۱۰۸۹۱۰۵
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

واشنگتن: گریفیتس حاملِ پیامی برای ایران نبود

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گمانه‌زنی‌ برخی رسانه‌ها در این باره که نماینده سازمان ملل در امور یمن حامل پیامی از آمریکا به ایران بوده را تکذیب کرد.

خبرگزاری فارس: «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گمانه‌زنی‌ها در این باره که «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن حامل پیامی از واشنگتن برای تهران درباره یمن بوده را تکذیب کرد.

وی که در کنفرانس خبری روزانه کاخ سفید صحبت می‌کرد، افزود: «پیشنهاد توقف حمایت واشنگتن از ریاض در مقابل توقف حمایت تهران از حوثی‌ها عاری از صحت است.»

واشنگتن: گریفیتس حاملِ پیامی برای ایران نبود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «به فشار بر سران حوثی‌ها بدون آنکه آنها را سازمانی تروریستی اعلام کنیم، ادامه خواهیم داد.»

وی بار دیگر به تکرار شرط بازگشت‌ آمریکا به برجام پرداخت و گفت: «اگر ایران مایل به بازگشت به پایبندی کامل به برجام باشد ما نیز وارد توافق خواهیم شد.»

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز امروز در گفت‌وگو با یک رسانه داخلی تاکید کرد که سفر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، هیچ ارتباطی به مواضع اخیر آمریکا ندارد و ایشان حامل هیچ پیامی از واشنگتن به تهران نبوده است.

این مقام ایرانی افزود: «این اولین سفر گریفیتس به تهران نیست و ایشان به طور مرتب و در صورت نیاز به ایران سفر کرده و با مقامات کشورمان دیدار می‌کند.»

پیشتر منابع خبری مدعی شده بودند که محتوای پیام ادعایی گریفیتس این بوده است که در مقابل توقف‌ حمایت ایران از یمنی‌ها، حمایت‌های واشنگتن از عربستان نیز متوقف خواهد شد.

گریفیتس که در رأس هیأتی دیروز وارد تهران شد طی این دو روز با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و همچنین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه گوترش در امور یمن آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای حمایت از نقش آفرینی موثر سازمان ملل به منظور حل بحران یمن اعلام کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج