۱۰۸۹۳۸۳
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

خلف وعده شهرداری در رونمایی از قطار ملی مترو

در حالیکه مدیران شهرداری از ماه‌های گذشته وعده رونمایی از اولین قطار ملی ۳ واگنه مترو را در روز ۲۱ بهمن داده بودند، اما بدون هیچ توضیحی این رونمایی منتفی شد.

خبرگزاری مهر: در حالیکه مدیران شهرداری از ماههای گذشته وعده رونمایی از اولین قطار ملی ۳ واگنه مترو را در روز ۲۱ بهمن داده بودند اما بدون هیچ توضیحی این رونمایی منتفی شد.

مدیران شهری ماه‌ها است که خبر از رونمایی قطار ملی ۳ واگنه مترو در ایام دهه فجر داده‌اند و مصاحبه و گزارش‌های متعددی درباره برگزاری این مراسم، در روز ۲۱ بهمن ماه از سوی رسانه‌ها با مدیران شهری انجام شده است. حتی چند روز پیش رسانه منتسب به شهرداری نیز گزارشی از آمادگی برای این مراسم منتشر کرد.

رونمایی از این دستاورد ملی در ۲۱ بهمن، تا ابتدای هفته جاری هم بارها از سوی مسئولان یادآوری شد که این مراسم با حضور شهردار تهران و برخی مقامات کشوری برگزار می‌شود. اما با رسیدن به روز موعود بدون هیچ دلیل و اطلاع قبلی این رونمایی از لیست برنامه‌های دهه فجر شهرداری حذف شد.

در همین زمینه علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران هفته گذشته در گفتگو با خبرگزاری مهر، روز ۲۱ بهمن امسال را موعد رونمایی از این دستاورد ملی معرفی کرده بود که محقق نشد.

خبرها حاکی از آن است که رام سه واگنه مترو کاملاً برای افتتاح آمده بوده و این ایام فرصت مغتنمی بود که این پیشرفت به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای فنی و مهندسی انقلاب اسلامی در چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی بارقه‌های امید را در روح جوانان ایجاد کند.

این امر به منظور تحقق اهداف داخلی سازی صنعت ریلی کشور نیز با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های داخلی و به‌ویژه شرکت‌های دانش بنیان آغاز شده است و موجب صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی خواهد شد. چراکه خرید هر یک واگن قطار مترو حدود یک میلیون یورو برای کشور هزینه دارد و تولید انبوه واگن‌های داخلی موجب ایجاد مرکز طراحی و مهندسی ریلی، افزایش سطح اشتغال شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با این زمینه می‌شود که منجر به کاهش ۲۰ درصدی قیمت تمام شده ساخت واگن مترو خواهد شد. که از جمله مهمترین ثمرات پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو به شمار می‌آید.

پروژه‌ای که طی آن سهم ۲۶ درصدی ساخت قطعات و تجهیزات قطارهای مترو توسط شرکت‌های داخلی به ۸۵ درصد افزایش خواهد یافت. ایجاد ۲۵ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم، و افزایش ظرفیت کامل رسیدن پنج شرکت واگن سازی داخلی و فعال شدن ۲۵۰ شرکت داخلی در زمینه تأمین مواد اولیه و قطعه ساز صنعت ریلی کشور از جمله دیگر دستاوردهای این پروژه ملی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج