جاباما
۱۰۸۹۹۷۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سفر هیأتی از واتیکان به نجف اشرف

همزمان با سفر یک هیأت از واتیکان به نجف اشرف، سفارت عراق در واتیکان خبر داد که پاپ در ششم مارس آتی (شانزدهم اسفند) با آیت‌الله سیستانی دیدار خواهد کرد.

پارسینه: همزمان با سفر یک هیأت از واتیکان به نجف اشرف ، سفارت عراق در واتیکان خبر داد که پاپ در ششم مارس آتی (شانزدهم اسفند) با آیت‌الله سیستانی دیدار خواهد کرد.

امروز (پنجشنبه - ۱۱ فوریه) یک هیأت از واتیکان به نمایندگی از پاپ فرانسیس وارد نجف اشرف شد تا مقدمات سفر پاپ فرانسیس اول به این شهر را فراهم کند. «عیسی الشمری» مدیر فرودگاه نجف از این هیأت استقبال کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، هیأت مذکور به محض ورود به استان نجف اشرف عازم شهر قدیمی نجف شد و در دفتر آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجعیت عالی شیعیان در عراق نشستی را با مقامات مسئول این دفتر در خصوص سفر آتی پاپ به این شهر و دیدارش با آیت‌الله سیستانی برگزار کردند. قرار است پاپ فرانسیس اول، مارس آینده عازم نجف اشرف شود.

پایگاه خبری «المسله» عراق نیز امروز همزمان با سفر هیأت واتیکان به عراق، سندی از سفارت عراق در واتیکان در خصوص سفر پاپ فرانسیس اول به عراق و دیدار با آیت‌الله سیستانی منتشر کرد.

در این سند که در واقع نامه سفارت عراق در واتیکان به بخش اروپای، وزارت امور خارجه است، موضوع سفر پاپ به عراق و برنامه‌های او در این سفر مطرح شده و آمده است که بنا بر گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های واتیکان و ایتالیا، وی قرار است پنجم مارس ۲۰۲۱ وارد عراق شود و تا روز هشتم مارس در این کشور خواهد ماند.

در نامه سفارت عراق به وزارت خارجه این کشور آمده است که رسانه‌های ایتالیا و واتیکان در هشتم ماه فوریه جاری، از دیدار قریب الوقوع پاپ فرانسیس با آیت‌الله سیستانی خبر دادند و با عناوین مختلفی از جمله «سفر تشریفاتی» تا «سفری ویژه» از این سفر یاد کردند و درباره محتوای این سفر اعلام کردند که دو مرجع دینی احتمالا اعلامیه مشترک برادری امضا خواهند کرد و درخصوص محکومیت هرگونه تعرض به زندگی انسان‌ها و تقویت گفت‌وگوی ادیان رایزنی خواهند کرد.

بنا بر این گزارش، پاپ فرانسیس در روز پنجم مارس آتی، ابتدا وارد بغداد می‌شود و پس از استقبال رسمی با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در سالن تشریفات فرودگاه بین‌المللی بغداد دیدار خواهد کرد و پس از آن به کاخ ریاست‌جمهوری خواهد رفت تا با «برهم صالح» رئیس‌جمهور دیدار کند. علاوه بر این قرار است ویبا اسقف‌ها و بزرگان کلیسای سریانی کاتولیک (سید النجاه) بغداد نیز ملاقات کند.

در روز شنبه ۶ مارس (شانزدهم اسفند)، پاپ فرانسیس با هواپیما بغداد را به مقصد نجف اشرف ترک خواهد کرد تا با آیت‌الله سیستانی دیدار کند. پس از آن با هواپیما به الناصریه مرکز استان ذی قار خواهد رفت تا از شهر باستانی اور بازدید کند. عصر همین روز به بغداد بازخواهد گشت تا در مراسم کلیسای مار یوسف بغداد شرکت کند.

وی هفتم مارس به اربیل سفر کرده و با مقامات منطقه کردستان و شماری از شخصیت‌های دینی در سالن تشریفات فرودگاه این شهر دیدار خواهد کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان صبح هشتم مارس به بغداد باز خواهد گشت و پس از خداحافظی رسمی به ایتالیا بازخواهد گشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج