جاباما
۱۰۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

به نوشته عصر ایران :

بوی بد دهان به راحتی برطرف می‌شود!

این امر می‌تواند به دلیل بروز علل مختلف و گوناگونی رخ دهد، اما دلیل اصلی آن وجود یک باکتری غیرهوازی است که روی زبان شکل می‌گیرد، این باکتری پروتئین موجود در غذا‌ها را شکسته و گازهایی مانند اسکاتول تولید می‌کند و از این طریق دهان را بد بو می‌نماید.

بوی بد دهان به راحتی برطرف می‌شود!

بوی بد دهان پدیده‌ای آشناست که اغلب اوقات، اول صبح در بسیاری از افراد شایع است. زمانی که در تاکسی کنار فردی می‌نشینیم و یا در برخورد با همکاران در هنگام احوالپرسی ساعات اولیهٔ کار، بوی بد برخی از اشخاص باعث آزردن خاطر می‌شود و چه بسا خود ما از آن دست افرادی باشیم که با بوی بد دهان خود دیگران را می‌آزاریم و باعث دوری آنان از خود می‌شویم.

ناهید کرمی؛ کار‌شناس پرستاری؛ بوی بد دهان را مشکلی متداول در جامعه و بین افراد مختلف دانست و گفت: این امر می‌تواند به دلیل بروز علل مختلف و گوناگونی رخ دهد، اما دلیل اصلی آن وجود یک باکتری غیرهوازی است که روی زبان شکل می‌گیرد، این باکتری پروتئین موجود در غذا‌ها را شکسته و گازهایی مانند اسکاتول تولید می‌کند و از این طریق دهان را بد بو می‌نماید.

وی در ادامهٔ گفت‌و‌گو تصریح کرد: این مشکل را می‌توان با بهداشت و نظافت دهان، از بین برد و یا کنترل کرد. با این حال در خصوص برخی از افراد حتی پس از رعایت مداوم بهداشت دهان و دندان نیز این معضل کماکان برطرف نمی‌شود و از بین نمی‌رود.

کرمی؛ بروز برخی بیماری‌ها را نیز دلیل بدبو شدن دهان افراد خواند و افزود: در این صورت علت اصلی این بیماری باید شناسایی شود تا برای اقدامات درمانی آن تدابیری اتخاذ گردد.

استفاده از تکنیک‌های درست و صحیح مسواک زدن، تمیز کردن زبان، استعمال خلال دندان، غرغره کردن آب ولرم، توجه به عادات غذایی و مصرف میوه جات، نوشیدن آب و استفاده از خنک کننده‌های دهان از دیگر راهکارهایی است که کرمی به عنوان راه‌هایی عملی برای از بین بردن بوی بد دهان به آن‌ها اشاره کرد.

منبع : عصر ایران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج