جاباما
۱۰۹۰۷۲۳
۲۱ نظر
۵۱۸۸
۲۱ نظر
۵۱۸۸
پ

آقای حامد بهداد، بی‌خیالِ خواندن شو!

چرا خوانندگی حامد بهداد در آلبوم تازه‌اش به سرنوشت آثار بهرام رادان، محمدرضا فروتن و امین حیایی دچار شد؟

روزنامه خراسان : یک بازیگر، خواننده شد یا یک خواننده، بازیگر شد؛ این روز‌ها این تیتر‌ها را زیاد می‌بینیم و می‌شنویم و درباره آن صحبت می‌کنیم. به هر حال، برخی بازیگر‌ها دوست دارند علاوه بر حضور جلوی دوربین فیلم‌برداری، پشت میکروفون بایستند و شانس‌شان را در خوانندگی هم امتحان کنند، همان‌طور که بعضی خواننده‌ها دوست دارند در قامت بازیگری هم دیده شوند.
آقای حامد بهداد، بی‌خیالِ خواندن شو!
چند هفته گذشته حامد بهداد نیز، با انتشار آلبوم «هزار هیچ» به طور جدی‌تر وارد عرصه خوانندگی شد؛ آلبومی که در آن به اندازه بازیگری موفق نبود و شاید آخرین تجربه او در این زمینه باشد. به همین بهانه، می‌خواهیم درباره بازیگرانی بنویسیم که ورودشان به دنیای موسیقی، به دلایلی با شکست مواجه شده است.
حامد بهداد
شاید خوانندگی برای حامد بهداد از خوانندگی برای فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» جدی شده باشد. تهیه‌کنندگی برای آلبوم موسیقی «بادیات» و «سمبل»، ممکن است نشانه علاقه این بازیگر به موسیقی باشد، اما دلیلی برای موفقیت او در آلبوم جدیدش، یعنی «هزار هیچ» نیست. او در این آلبوم هفت قطعه از اشعار حافظ را در سبک راک و بلوز اجرا کرد. سبکی که اصلاً با اشعار نغز حافظ جور درنیامد و بهداد نتوانسته خروجی قابل قبولی در قطعه‌های این آلبوم ارائه دهد.
آقای حامد بهداد، بی‌خیالِ خواندن شو!
خوانندگی با اشعار حافظ البته سبک انحصاری ندارد، اما ادا و خوانش اشعار او به شیوه‌ای دلکش نیاز دارد، نه سبک راک و بلوز، با آن همه ریتم خشن آهنگ! ناگفته نماند حامد بهداد علاوه بر خوانندگی و آهنگ‌سازی، تهیه‌کنندگی این آلبوم را هم برعهده داشته‌است.
بهرام رادان
بهرام رادان، هشت‌سال پیش از اولین آلبوم رسمی خود به نام «روی دیگر» با آهنگ‌سازی کیوان هنرمند رونمایی کرد. آلبومی ۱۲ قطعه‌ای که ۹‌قطعه آن به زبان فارسی و سه آهنگ دیگر آن به زبان انگلیسی خوانده شده بود. رادان شانس خود را در این آلبوم، با سبک راک امتحان کرد و بعد از انتشار آن، شاهد انتقاد‌های زیادی بود.
آقای حامد بهداد، بی‌خیالِ خواندن شو!
شاید به همین دلیل است که او در طول سال‌های گذشته دیگر به طور جدی به سراغ موسیقی نرفته است. هرچند رادان که علاوه بر خوانندگی، تهیه‌کنندگی این آلبوم را هم عهده‌دار بود، در جواب منتقدانش گفته است: «نه آوازخوان هستم و نه قصد آوازخوانی داشتم. اصلا اساس این‌که این اثر به وجود آمد، علاقه بود. دو سه نقد دیدم که نقد‌های خوبی بود، ولی ۹۵ درصد مخالفت‌ها از روی حسادت و بخل است.»
محمدرضا فروتن
خیلی‌ها صدای محمدرضا فروتن را در فیلم «شب یلدا» با گذشت چندسال هنوز به یاد دارند. صدا یکی از اسباب بزرگ خوانندگی است و فروتن به واسطه جنس خاص صدایش، این امتیاز را نسبت به دیگر هم‌صنفان خود دارد؛ اما کارنامه او نشان داده که او در خوانندگی نتوانسته‌است به قدر کافی تاثیرگذار باشد.
آقای حامد بهداد، بی‌خیالِ خواندن شو!
اولین آلبوم او به نام «می‌فهممت» با ترانه‌های زنده‌یاد افشین یداللهی و آهنگ‌سازی بابک زرین که در سال ۹۵ منتشر شد، شاید می‌توانست شروع جدی و خوبی برای او محسوب شود؛ اما ادامه آن با قطعه‌های «اینستاگرام»، «ژنتیک»، «نفس بکش» و «هیهات ۲»، یک پروژه شکست‌خورده به شمار می‌آید؛ هرچند فروتن در زمینه خوانندگی سعی کرد از آهنگ‌سازان معروفی، چون کارن همایون‌فر و ترانه‌سرایانی مانند افشین یداللهی استفاده کند تا به این واسطه از زاویه آهنگ‌سازی و ترانه‌سرایی مورد انتقاد قرار نگیرد.
امین حیایی
همین که ما با شنیدن نام امین حیایی به یاد سکانس‌های خوب بازیگری‌اش می‌افتیم و حتی در پستوی ذهن‌مان خبری از خوانندگی او نیست، یعنی می‌توان او را خواننده ناموفقی دانست. شاید برای خیلی‌ها عجیب باشد که او در دهه ۱۳۸۰ و با گروه کویر، آلبوم موسیقی «باران» را منتشر کرده و در فیلم‌هایی هم به واسطه بازی در نقش یک خواننده، چند ترانه خوانده است.
آقای حامد بهداد، بی‌خیالِ خواندن شو!
به احتمال زیاد علاقه او به خوانندگی باعث شد تجربه او در زمینه خوانندگی تا امسال ادامه داشته باشد و تیتراژ برنامه‌های حیاتی تلویزیون، مانند ویژه‌برنامه سال تحویل در شبکه یک را بخواند و حتی در برنامه استعدادیابی «عصر جدید» نیز، به طور رسمی پشت میکروفون بایستد و «دیوونه می‌سازی» را بخواند. به دنبال علاقه رفتن اصلا بد نیست، اما نتیجه کار وقتی شیرین است که در آن حرفی برای گفتن داشته باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بذارید دلشون خوش باشه هر کی دوست داشت میشنوه هر کی هم دوست نداشت گوش نمیده

    • بیتا

      یکی از یکی داغون تر

    • بدون نام

      از محمد رضا گلزار چیزی نگفت. یعنی اون تو خوانندگی موفق بوده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اه اه اه ازش خیلی بدم میاد

    • بدون نام

      مهران مدیری چون خودی بود احتیاج نبود در اینجا نامش عنوان شود خخخخخ

      پاسخ ها

      • مریم

        دقیقا / بیشتر دکلمه با سرعت پایینه تا تپق نزنه وسطش / بیا بریم کوه کدوم کوه

      • بدون نام

        دقیقا.مهران مدیری خوانندگی افتضاحی داره

    • naser

      اگرهایده ومعین خواننده انداینهانمیدونم چین

    • بدون نام

      اینا تو حموم و دستشویی خونشون خوندن صداشون پخش شده فکر کردن عین هایده میخونن و همه خوششون میاد

    • بدون نام

      کسایی که نشنیدین، چرا حرف میزنید!!!! حجم صداشو شنیدین؟فردی مرکوری یکی از پرحجم ترین صداهای موسیقی راک دنیا رو داشت. به جرأت میگم کم از از اون نداره. الکی نقد منفی نکنید.صدای حامد بهداد تربیت شدست.ما تاحالا اینجوری موسیقی بلوز تو ایران نداشتیم. اگه آلبومشو گوش بدین شیفته ش میشید. (این نقد رو یه موسیقی دان ننوشته,نخونیدش)

      پاسخ ها

      • آهنگساز

        تو اگه از موسیقی چیزی سرت میشد به این نمیگفتی حجم صدا... نعره زدن با حجم صدا متفاوته.. حجم صدا به صدای ابراهیم حامدی میگن.سر سوزن نمیدونی راک چیه؟بلوز چیه؟ تو هم گوش دادی آلبومش را معلومه که شیفته نشدی بلکه شفت شدی...مجبوری الکی نظربدی و اظهار فضل کنی؟ مغز کوچک زنگ زده به شماها میگن..من میگم بهت که آهنگسازم و 35سال تجربه موسیقی....

    • 007

      حامد جان .جون مادرت خواندن را بیخیال شو . ...

      پاسخ ها

      • ارش

        از نظر آواهای صوتی صدای حامد از استاد شجریان رساتر و بهتر است 007

    • بدون نام

      اینا برن دنبال همون بازیگریشون بابا

    • بدون نام

      محمد رضا هدایتی و آمیر حسین آرمان رو نگفتید همینطور فرزاد فرزین

      پاسخ ها

      • بی بی

        عجب شترگاو پلنگی شده...

      • بدون نام

        حاج محمود نعره زن نبود. قبول نیست.

      • بدون نام

        کی پلنگ شده

    • بی نام

      وای چقدر من بدم میاد از این حامد بهداد مهناز افشار باران کوثری ...چندشن واقعا

    • سعید

      گیرم صدای حامد بهداد و امثالهم بد باشه .. خب گوش ندید وقتی که برای نقد های الکی نوشتن میگذارید را صرف گوش دادن به موسیقی های خوب بکنید

    • مونا

      یکی از فجیع ترین صداهای قَرن چه هنگام حرف زدن و چه خوانندگی متعلق به گلزار هست که باهاش خوانندگی هم میکنه کلی هم کنسرت گذاشته.. اینا که جای خود دارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج