفوری، کاپیتان استقلال و ترک کردن ورزشگاه تا مصاحبه جنجالی بازیکنان این تیم. به همین منظور «وطن امروز» با سید‌علی موسوی، پیشکسوت استقلال گفت‌وگو کرد.

* استقلال به سختی توانست از سد نساجی مازندران عبور کند. بازی چطور بود؟

استقلال بازی را در دست داشت و می‌توانست با نتیجه بهتر هم به اتمام برساند اما تیم نساجی خیلی خوب دفاع کرد. استقلال مثل بازی‌های اخیر نتوانست از کمند خط دفاعی حریف بخوبی عبور کند و برنامه خاصی هم نداشت. اما مهم گرفتن ۳ امتیاز بازی بود که محمود فکری مثل بازی‌های گذشته به دنبال آن بود و به دستش هم آورد.

* فکری در هر ۱۴ هفته یک ترکیب متفاوت را روانه میدان کرده. به نظر شما در حالی که به نیم‌فصل نزدیک می‌شویم، پیدا نکردن ترکیب ایده‌آل مسأله‌ساز نمی‌شود؟

تیم فکری در صدر جدول است و نمی‌توان هیچ عیب و ایرادی به آن گرفت. شاید سیستم فکری این باشد که بدون بازی زیبا تنها به دنبال گرفتن ۳ امتیاز باشد که فعلا هم موفق بوده است. نباید ایرادی هم بگیریم. البته هواداران تا دقیقه ۹۰ دلواپس هستند که نتیجه تغییر نکند. امیدوارم استقلال در ادامه موفق‌تر عمل کند.

* به هر حال استقلال ۲ ماه دیگر باید در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود. نحوه صعود از گروه هم در این فصل تغییر کرده و تنها صدرنشین و ۳ تیم برتر دوم از غرب به مرحله حذفی صعود می‌کنند. با توجه به این شرایط، آیا محمود فکری می‌تواند در این رقابت مهم موفق عمل کند؟

واقعیت این است که چند سالی است تیم‌های ما از تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا فاصله گرفته‌اند. تیم‌های ما هر چند سال یک بار به صورت شانسی و تصادفی به فینال آسیا می‌رسند. نمی‌خواهم زحمت این تیم‌ها را نادیده بگیرم اما باید قبول کنیم تیم‌های شرق آسیا و حتی برخی تیم‌های غرب خودشان را از ما ایرانی‌ها جدا کرده‌اند. آنها بازیکنان خوب خارجی می‌گیرند که می‌توانند سرنوشت بازی را عوض کنند. خیلی سخت است که در آسیا بتوانیم به موفقیت بزرگی دست پیدا کنیم.

* وریا غفوری، کاپیتان استقلال با عصبانیت به توپ ضربه زد که با کارت زرد داور مواجه شد. درست ۳ دقیقه بعد فکری این بازیکن را از زمین بازی بیرون کشید که او باز هم رفتار پرخاشگرانه‌ای از خود به نمایش گذاشت تا جایی که گفته می‌شود ورزشگاه را هم ترک کرده است.

کاپیتان استقلال باید آرامش داشته باشد. هر مساله‌ای که وریا با بازیکن، مربی و... داشته باید بیرون از زمین با آنها صحبت کند. باید ریشه‌یابی کنیم تا ببینیم مشکل از کجا بوده است، چون من و شما از آن اطلاع نداریم.

* چند بازیکن استقلال پس از پایان بازی طی مصاحبه‌ای جنجالی به نحوه صرف غذا در هتل و امکانات تیم ایراد گرفتند. آنها به اینکه چرا تنها یک نوع غذا روی میز بوده گله داشتند.

باید به بازیکنان استقلال گفت: وضعیت استقلال از ایام قدیم همین بوده است. از گذشته هتل بد، زمین بد و... داشتیم. رولند کخ از آلمان به ایران آمد اما پشت صندوق لباس‌هایش را عوض می‌کرد. این مسائل مختص امروز نیست و استقلال زمانی هم که قهرمان آسیا شد این مشکلات را داشته است.

* مدیران استقلال به نحوه قرارداد بستن مدیر قبلی اعتراض دارند، چرا که رقم قراردادها در این فصل به شکل عجیبی افزایش پیدا کرده است. آنها می‌گویند وقتی تیم ما مشکل مالی دارد، نمی‌توان چنین رقم‌های نجومی را بموقع پرداخت کرد. آیا بازیکنان ما در حد بستن چنین قراردادهایی هستند؟

متأسفانه مدیران ما قراردادهای حرفه‌ای با بازیکنان نمی‌بندند. اگر به بازیکن خوبی مبلغ بالایی هم می‌دهیم، نوش‌جانش. اما این بازیکن وقتی منافع باشگاه را در نظر نمی‌گیرد و علیه باشگاه صحبت می‌کند، مسلماً تیم بهم می‌ریزد. به نظر من باید در قراردادها این مسائل لحاظ و محکم‌کاری شود. یک بازیکن خارجی ۲ بازی برای تیم انجام می‌دهد، ۱۰ بازی به دلیل مصدومیت دور از تیم است. چه اتفاقی می‌افتد؟ شکایت می‌کند و تمام پولش را هم می‌گیرد. بازیکن باید تمام تمرکزش روی بازی‌اش باشد، نه روی مسائل حاشیه‌ای و فضای مجازی.

قرارداد بازیکنان خارجی طوری بسته شده که تا ۲ روز حقوق دیر پرداخت می‌شود، اعتراض می‌کنند و از کشور خارج می‌شوند. بازیکنان تمام دنیا حتی ستاره‌های آنها ماهانه حقوق می‌گیرند اما در ایران بازیکن یک‌مرتبه کلی پول به دستش می‌رسد که گاهی پرداخت آن برای باشگاه سنگین است.

* درباره بازیکن خارجی صحبت کردید، میلیچ یک ماه است ایران را ترک کرده و گفته تا زمانی که بخشی از طلبش را نگیرد، به تیم برنمی‌گردد. شما موافق بازگشت این بازیکن هستید؟

میلیچ بازیکن بدی نیست. فوتبال ما تا جایی پیش رفته که باید به میلیچ و دیاباته التماس کنیم. در حالی که اگر به بازیکنان خودمان بها دهیم خیلی بهتر جواب می‌گیریم. میلیچ از شرایط تمرینی تیم دور بوده و تا برگردد، زمان از دست رفته است. اصلا نباید کار به اینجا کشیده شود که بازیکنان از تیم فاصله بگیرند و هر موقع دل‌شان بخواهد برگردند. این مسائل مدیریت درست می‌خواهد که متأسفانه در ایران ضعف داریم.

* با توجه به اینکه استقلال در صدر جدول لیگ قرار دارد اما روزی نیست که حاشیه نداشته باشد، به نظر شما تیم فکری قهرمان این فصل خواهد شد؟

امسال بهترین فصلی است که اگر استقلال باهوش باشد می‌تواند فاصله‌اش را با رقیبان زیاد کند و به فکر قهرمانی باشد. در لیگ امسال سپاهان، پرسپولیس و تراکتور خیلی نوسان داشتند و در حد مدعی قهرمانی بازی نمی‌کنند. به نظر من اگر حواشی را بتوانند کنترل کنند، قهرمانی دور از دسترس نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج