۱۰۹۰۹۳۰
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

نیم‌فصل استقلال؛ بنویسید قبول؛ بخوانید مردود

در این گزارش به صورت تفصیلی راجع به عملکرد استقلال در نیم‌فصل اول لیگ بیستم صحبت شده است. آبی‌پوشان روی کاغذ نتایج نسبتا خوبی گرفته‌اند، اما نحوه بازی این تیم به هیچ وجه به مذاق کارشناسان و هواداران این تیم پرهوادار خوش نیامده است.

خبرگزاری ایرنا: در این گزارش به صورت تفصیلی راجع به عملکرد استقلال در نیم‌فصل اول لیگ بیستم صحبت شده است. آبی‌پوشان روی کاغذ نتایج نسبتا خوبی گرفته‌اند اما نحوه بازی این تیم به هیچ وجه به مذاق کارشناسان و هواداران این تیم پرهوادار خوش نیامده است.

پرونده نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران برای استقلال تهران بسته شد و شاگردان محمود فکری به نیمه راه رسیدند. آنها در اکثر هفته‌ها تیم صدرنشین بودند اما شکست در برابر سپاهان باعث شد تا شانس قهرمانی در نیم‌فصل را از دست بدهند و حالا ممکن است حتی به رتبه سوم سقوط کنند. با این وجود نحوه امتیازگیری آبی‌پوشان و دیگر تیم‌های مدعی به صورتی بوده که آنها همچنان مدعی جدی قهرمانی در ادامه راه خواهند بود.

کسب ۵۷ درصد امتیازات

آبی‌پوشان پایتخت‌نشین در ۱۵ بازی نخست خود به هفت برد، پنج تساوی و سه شکست دست پیدا کردند. استقلال در دیدارهایی که میزبان بود چهار برد، ۲ تساوی و یک شکست را تجربه کرد و در دیدارهای بیرون از خانه سه برد، سه تساوی و ۲ شکست عایدش شد. ۱۴ امتیاز خانگی و ۱۲ امتیاز بیرون از خانه که در نهایت تیم محمود فکری را به امتیاز ۲۶ رساند. ۲۶ امتیاز از ۴۵ امتیاز ممکن؛ کسب ۵۷ درصد امتیازات. استقلال از لحاظ تعداد برد تیم دوم لیگ است و از نظر تعداد باخت رتبه سوم را به صورت مشترک به خود اختصاص داده است.

مظاهریِ ۵۰ درصدی

تیم پرهوادار تهرانی در ۱۵ بازی برگزار کرده‌اش ۱۸ گل زد و ۱۱ بار هم دروازه‌اش باز شد تا تفاضل گل مثبت هفت برایش به ثبت برسد. ۱.۲ گل در هر بازی به ثمر رسید و ۰.۷۳ گل در هر دیدار به صورت میانگین دریافت شد. استقلال در چهار دیدار موفق به گلزنی نشد و در سوی مقابل در هفت دیدار دروازه‌اش را بسته نگه داشت. از هفت کلین‌شیت ثبت شده، ۶ تا برای محمدرشید مظاهری و یکی برای سیدحسین حسینی بوده است. با ذکر این نکته که حسینی در سه بازی به این تعداد رسید و مظاهری و ۱۲ بازی. با محاسبه تعداد بازی، مظاهری به آمار ۵۰ درصدی می‌رسد و حسینی روی ۳۳ درصد ایستاده است.

نیم‌فصل استقلال؛ بنویسید قبول؛ بخوانید مردود

رد پای ۳۳ درصدی قائدی روی گل‌های استقلال

در نیم‌فصل نخست استقلال ۹ گلزن داشت. وریا غفوری و مهدی قایدی با چهار گل زده بهترین گلزنان آبی‌پوشان بودند. هرکدام از این ۲ نفر زننده ۲۲ درصد گل‌های استقلال بودند. ارسلان مطهری به همراه شیخ دیاباته دیگر نفراتی بودند که بیش از یک گل زده را به ثبت رساندند و به ترتیب سه و ۲ گل وارد دروازه رقبا کردند. هروومیه میلیچ، سیداحمد موسوی، سبحان خاقانی، محمد دانشگر و فرشید اسماعیلی الباقی گلزنان استقلال در نیمه اول لیگ بیستم بودند. در بخش پاس گل، قایدی و فرشید اسماعیلی با ۲ پاس گل بهترین عملکرد را داشتند. در مجموع هم قایدی با تاثیرگذاری روی ۶ گل از ۱۸ گل، مفیدترین بازیکن آبی‌ها بود. او به تنهایی روی ۳۳ درصد گل‌های این فصل استقلال اثر گذاشت تا نشان دهد به واقع ستاره اصلی تیم در بخش تهاجمی است.

ارسلان در صدر

بازیکنان استقلال در نیم فصل اول ۳۱ کارت زرد گرفتند ولی هیچ کارت قرمزی دریافت نکردند تا از این حیث جزو استثناهای لیگ باشند. آبی‌ها در هر دیدار به صورت میانگین ۱۱.۸ شوت زدند که دقت این شوت‌ها ۳۱ درصد بود. مالکیت ۵۴.۴ درصدی برای تیم محمود فکری به ثبت رسید. استقلال با میانگین ۵۱۲ پاس در هر مسابقه بهترین تیم لیگ بود. این پاس‌ها با استفاده از داده‌های متریکایی دقتی ۸۱.۵ درصدی داشتند.

ارسلان مطهری با ۱۳۰۵ دقیقه بیشترین میزان حضور را در استقلالِ پرتغییر محمود فکری داشت. مهدی قایدی با ۱۲۵۲ و وریا غفوری با ۱۱۳۶ دقیقه در رده‌های دوم و سوم از این حیث قرار گرفتند. رشید مظاهری و محمدحسین مرادمند هم به ترتیب ۱۰۸۰ و ۱۰۰۰ دقیقه در زمین ایفای نقش کردند.

نیمه‌دوم های طوفانی

بازهم به سراغ گل‌های زده و خورده استقلال می‌رویم. استقلال هفت گل خود را در نیمه اول زد و ۱۱ گل در نیمه دوم وارد دروازه رقبا شد. حدفاصل دقایق ۶۱ تا ۷۵ بیشترین گل برای استقلال به ثبت رسید(پنج گل). بعد از آن در ۱۵ دقیقه اول بازی هم چهار گل از سوی آبی‌پوشان به دروازه دیگر رقبا وارد شده است. استقلال بین دقایق ۱۶ تا ۳۰ به هیچ تیمی گل نزده است. در سوی مقابل تیم محمود فکری تنها سه گل در ۴۵ دقیقه نخست دریافت کرده و هشت گل در نیمه دوم به این تیم زده شده است. آسیب‌پذیرترین دقایق برای آبی‌پوشان ۱۵ دقیقه پایانی بوده که چهار گل در این حدافاصل دریافت شده است. استقلال در خدفاصل دقایق ۱۶ تا ۳۰ گلی هم دریافت نکرده است.

نیم‌فصل استقلال؛ بنویسید قبول؛ بخوانید مردود

بنویسید خوب، بخوانید نه چندان خوب

در مجموع عملکرد استقلال با هدایت محمود فکری در نیم‌فصل اول لیگ بیستم متوسط بود. تیمی که در بحث نتیجه‌گیری و در مقایسه با دیگر تیم‌ها عملکرد نسبتا خوبی داشت اما نحوه بازی آبی‌پوشان تهرانی به مذاق هواداران و کارشناسان خوش نیامد. محمود فکری تا هفته پایانی به ترکیب مدنظر خود نرسید و در هر بازی تغییرات زیادی را در ترکیب به وجود آورد. برخی از نفرات دچار سردرگمی شدند و نتوانستند توانایی خود را به منصه ظهور بگذارند. استقلالِ محمود فکری برای قهرمان شدن و در هم شکستن طلسم هشت ساله در لیگ برتر باید در همه خطوط به مراتب بهتر و زهردارتر و البته بابرنامه‌تر باشند. باید دید با این شیوه کار، تا پایان لیگ بیستم محمود فکری را روی نیمکت تیم پرهوادار پایتخت می‌بینیم یا خیر. آیا محمود فکری همان کسی است که می‌تواند جام قهرمانی را برای استقلال به دست بیاورد؟

نیم‌فصل استقلال؛ بنویسید قبول؛ بخوانید مردود

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گودرز(تاج کبیر-تیم اول ایران)

      من به آقای فکری نمره عالی میدهم مگر مربیان قبلی چه گلی به سر تیم زدن!! فرهاد که همیشه در حال قهر بوده..داشعلی فاجعه ۶ تایی شدن رو سرمون آورد و استراماچونی هم که تیم داشت جون میگرفت به خاطر پول فلنگ رو بست ..همین که مثل مرد نشسته و با بازیهای خوب لنگیهارو سوزونده ما رو مجاب میکنه از قکری حمایت کنیم.فکری حمایتت میکنیم درضمن لنگ امسالم هیچی نمیشه خخخخ

    • بدون نام

      فکری حیا کن استقلال رو رها کن فکری حیا کن استقلال رو رها کن شعار ما استقلالی‌ها

    • بدون نام

      بگو بی عرضه ها

    • رضا حمیدی

      دانش مربیان استقلال بسیار ضعیفه باید از نظر دانش فوتبالی نیاز به یک تمرین دهنده خارجی لازم هستش اکه استراماچونی بیاد خیلی عالیه یا تمرین دهنده هاش هم باشند بهتر میشه

    • علی باقری

      برو آقای محمود تا بیشتر ضایع نشی..اگه قاعدی و مظاهر نداشتی الان جزء نیمه پایئن جدول بودی..نه برنامه ای نه تیک نیکی هیچی هنور ارنج نداری بعد نیم فصل

    • احسان

      بخوانیدکیسه همیشگی

      پاسخ ها

      • بی نام

        محمود فکری خیلی کوچکتر از آن است که سرمربی استقلال بشه ، سرمربی تیم دسته سوم هم زیادشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج