جاباما
۱۰۸۹۱۴۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رضایی زیر سایه اشتباهات داوری اخراج شد

حتی خود رحمان رضایی هم اعتراف کرد که نمایش تیمش روبه‌روی سپاهان، اصلا نمایش قابل دفاعی نبوده است. پس از این نتیجه و در ادامه اختلاف‌نظر‌های این چهره با برخی اعضای هیات مدیره باشگاه، دوران حضور رحمان در ذوب‌آهن رسما به پایان رسید.

روزنامه توسعه ایرانی: حتی خود رحمان رضایی هم اعتراف کرد که نمایش تیمش روبه‌روی سپاهان، اصلا نمایش قابل دفاعی نبوده است. پس از این نتیجه و در ادامه اختلاف‌نظرهای این چهره با برخی اعضای هیات مدیره باشگاه، دوران حضور رحمان در ذوب‌آهن رسما به پایان رسید.

قرار گرفتن در رده چهاردهم جدول و تنها دو امتیاز فاصله با منطقه سقوط، برای تیم اصفهانی به شدت نگران‌کننده بود اما نباید یک نکته مهم را هم به سادگی فراموش کرد. اینکه رحمان و تیمش این فصل بارها قربانی تصمیم‌های اشتباه داوری شدند. ذوب در این ۱۴ هفته، فقط یک بار زمین را به عنوان تیم برنده ترک کرده اما شاید اگر تصمیم‌های داوری کمی عادلانه‌تر رقم می‌خوردند، این تیم حالا بردها و امتیازهای به مراتب بیشتری در جدول رده‌بندی مسابقات داشت. در همان هفته اول لیگ برتر، ذوب در آستانه شکست دادن فولاد خوزستان بود اما یک پنالتی عجیب در ثانیه‌های پایانی، شرایط را به سود تیم نکو تغییر داد.

بدون تردید اگر تیم رحمان فصل را با برد شروع کرده بود، اوضاع برای این تیم کاملا متفاوت می‌شد. اشتباه‌های مهلک داوری حتی تا همین هفته‌های آخر هم دست از سر این تیم برنداشتند. در همین هفته دوازدهم و روبه‌روی نفت مسجدسلیمان بود که داور گل سالم این تیم را به اشتباه آفساید اعلام کرد. کمک داوری که این تصمیم را گرفته بود، در پایان مسابقه از دنیای داوری خداحافظی کرد اما این موضوع به زخم‌های تیم رحمان رضایی التیام نبخشید. ۱۱ امتیاز در ۱۴ مسابقه و کسب تنها یک پیروزی روبه‌روی نساجی، رحمان را هم به فهرست مربیان جوان اخراجی این فصل اضافه کرد. با این وجود تیم او در بسیاری از هفته‌ها در زمین فوتبال نمایش خوبی داشت. این همان تیمی بود که از استقلال امتیاز گرفت و توانست پرسپولیس را هم با نمایش درخشان در نیمه دوم در استادیوم آزادی متوقف کند.

شاید اگر کرونا به اردوی این تیم نزده بود، آنها به هیچ قیمتی روبه‌روی شهرخودرو شکست نمی‌خوردند. به هر حال بدشانسی هم بخشی از حقایق فوتبال است و رحمان و تیمش در این فصل بیش از اندازه بدشانس بودند. برخی کارشکنی‌ها از داخل باشگاه نیز شرایط را برای رحمان کمی پیچیده‌تر کرد. با این وجود آن‌چه در لیگ برتر بیستم برای آنها اتفاق افتاد، به وضوح نشان داد که فوتبال ایران به شکلی کاملا جدی به کمک داور ویدیویی نیاز دارد.

هرچقدر که تا امروز در این زمینه «مقاومت» صورت گرفته، اصلا تاثیر مثبتی روی سرنوشت فوتبال نداشته است. اعتراض‌ها به عملکرد داوری در این فصل از لیگ برتر به اوج رسیده‌اند و عملکرد داورها هم حقیقتا خوب و درخشان نبوده است. این فوتبال نیاز مبرمی به وی.ای.آر دارد و ضعف در استفاده از این تکنولوژی، فقط فضای فوتبال را ملتهب و ملتهب‌تر خواهد کرد.

شاید این تکنولوژی در نگاه اول کمی گران‌قیمت به نظر برسد اما تاثیرات مثبت آن برای فوتبال ایران انکارنشدنی است. اگر نتوانیم هرچه زودتر این تکنولوژی را به فوتبال ایران اضافه کنیم، مربیان جوان دیگری هم در نقش قربانی قرار می‌گیرند و به راحتی شغل‌شان را از دست می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج