۱۰۹۰۱۹۲
۶۶ نظر
۵۰۵۱
۶۶ نظر
۵۰۵۱
پ

مجرد ماندن و یا متاهل شدن؟ خوشبختی کجاست؟

زن و مرد برای شاد بودن به زیستن در کنار یکدیـگـر نـیـاز دارنـد امـا گاهی اوقات افراد به دلایلی توانایی ازدواج را نداشته و به ناچار به زندگی مجردی می‌پردازند، اینکه مجردی بهتر است و یا تاهل، بحثی است که در این مطلب به آن پرداخته شده است.

برترین‌ها: زن و مرد برای شاد بودن به زیستن در کنار یکدیگر نیاز دارنـد اما گاهی اوقات افراد به دلایلی توانایی ازدواج را نداشته و به ناچار به زندگی مجردی می‌پردازند. باید پای حرف تمام افراد متاهل و مجرد نشست و صحبت هایشان را مو به مو گوش داد و آنوقت نتیجه گرفت که دنیای تاهل جذاب‌تر است یا دنیای تجرد، البته اگر همه آن‌هایی که سفره دلشان را پهن کرده اند راست گفته باشند و از احساسات واقعی شان پرده برداشته باشند.

بیشتر آدم‌ها هیچ وقت از شرایطی که دارند راضی نیستند، آن‌ها هر وقت به چیزی می‌رسند باز هم افسوس گذشته را می‌خورند یا نگاهشان به داشته‌های دیگران است، پس وقتی از ازدواج و تجرد هم حرف می‌زنند دچار همین حس می‌شوند برای همین است که حرف آدم‌ها در مورد این دو دوره از زندگی را نمی‌توان ملاک قضاوت صد درصدی قرار داد؛ ولی فارغ از این بحث‌ها آنچه که نمی‌شود در آن شک کرد مزایایی است که به واسطه ازدواج سهم آدم‌ها می‌شود و محدودیت‌هایی که پس از ازدواج دست و پای آدم‌ها را می‌بندد.

مجرد ماندن و یا متاهل شدن؟ خوشبختی کجاست؟

عوامل زیادی در تصمیم افراد برای ازدواج تاثیر دارد که مهم‌ترین شان سبک زندگی فرد است. زندگی در خانه پدری، میزان تحصیلات، شغل فرد و روحیاتش می‌تواند چرایی‌هایی برای بررسی وضعیت تأهل یا تجرد او باشد. گاهی شرایط و اوضاع به سمتی می‌رود که افراد با وجود سن بالای ۳۰ سال همچنان مجرد می‌مانند و تصمیم گیری برای ازدواج برای شان سخت‌تر می‌شود.

زندگی مجردی لبریز از آزادی‌هایی است که تصورش ممکـن است مشکل بنظر برسد. در ادامه به برخی از دلایل مجرد بودن اشاره می‌کنیم، با همراه باشید و در نهایت این شما هستید که انتخاب میکنید در شرایط فعلی ازدواج کنید یا اینکه همچنان در عالم مجردی سیر کنید.

رئیس و ارباب خودتان هستید

روابــط عاشـقانـه مـتـرادف بـا مـصـالـحه و سازش است. در نهایت برای برقراری آرامش و مساوات مجبور به فدا نـمودن چیز‌هایی کـه دوسـت داریـد خـواهیـد شـد. از اوقـات تـجرد برای لذت بردن بیشتر از زندگی استفاده نمایید. در برخی معیار‌های کوچک، خودپسندی برای نفس مفید است. همچنین ارباب خـود بودن بمعنای این است که مجبور به پاسخ دادن به کسی نخواهید بود. اینـکه بـه خـاطر همه مسائل و اتفاقات نیاز به جواب دادن و استنطاق شدن داشته باشید

مجرد ماندن و یا متاهل شدن؟ خوشبختی کجاست؟

هر کاری را در هر موقعی که بخواهید، انجام می‌دهید

مجرد بودن شما را از انجام کار‌های یکنواخت و حلقه محاصره عادات روزانه خارج میکند. زمـانی کـه تـوانش را دارید، شهامت بخرج دهید. بـا دوسـتـان خـود بـه مـاهـی گـیـری و سفر‌های هیجان انگیز بروید. همه این کار‌ها را بدون اینکه مجبور به جواب پس دادن بـه فرد دیگری باشید، می‌توانید انجام دهید. این نهایت و اوج آزادی است

فرصتی برای خودشناسی

همه ما ویژگی‌های ظاهری داریم که از آن باخبریم؛ قدمان، وزنمان و البته جنسیتمان که از همه آن‌ها مشخص‌تر است. اما مجرد بودن یک امکان فوق‌العاده در اختیارتان می‌گذارد: می‌توانید خود واقعی‌تان را کشف کنید. ویژگی‌های خوب، بد، توانایی‌ها، ضعف‌ها و همه چیز درمورد خودتان را. این تنهایی را در آغوش کشیده و از آن برای کشف همه چیز درمورد خودتان استفاده کنید. خیلی از روابط عالی به این دلیل بر هم می‌خورند که خیلی مشکلات حل‌نشده را از روابط قبلی وارد روابط جدیدمان می‌کنیم. مجرد بودن یعنی ببینید که هستید و چرا کسی هستید که الان در آینه می‌بینید. بعد شروع به برطرف کردن مشکلاتتان کنید.

مجرد ماندن و یا متاهل شدن؟ خوشبختی کجاست؟

فرصتی برای پیدا کردن همسر ایده آل

در ایام تجرد میـتـوانید سعی و تلاش خود را برای یافتن محبوب و معشوق حقیقی خود بکار ببندید. به عبارت دیگر با این کار از ازدواج‌های عجولانه و نابخردانـه کـه مـمکن است یک عمر شما را به دردسـر انـداخـتـه و مـشـکـلات غیـر قابل جبرانی ایجاد کند، خودداری خواهید نمود.

مجرد ماندن و یا متاهل شدن؟ خوشبختی کجاست؟

مـتاسفانه برخی از افراد به دلایل نادرست زیر ممـکن اسـت نـسـنـجیده و بـدون در نـظر گرفتن فاکتور‌های اصلی، اقدام به ازدواج نمایند

رسیدن به سنی بخصوص
ازدواج کردن همه دوستان دیگر
ترس بخاطر از دست دادن نفر فعلی
عدم موفقیت آنچنانی در روابط پیشین و اینکه نفر فعلی اولین شخصی است که علاقه نشان می‌دهد

با وقت گذاشتن و بررسی بیشتر در مورد عوامل و فاکتور‌های ازدواج موفق می‌توانید از دوران تـجرد بـه عنـوان تـجـربه‌ای ارزشـمند برای شروع یک زندگی موفق و طولانی بهره ببرید

مجردی دوران پر از انژی و هیجان است

پس با این اوصاف هرگز ازدواج مانع پیشرفت نخواهد شد گرچه مشکلات امروزه را دربر خواهد داشت، اما مزایایی نیز به همراه خود دارد، نکته دیگر ازدواج استقلال است، شما هرگز در زندگی متاهلی مانند گذشته وابستگی را ندارید، فرض کنید یک دختر در خانه پدر با چه محدودیت‌های همراه است، این محدودیت‌ها به هیچ وجه ارتباطی با کشور ایران یا فرانسه یا یک کشور دیگر آفریقایی ندارد، هر آن که یک دختر وارد زندگی زناشویی نشده است باید شانیت یک دختر را رعایت کنید، البته این مسئله برای پسران نیز با شدت کمتری وجود دارد، اما آنچه مهم است این است که استقلال در زندگی زناشویی بسیار بیشتر است و زوجین در کنار هم می‎توانند به بسیاری از خواسته‎های خود برسند بی آنکه مانند گذشته محدودیتی داشته باشند.

بیشتر از قبل خودتان را دوست دارید

همه همیشه می‌گویند قبل از اینکه بتوانید کسی را دوست داشته باشید، اول باید بتوانید خودتان را دوست داشته باشید. شاید هم اینطور نباشد. حتی در بدترین شرایط زندگی هم می‌توانید هنوز کسی را دوست داشته باشید. اما اگر اعتمادبه‌نفس نداشته یا احساس پشیمانی داشته باشید، نمی توانید آن عشق خالص و پاک را تجربه کنید. پیدا کردن خود حقیقی‌تان و رشد کردن و تبدیل شدن به کسی که باید باشید به این معنی است که کسانیکه وارد زندگی‌تان می‌شوند، از این تجربه لذت خواهند برد. آنوقت می‌توانید بدون هیچ نقابی، در زمان حال زندگی کنید. کسانیکه می‌توانند خودشان را دوست داشته باشند، زندگی‌هایی شاد و رضایت‌بخش را تجربه خواهند کرد.

مجبور نیستید بداخلاقیها، نق زدن‌ها و سرزنش‌ها را تحمل کنید

آیا بخاطر می‌آورید چند هزار نفر را دیده اید که به خـاطر دلایل غیر قابل فهم و رفتار‌های تحمل ناپذیر همسرشان سر به کوه و بیابان زده اند. از اینکـه قـربـانـی خلق و خوی غیر قابل فهم کسی نیستید و از آرامشی که حاصل عدم وجود نق زدن‌ها است، لذت ببرید.

مجرد ماندن و یا متاهل شدن؟ خوشبختی کجاست؟

آرامش تاهل در برابر سردرگمی مجردی؛ مسئله این است!

اما در مقابل دوران مجردی دوران پر از تکاپوی متاهلی نیز وجود دارد، دورانی که به زعم فروانی یک دوران روتین است و همه انسان‌های طبق عادت گذشتگان خود بی کم‎ترین اختیاری آن را ادامه می‌دهند، اما اگر این مسئله را واکاوی کنیم به موارد عجیبی بر خواهیم خورد، چه بسیار افرادی که در اطرافمان دیده‌ایم که در دوران مجردی پر از حاشیه‌های جور واجور و جنجال‎های مخرب داشتند و نابه سامانی در زندگیشان بیداد می‌کرد که فورا پس از تاهل آرامش به زندگی آن‌ها وارد شد، یکی از اولین دلیل‌های ازدواج همین ارامشی است که ازدواج به ارمغان می‌آورد، ریشه این ارامش را نمی‌توان به یک یا دو مورد بسط داد، به دید خیلی‌های دیگر اولین کشش برای ازدواج مسائل جنسی هستند که می‌تواند انسانی را از بیراهه رفتن و مشکلات پس از آن رهایی دهد، مسائل جنسی نهفته در انسان یک نیاز کامل معقول و لازم است که اگر به درستی پاسخ داده نشود می‎تواند خسارات جبران ناپذیری به هر آدمی وارد کند.

مجرد ماندن و یا متاهل شدن؟ خوشبختی کجاست؟

‌البته هیچ کس نمی‌تواند دغدغه‌ها و بار مشلات یک زندگی مستقل را منکر شود، باری که با اوضاع اقتصادی امروزی بسیار بیشتر از گذشته هستند، مسئولیت‌های مالی که اولین مشکل امروزی هستند را شاید با یک درآمد و شغل مناسب رفع کرد، اما نیاز‌های روحی و عاطفی مبحثی بسیار وسیع‌تر از مبحث مالی و حتی جنسی است، در مبحث روابط احساسی و عاطفی باید ساعت‌ها یا شاید روز‌ها نوشت و تحقیق کرد چرا که این حوزه آنقدر وسیع است که نمی‌شود از کنار آن به این آسانی گذشت، روابطی که با زندگی ماشینی پیچیده‎تر و دشوارتر از هر زمان دیگری است، زندگی یک زوج تنها به خود آن‌ها بستگی ندارد شما باید تمام جوامع را در روابط خود جای دهند تا بشود به توازن برسند و سازگاری زوجین شکل داده شود، بسیاری از طلاق‎های امروزی ناشی از همین مورد است که مرد و زن نمی‎توانند به درک درستی از طرف مقابل خود برسند و نیاز‌های وی را به درستی و به موقع پاسخ دهند و همین موضوع اولین جرقه‎های مشلات و حتی خیانت‎های بعدی را فراهم می‎آورد.

انس و آرامش

یکی از ویژگیها و نیازهای طبیعی انسان، انس و مودّت و الفت است. تنها زندگی کردن بسیار دشوار و دردناک است. انسان، به انسان دیگری نیاز دارد که امین و درست‏کار و غم‏خوار و مهربان و راز نگه‏دار باشد تا با او انس بگیرد و درد دل کند و رازهایش را در میان بگذارد و از تسلیت‏ها و دلجوییها و غم‏خواریهایش بهره‏‌مند گردد و بدین وسیله آسودگی و آرام فواید ازدواجش خاطر پیدا کند.

آرامش و تعادل اعصاب

ارضای صحیح و به موقع غریزه جنسی برای سلامت جسم و جان آدمی ضرورت دارد، و ترک آن باعث پاره‏ای از بیماریهای روانی و گاهی جسمانی میشود. اگر غریزه جنسی به موقع و از طریق طبیعی و صحیح ارضا نشد ممکن است، امراضی از قبیل، ضعف اعصاب، اضطراب، افسردگی، یأس، دلمردگی، دلهره، پژمردگی، تشنج، تندخویی، بدبینی، گوشه‏گیری و گاهی زخم معده و سوء هاضمه و سردرد، را به همراه داشته باشد. راه طبیعی و مشروع ارضای غریزه جنسی ازدواج است.

سلامت و امنیت اجتماعی

ازدواج و تأسیس کانون خانواده برای سلامت و امنیت و سعادت اجتماع نیز سودمند و ضروری است. اگر بنیاد خانواده ‏ها مستحکم باشد و جوان‏ها به موقع ازدواج کنند و به کانون گرم خانواده دلبسته باشند به‏طور محسوس از فساد، ولگردی، بیبندوباری، طغیان، قتل و سرقت، جنایت و ناامنی، و تجاوز و انحراف و اعتیاد و خودکشی کاسته خواهد شد، زیرا چنان‏که آمار نشان میدهد اکثر این امور از افرادی سر میزند که از وجود کانون گرم خانوادگی محرومند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صد درصد تو اوضاع نا بسامان و بی اینده ایران امروز ازدواج کردن با خودکشی تفاوت نداره مگر آقازاده باشی و ۴ درصدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا الان با این شرایط اقتصادی و اعصاب داغون مردم ازدواجها هم همه چند ساله است بعد بچه طلاق رو دست جامعه میمونه اگر اعصاب و روان تاهل اگر صبر و حوصله تاهل (چه خانم چه آقا) ندارید ازدواج نکنید
        هرچند اگر صبر و حوصله هم باشه معمولا پول نیست

      • بدون نام

        ازدواج خوب خوبه.حال وسال اینجاست چند درصد متاهلین جامعه ما واقعا از ته دلشون از ازدواجشون راضین؟

      • ن - م

        با این مردهای چشم چران و هوسباز خیانت کار ازدواج نکنید

    • بدون نام

      دلایلی که برای متاهل شدن آورده شد همه سست بودند و اونها را هم یک مجرد میتونه بدست بیاره بچه های دهه 50 و 60 اصلا زندگی نکردن حالا ازدواج هم بکنند باید بقیه عمر خود را صرف بزرگ کردن بچه و..کنند دهه 70 و 80 ها هم که متوجه شده اند تاهل چیزی نداره فشار اقتصادی هم که هست بچه دار هم شوید دردسر فرهنگی اقتصادی چند برابره
      تاهل بیشتر یک کاری است که افراد بدون توجه به عاقبتش و فقط به دلیل اینکه بقیه انجام میدهند سراغش میروند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دخترهای دهه ۶۰ که همه ازدواج براشون یه جور بیزینس هست کسب درآمد پرواز به خارج

      • بدون نام

        دقیقا همینطوره من فکر میکنم اگر فقر فرهنگی جامعه مثل فضولی و سرکذکشیدن به ژندگی جوانان و قضاوتها نبود و کلا فشار تفکر سنتی در جامعه نبود هشتاد درصد همین ازدواجها هم نبود

      • بدون نام

        پس متولدین دهه های هشتاد و نود رو کی تولید کرده وقتی متولدین پنجاه و شصت ازدواج نکردند ؟ بیشتر مردم ازدواج می کنند بعضیها بیش فعالند دو سه بار و بیشتر حتی ازدواج می کنند!

      • بدون نام

        جمعیت دهه 50 و 60 بسیار زیاد بود ما هم نگفتیم که متولدین 50 و 60 ازدواج نکردند حرف این بود که متولذ دهه 60 ازدواج هم بکنه از زندگی چیزی بهش نرسیده
        نرخ طلاق بین دهه 70 ها را بررسی بفرمایید در شهرهای بزرگ به بالای 40 درصد رسیده
        یعنی فهمیده که توش چیزی نیست
        اونایی که دو سه بار ازدواج می کنند یک درصد جامعه هم نیستند

      • بدون نام

        دهه هفتادیا الان نوه دار شدن:))

    • بدون نام

      مجردی مجردی مجردی
      اما متاهلی چیز دیگست..

      پاسخ ها

      • حیرانی

        همه بالاخره سرو سامون بگیرن بهتره، بشرطیکه مسئولین ما زودتر این مذاکرات مزخرف رو تمومش کنن و یه فکری برا کار و ازدواج ما جوونا کنن..

      • بدون نام

        حیرانی جان مگه مذاورات قبلی فایده ای داشت این سری مذاکرات هم مثل همون ضمنا بعضیا دیگه هیچوقت سر و سامون نمیگیرن دختران دهه پنجاهی و شصتی بعضیشون به تجرد قطعی رسیدن پسرا شاید دخترا دیگه زندگیشون سر و سامدن نمیگیره چون دختر ۱۵ سال کوچیکتر زن پسر دهه پنجاهی و شصتی میشه ولیپسر کوچیکتر هیچوقت با دختر بزرگتر ازدواج نمیکنه اینجا ایرانه

    • بدون نام

      متاهل ها در ایران با بچه دار شدن و بدون تربیت صحیح بچه اون را رها می کنند و متاسفانه بخشی از افزایش جرم در کشور از همین ناحیه است این همه ادم مجرم زمانی بچه یک فردی بوده اند که تصمیم گرفته بوده متاهل بشه از طرفی باید نسبت به ایجاد شغل و درامد برای بچه اقدام کنند که نه خود کاری می کنند نه به دولت فشار می اوردند لذا یک عده بیکار به جامعه تحویل میدهند که فقط مصرف کننده است و باعث شلوغی مترو و اتوبوس و خیابان و.. و الودگی هوا میشوند

    • بدون نام

      خدا حق ما رو از مسولین این مملکت بگیره
      متاهل و مجردی دیگه هیچ معنایی نمیده تو این مملکت فقط باید زجر کشید

    • سالو

      آرامش متاهل

      پاسخ ها

      • ن. و

        متاهلی چه آرامشی داره؟ خیانت همسر؟ تحمل قوم همسر؟ استرس آینده فرزندانت؟

      • بدون نام

        متاهلی یعنی منه پسر باید خونه داشته باشم ماشین داشته باشم شغل با درآمد مکفی داشته باشم با سکه 11 تومنی که هر لحظه هم میره بالا مهریه بندازم نفقه زن و بچه بدم با فک و فامیل زن سر و کله بزنم.میشه بفرمایید چه آرامشی هست در پس پرده اینهمه مسعولیت؟کوه باشه از هم میپاشه

      • بدون نام

        کاربر 00.30
        واقعا گل گفتی چرا باید ازدواج کرد و این همه مشکل رو به جون بخریم آخرش هم متوجه بشیم دختر یا همون همسر مورد نظر با یکی دیگه رابطه داره برای دختر های خیانت کار امروزی زیر بار این هم مصیبت رفتن ینی افتادن توی جهنم برای هیچ
        اصلا معنا و نتیجه ازدواج عوض شده دخترها کاسب شدن و پسرها مجرم سابقه دار

    • مجتبی

      با اختلاف مجرد ماندن

    • بدون نام

      من بیست سال پیش ازدواج کردم اگه اون موقع بینش و درایت الان رو داشتم هیچ وقت تن به ازدواج نمیدادم .

    • بدون نام

      به عنوان یک دختر میگم مجردی برای خانم ها بهترین گزینه اس ازدواج حماقت محضه مگه دیوانه ام همه آزادی هامو از دست بدم به نام ازدواج !!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای پسر ها هم همینطور

      • بدون نام

        با جمع بندی سخنان میشه گفت هم مردها و هم زنها از زندگی تاهلی ناراضی هستند پس باید کلا دیگه در موردش حرفی نزد و بیخیال تاهل شد
        آزادی هم برای خانمها خیلی مهمتره پس باید مجردی پیشه کنند ولی تعجب است چرا جواب مثبت می دهند و دنبال ازدواج هستند

      • بدون نام

        پس بمون خونه بابات کسی مجبورت نکرده بله بگی

    • بدون نام

      دوست دارم ولی درد سره

    • علی رضا

      حیف بچه که بخواد توی این مملکت بدنیا بیاد . ازدواج= تیر خلاص

    • بدون نام

      فقط مجردی

    • بدون نام

      عشق است مجردی

    • بدون نام

      قطعا خوشبختی در مجرد زیستن است

    • بدون نام

      مجرد بمانید

    • بدون نام

      زن نگیرید بدبخت میشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست گفتی زن گرفتن تو این اوضاع همه جوره ینی بدبختی
        اونم با دخترهای خیانت کار کاسب

    • بدون نام

      ازدواج یعنی خودکشی !

    • بدون نام

      آرامش متاهل ها واقعا خنده دار بود چه آرامشی؟ علاوه بر ناآرام کردن زندگی خودت با بچه درست کردن و شلوغی آرامش دیگران را هم از بین میبری
      تاهل در شرایط فعلی یعنی ایجاد بی نظمی شلوغی صدای ونگ ونگ و افزایش هزینه ها و بدبخت کردن خودت و دیگران
      این همه بچه در این هزاران سال تولید شد به کجا رسید؟ الان رسیدیم به جایی که تخم مرغ هم گیر نمیاد بچه ای که بزرگ شده توان مدیریت کشور و مدیریت تخم مرغ رو نداره به چه درد جامعه خورده؟

    • بدون نام

      پس آقایون و خانم های متاهل دست از تولید بچه بردارید بچه دار شدن شما عملا هزینه است برای همه هم برق کم داریم هم آب هم هوا و..به اندازه کافی مشکل داریم خواهشا شما به امید اینکه بچه دار میشید و حمیدتون را در 20 سالگی میفرستید کانادا بیش از این فضای کشور را شلوغ نفرمایید حمید شما هم هیچ گلی قرار نیست به سر دنیا بزنه و بچه شما هم تنها بچه دنیا نیست
      جمعیت ما زیاده و با این وضع 30 میلیون نفر هم زیاده برا این کشور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

    • کیان

      فقط مجردی اگه پول داشته باشی ازدواج خوبه

    • احمد

      قطعا تو این مملکت هیچ کدوم ارزشی نداره متاهل بشی دیگه کار ت تمومه

    • دختر ترک

      من مجرد هستم و مجرد خواهم مرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دخترهایی که تن به ازدواج می‌دهند. و آزادی رو در آن می‌بینند. در خانه تهت. فشار هستند. پدر و برادر بزرگتر. هی گیر میدهند چرا دیر کردی کجا بودی. دختری که در خانه ی پدری در رفاه باشه تن به ازدواج نامیده برای اون. شوهر میشه آقا بالا سر. محدودیت بعد بچه که خودش معذلی است

    • بدون نام

      ازدواج خوب ودرست واقعا نعمته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همسر خوب هم نعمته
        ایشالا برا همه باشه
        برا من ک بود وهست وراضیم الحمدلله و واقعا سپاسگزار همسرم و خداوند هستم

    • بابایی

      اگر والدین ما هم مجرد می ماندند دیگر ما وجود نداشتیم !

    • مونا

      من آرزومه با عشق زندگیم ازدواج کنم ولی خب غیر ممکنه چون اون عاشقم نیست و اصلا به من به چشم همسر ایندش نگاه نمیکنه خانوادشم که ابدا قبول نمیکردن اگه حتی اون دوسم داشت چون من از پسرشون خیلی بزرگترم.. خدا چرا کسی که قسمتم نبود سر راهم اومد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا همینجوره واسه آدمای حساس همیشه کسی که قسمتشون و نیست و سر راه زندگیشون میذاره تا بیشتر عذب بکشن من که دیگه روش حساب نمیکنم

      • بدون نام

        ولش کن، مرگ یه بار شیون یه بار

    • بدون نام

      تواین مملکت بهتره مجردموندوگرنه هیچ امیدوپیشرفتی دراین مملکت وجودنداره

    • بدون نام

      خدا رو شکر می کنم ۱۹ سالگی ازدواج کردم و با اینکه چندین سال میگذره با هر سختی بازم خوشحالیم ازدواج خیلی خوب در صورتی که با همه چی کنار بیای

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شاهد از غیب رسید یه نمونه دختر دهه هفتادی ازدواج کرده

    • بدون نام

      اگه پولدار باشی، مجرد یا متاهل باشی در هر صورت از زندگی لذت میبری اما اگه بی پول باشی در هر دو حالت زندگی برات عذابه. این پوله که تعیین کننده خوشبختی و بدبختی و آرامش و رنجه نه تجرد یا تاهل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امان از آهن پرستی

      • بدون نام

        چقدرم زیاده دخترای آهن پرست و کاسب

    • بدون نام

      طرفت رفیق پایه نباشه باهات ازدواج هیچ ارزشی نداره. که بیشتر ازدواجها اینجوری نیست چون بعد چندماه و بدون شناخت اتفاق میفته.

    • بدون نام

      متاهلا میان غرغر می کنن که ازدواج خوب نیست در حالیکه حسابیم دارن حالشو می برن. ازدواج خوب معلومه که خوبه. یه همدمی برای تفریحاتت و حتی موقع بیماری و بدبختیت داری و هی لازم نیست به این و اون زنگ بزنی بیان ببرنت بیرون یا ازت مواظبت کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون متاهلایی که بهت میگن ازدواج بده میخوان از تویه مجرد برای عشق و حال خارج از برنامشون استفاده کنن و زیر آبی برن آخرش هم آدم بده تویی و سریع میذارنت کنار.خودتو طعمه برای عشق و حال متاهلا نکن

    • من

      پسری سی و چند ساله ام.
      درآمد ثابتی ندارم.
      چند جا بصورت ساعتی کار میکنم تا حداقل درآمدی داشته باشم.
      همراه پدر و مادرم زندگی میکنم یعنی خرج خوراک و مسکن من را میدهند.
      بیشتر وقت ها از اون ها خجالت می کشم و نمی تونم توی صورتشون نگاه کنم.
      بارها شده به خودکشی فکر کرده ام ولی نمیتونم این کار را بکنم.
      امیدی به آینده ندارم چه برسه به ازدواج.

      لعنت به باعث و بانیش.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تنها نیستی داداش شرایط ها الان خیلی شبیه هم

      • بدون نام

        زندگی ممکنه اون جشنی که ما دوست داریم نباشه ولی حالا که بهش دعوت شدی تامیتونی زیبا برقص،پسر خودکشی یعنی چی بفکر مبارزه با سختی ها باش تا به چیزای دلخواهت برسی وانشاالله میرسی مادروپدر با عشق از بچه هاشون حمایت میکنن، از وجودشون لذت ببر

    • عارف

      کاربر 15.49 منم همینطور درود بر تو

    • ناشناس

      میرم خارج از ایران با یه خانم واقعی ازدواج میکنم شماهم چه زن چه مرد مجرد بمونید بپوسید. شماها نابالغید دلیل نمیشه ازدواج امر ناپسندی باشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خلایق هر چ لایق
        اینم بغل دستیم گف بنویس

    • سهند

      از برآیند نظرات میشه این نتیجه گرفت که اکثرا از متاهلی پشیمان هستند اما متاسفانه فامیل آدمو تحت فشار میذاره که ازدواج کن دیرت شده!
      من واقعا موندم چیکار کنم اما با اینکه سنم داره میگذره هنوز برای ازدواج اصلا آماده نیستم!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سهند جان این متاهلهایی که میان مینالن الکی میگن میخوان امثال تو لذت زندگی مشترک و نچشن باورنکن با کسی که دوستش داری یا به دلت میشینه ازدواج کن

      • بدون نام

        پس ازدواج نکن به حرف کسی هم دراین مورد توجه نکن خودت باید احساس آمادگی کنی

    • بدون نام

      والا نمیدونم به شما جوانها چی بگم فقط حواستون رو جمع کنید شناخت کافی نسبت به کسی که میخواین باهاش ازدواج کنید پیدا کنید مخصوصا خانواده مخصوصا تشابهات فرهنگی ،اجتماعی و مادی.پسرمن از شهرستان زن گرفت دخترخانم اومد با خرج بچه ام درس خونده دکترا گرفت یه بچه آورد نصف خونه پسرم رو با کلک بنام خودش زد حالا فیلش یاد هندوستان کرده میخوادجدابشه تمام غصه دنیا تو دلمه غصه اون بچه طفل معصوم که چطور بدون مادر بزرگ بشه ،توروخدا چشم و گوشتون رو باز کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج