۱۰۸۹۰۱۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تولیت آستان قدس: زوج‌ها از فرزندآوری نترسند

تولیت آستان قدس رضوی زوج‌های جوان را به فرزند آوری تشویق و خطاب به آن‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت کشور در حال پیر شدن است نباید از فرزند آوری هراس داشته باشید.

خبرگزاری مهر: تولیت آستان قدس رضوی زوج‌های جوان را به فرزند آوری تشویق و خطاب به آن‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت کشور در حال پیر شدن است نباید از فرزند آوری هراس داشته باشید.

حجت‌الاسلام احمد مروی ظهر دوشنبه در آئین اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان که در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، با بیان اینکه فرد با ازدواج می‌تواند مسیر عبودیت و بندگی خدا را بهتر و سریع‌تر طی کند، گفت: ازدواج زوج‌های جوان در این ایام عزیز را تبریک می‌گویم.

تولیت آستان قدس: زوج‌ها از فرزندآوری نترسند

وی ازدواج را مسئله‌ای صرفاً جنسی ندانست و بیان کرد: ازدواج سبب تکمیل شدن انسان است همان‌گونه که رسول گرامی اسلام (ص) ازدواج را باعث تکمیل شدن دین می‌دانند.

تولیت آستان قدس رضوی به ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س) اشاره و اظهار کرد: وقتی نبی مکرم (ص) اسلام از مولا علی (ع) پرسیدند که همسرت چگونه است؟ امیرالمؤمنین علی (ع) فرمودند: بهترین یاور در راه اطاعت از خداوند است.

وی زن و مرد را تکمیل‌کننده یکدیگر دانست و اظهار کرد: کسانی که ازدواج‌نکرده‌اند کامل نیستند و دینشان نیز کامل نیست.

تولیت آستان قدس رضوی زن و شوهر را لباس یکدیگر دانست که در بزنگاه‌ها و در سختی‌ها یاور و یار یکدیگر هستند و یکدیگر را از سقوط در پرتگاه‌هایی که در طول مسیر زندگی وجود دارد نجات می‌دهند.

حجت‌الاسلام مروی خانواده را سنگ بنای جامعه دانست و با بیان اینکه باید یکدیگر را در تشکیل خانواده سالم یاری کنیم گفت: سالم و متدین شدن خانواده به جامعه سالم و داشتن اجتماعی سالم ختم خواهد شد.

وی به مراسم ازدواج خود اشاره و عنوان کرد: با افتخار عرض می‌کنم که خطبه عقد ازدواج من توسط حضرت امام خمینی (ره) خوانده شد.

تولیت آستان قدس رضوی به توصیه‌های حضرت امام خمینی (ره) به زوج‌هایی که خطبه عقدشان را می‌خواندند اشاره و اظهار کرد: امام می‌فرمودند؛ «با یکدیگر بسازید»، که منظورشان از این جمله این بود که از هر مسئله‌ای که مانع سازش بین شما می‌شود دوری‌کنید.

وی به زوج‌های جوان توصیه کرد تا نقاط ضعف یکدیگر را به رخ هم نکشند و به تقویت و رشد نقاط قوت یکدیگر توجه و التفات نشان دهند.

حجت‌الاسلام مروی زوج‌های جوان را به فرزند آوری تشویق و خطاب به آن‌ها گفت: از فرزند آوری غفلت نکنید و به وسوسه‌های شیطان که ضعف مالی را بزرگ جلوه می‌دهد و شما را از بچه‌دار شدن می‌ترساند، اعتنا نکنید.

وی با بیان اینکه میانگین جمعیت کشور در حال پیر شدن است افزود: مسئله پیر شدن جمعیت کشور همواره یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج