۱۰۸۹۹۹۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

۱۰خبر مهم برای بورس هفته بعد

شاید مهمترین اتفاق هفته آینده بازار سهام تغییر دامنه نوسان بورس به منفی دو تا مثبت شش باشد. در همین حال سهامداران منتظر هستند با این گونه تصمیمات حمایتی کمی از ضرر‌های چند ماه اخیر جبران شود، اما آیا در عمل این اتفاق خواهد افتاد؟

تجارت‌نیوز: شاید مهمترین اتفاق هفته آینده بازار سهام تغییر دامنه نوسان بورس به منفی دو تا مثبت شش باشد. در همین حال سهامداران منتظر هستند با این گونه تصمیمات حمایتی کمی از ضررهای چند ماه اخیر جبران شود اما آیا در عمل این اتفاق خواهد افتاد؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازار سهام هستند؟

۱ـ وزیر صمت گفت: کارخانجات لوازم خانگی در شرایط سخت تحریمی با فعالیت شبانه روزی بازار، صادرات خوبی به کشور‌های همسایه دارند و حتی به کشور‌های اروپایی نیز صادرات دارند.

۲ـ رئیس‌جمهور گفت: اگر در این هفت سال و نیم در اداره کشور آنچنان که شایسته ملت بزرگ ایران نبوده عمل کرده ایم، از مردم بزرگوار ایران در این ایام جشن ملی طلب عفو می کنم.

۳ـ سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا از واکسیناسیون تمام کشور تا آبان ۱۴۰۰ خبر داد.

۴ـ دبیر کانون انبوه‌سازان از گرانی قیمت سیمان تا هر پاکت به ۴۵ هزار تومان خبر داده که این میزان در اوایل ماه جاری تنها ۳۰ هزار تومان بود. با وجود این گرانی ۵۰ درصدی اما رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت وعده داده که تا دو هفته آینده قیمت سیمان کاهش یابد.

۵ـ رییس کل بانک مرکزی گفت: مهلت استفاده از شرایط ویژه امهال بدهی واحدهای تولیدی به بانک‌ها تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰ تمدید شد.

۶ـ بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودروی سواری از سوی کارخانجات داخلی از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه است.

۷ـ قیمت نفت در معاملات امروز به بالاترین قیمت ۱۳ ماه گذشته رسید و نفت برنت همچنان بالای ۶۰ دلار در هر بشکه ماند.

۸ـ وزیر اقتصاد از نهایی‌شدن اصلاحیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تا یکشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: اقبال گسترده‌ای که در مقطعی از زمان نسبت به بورس اتفاق افتاد، موجب بروز برخی از مداخلات غیرحرفه‌ای و اختلال در ملزومات پایداری این بازار شد که نتیجه آن نگرانی و تردید در سرمایه‌گذاران بود.

۹ـ با تعدیل انتظارات تورمی و تاثیر آن بر تحولات شاخص بهای اقلام کالایی روند نزولی نرخ تورم ماهانه دردی‌ماه نیز تداوم یافت.

۱۰ـ رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص جزئیات واگذاری سرخابی‌ها گفت: اولین شرکتی که واگذار خواهد شد پرسپولیس است چون اطلاعات این باشگاه دقیق‌تر بوده و رسیدگی‌ها کامل شده است. حساب‌های باشگاه استقلال هم در جریان رسیدگی است و این شرکت هم با وقفه یک هفته‌ای پس از پرسپولیس واگذار می‌شود. قرار بود این واگذاری‌ها در دهه فجر انجام بگیرد اما می‌خواهیم واگذاری را با دقت انجام دهیم و گرفتار عجله و اشتباه نشویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج