۱۰۹۰۴۲۸
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

استقلال - سپاهان؛ فینال لیگ همین‌جاست

تقابل صدرنشین لیگ با تیم دوم بدون شک هر نامی را پشت خود ببیند دیدار جذابی خواهد شد، چه رسد به اینکه پای استقلال و سپاهان در میان باشد. تاریخ نشان می‌دهد حتی اگر آبی و زرد‌ها در میانه‌های جدول هم باشند به دلیل سوابق روشن خود در لیگ برتر ظرفیت‌های بسیاری برای خلق نمایشی تماشاگر‌پسند را دارند و صرف اینکه اکنون دو تیم مدعی قهرمانی در لیگ بیستم هستند نمی‌تواند معیار سنجش عیار این بازی باشد.

روزنامه ایران‌ورزشی: تقابل صدرنشین لیگ با تیم دوم بدون شک هر نامی را پشت خود ببیند دیدار جذابی خواهد شد، چه رسد به اینکه پای استقلال و سپاهان در میان باشد. تاریخ نشان می‌دهد حتی اگر آبی و زرد‌ها در میانه‌های جدول هم باشند به دلیل سوابق روشن خود در لیگ برتر ظرفیت‌های بسیاری برای خلق نمایشی تماشاگر‌پسند را دارند و صرف اینکه اکنون دو تیم مدعی قهرمانی در لیگ بیستم هستند نمی‌تواند معیار سنجش عیار این بازی باشد.

استقلال - سپاهان؛ فینال لیگ همین‌جاست

استقلال و سپاهان از دیرباز تاکنون که ۲۰ دوره از برگزاری لیگ برتر می‌گذرد بازی‌هایی جذاب و تماشاگرپسند را به نمایش گذاشته‌اند و بیننده‌های بسیاری را مجذوب هنر خود کرده‌اند. این بازی، اما ویژگی‌های تازه‌ای دارد و دو تیم به دلیل برخورداری از مربیان نوظهور روی نیمکت‌های خود می‌توانند بر جاذبه‌های این تقابل بیفزایند. هم محرم نویدکیا که از اقبال میزبانی برخوردار است و هم محمود فکری که به میهمانی اصفهان می‌رود نمی‌خواهند در این بازی بزرگ بازنده باشند تا احیاناً جایگاه خود را در آینده متزلزل ببینند. شاید به همین جهت بود که دو تیم کوشیدند بازی‌های قبل خود را با پیروزی پشت سر گذاشته تا با روحیه مناسب گام به این میدان بگذارند.

درواقع می‌شود اینطور به ماجرا نگریست که جایگاه فکری و نویدکیا با شکست در این بازی تا حدی به خطر می‌افتد بخصوص فکری که سایه سنگین صدرنشینی یحیی را هم پشت خود احساس می‌کند.

استقلال - سپاهان؛ فینال لیگ همین‌جاست

با این حال باید به این مهم نیز توجه داشت که سپاهان و استقلال از یک منظر شباهت‌هایی با هم دارند که احتمال وقوع یک بازی پرگل را به نقطه اوج می‌رساند. این تقابل تیم‌های اول و دوم جدول برترین گلزنان لیگ است؛ سپاهان در جایگاه نخست با ۲۳ گل زده و استقلال در رتبه دوم با ۱۸ گل زده. عصر شنبه تقابل تیم‌هایی را شاهد خواهیم بود که در خط آتش خود شرایط مناسبی را تجربه می‌کنند. البته باید توجه داشت که وضعیت سپاهان قدری بهتر از استقلال است و این تیم از منظر گلزنی شرایط مطلوب‌تری دارد.

حضور استنلی، محبی، خلعتبری و شهباززاده وضعیت هجومی سپاهان را ایده‌آل کرده است. در استقلال هم حضور مهدی قایدی و ارسلان مطهری می‌تواند نگرانی‌های رقیب را افزایش دهد، اما تردیدی نیست اگر دیاباته به این بازی می‌رسید اوضاع به شدت تفاوت می‌کرد و چه بسا شانس استقلال پیش از تقابل بیش از حریف خود جلوه می‌کرد.

به هر حال فکری ناچار است در غیاب دیاباته تنها به زوج قایدی و مطهری دل ببندد تا شاید دروازه سپاهان را تسخیر کند و با دست پر به تهران بازگردد. فکری نیک می‌داند که پیروزی در این میدان تا چه اندازه برای او پرفایده خواهد بود. اگر برنده این بازی او باشد با آرامش آماده بازی‌های آتی می‌شود و اگر نتیجه‌ای جز پیروزی برای استقلال رقم بخورد علاوه بر اینکه پرسپولیس را در موقعیت صدرنشینی قرار می‌دهد، جایگاه فکری را هم تا حدی متزلزل خواهد کرد. به هر حال باید توجه داشت که حمایت‌های ظاهری از سرمربی استقلال نمی‌تواند ملاک سنجش آینده این مربی باشد و آنچه او را در محیطی امن و بی‌دغدغه قرار می‌دهد ادامه صدرنشینی با اختلاف امتیازی مناسب و البته خلق بازی‌هایی تماشاگرپسند خواهد بود.

ترکیب احتمالی استقلال

استقلال - سپاهان؛ فینال لیگ همین‌جاست

رشید مظاهری در درون دروازه قرار می‌گیرد. محمد دانشگر، محمد حسین مرادمند و یکی از میان عارف غلامی و سیاوش یزدانی در خط دفاع بازی خواهند کرد. استقلال با ۳ دفاع به میدان می‌رود و در خط میانی از ۵ بازیکن بهره خواهد گرفت. به احتمال زیاد آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، وریا غفوری، بابک مرادی و مسعود ریگی در خط میانی بازی خواهند کرد. ارسلان مطهری و مهدی قایدی هم در خط حمله استقلال خواهند بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی گفته این بازی فیناله اونم تیمهایی که سالهاست قهرمان نشدن

    • بدون نام

      البته فینال نایب قهرمانی

    • اهوازشهرخوبان

      فینال لیگ ههههههههههه

      قهرمان که سرورتون پرسپولیس

    • بدون نام

      چرا الکی این تیم حکومتی کیسه را بزرگش می کنید؟ مگه این تیم تو این چند سال چه کار مثبتی غیر از هزینه برای دولت داشته که الان الکی روی اسمش فینال لیگو میگذارید؟ اینا متخصص حذف از آسیا و دوم الی پنجم لیگ داخلی هستند.

      پاسخ ها

      • ح یوسفی

        معلومه کدام تیم حکومتیه تیمی که چهار سال کردنش قهرمان یا بقیه تیمها؟

    • بدون نام

      خخخخخ فینال لیگ ، جام ندیده اگه منظورتون جنگ برای نایب قهرمانی هست درسته هر تیمی ببره افتخار اینو پیدا میکنه مستقیم زیر پرسپولیس قرار بگیره

      پاسخ ها

      • باورصاد

        پرسپولیسی ها مایه ننگ ایرانی ها در آسیا هستند

    • بدون نام

      به همین خیال باشید لنگیا،ای کسانی که درحسرت جام باشگاهها ماندید چون لیاقت نداشتید

    • علی اکبر

      با سلام، فینال بازیه که یه طرفش قهرمان همیشگی لیگ باشه داداچ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج