۱۰۹۱۴۶۴
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

کار مرادی و رستمی برای المپیک سخت شد

با تعویق مسابقات گزینشی المپیک کلمبیا، سهراب مرادی و کیانوش رستمی قهرمانان المپیکی وزنه برداری شرایط دشواری برای کسب سهمیه المپیک توکیو خواهند داشت.

روزنامه کیهان: با تعویق مسابقات گزینشی المپیک کلمبیا، سهراب مرادی و کیانوش رستمی قهرمانان المپیکی وزنه برداری شرایط دشواری برای کسب سهمیه المپیک توکیو خواهند داشت.

دومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک توکیو که از ۱۹ دی ماه آغاز شده بود به پایان رسید تا اردونشینان برای حضور در فینال لیگ برتر در اختیار باشگاه‌های خود قرار گیرند. این اردو به میزبانی اهواز برگزار شد که نفرات دعوت شده به این تمرینات به شرح زیر بودند:

حافظ قشقایی، مصطفی جوادی، حسین سلطانی، علی میری، صالح چراغی، محمد زارعی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی، سید ایوب موسوی، رسول معتمدی، علی‌هاشمی، کیا قدمی و علی داودی. مرحله نهایی لیگ برتر وزنه‌برداری در رده سنی جوانان و بزرگسالان از امروز تا ۲ اسفندماه به میزبانی باشگاه ملی حفاری و در سالن شهدای اهواز برگزار می‌شود. اردوی تیم ملی در شرایطی در اهواز به پایان رسید که ملی‌پوشان حاضر در اردو با خبر مثبت اعلام شدن تست کرونا سرمربی خود مواجه شدند. البته گفته می‌شود حال عمومی برخواه خوب است. از ملی‌پوشان هم تست کرونا گرفته شد که نتیجه آن منفی بود. از میان نفرات دعوتی به اردو ایوب موسوی در اردو حضور نداشت که به دلیل آسیب‌دیدگی از اردو خارج شد تا مصدومیت خود را درمان کند.

داود باقری نایب‌رئیس‌و رئیس‌کمیته پزشکی وزنه برداری درباره وضعیت عمومی سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری پس از مثبت شدن تست کرونای او عنوان کرد: محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی به من اطلاع داد سردرد و بدن درد دارد و من نیز از او خواستم تست کرونا بدهد که نتیجه آن مثبت بود. تا الان که با او در تماس هستم، علائم شدیدی ندارد. او ادامه داد: زمانی که ملی‌پوشان وارد اردو می‌شدند نیز آنها را مورد ارزیابی قرار می‌دادیم و تست کرونا گرفتیم و جواب همه منفی بود. از این رو اجازه دادیم اردوها ادامه پیدا کند. ما طبق همین ارزیابی‌هایی که انجام می‌دهیم و رعایت سختگیرانه پروتکل‌ها اجازه دادیم، اردوهای تیم‌های ملی و همچنین دو مرحله لیگ جوانان و بزرگسالان برگزار شود تا هم وزنه‌برداران در مسیر آماده ‌سازی قرار بگیرند و هم با برگزاری لیگ کمک مالی به آنها شود. تاکنون هم مشکلی نداشتیم تا اینکه این اتفاق رخ داد.

رئیس‌کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که مگر اردو قرنطینه کامل نبود پس چگونه سرمربی مبتلا شده، تاکید کرد: از خانواده تا اجتماعات بزرگ‌تر نمی‌توان ادعا کرد که قرنطینه کامل انجام می‌شود. البته خود من در آغاز اردوها جلسات خصوصی را برگزار کردم و تمام نکات بهداشتی و اینکه زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تا چه‌اندازه با ارزش است را به ملی‌پوشان تاکید کردم. برای اینکه مطمئن شویم که مشکلی وجود ندارد هر ۱۰ روز تست می‌گرفتیم همان‌طور که گفتم تا الان منفی بوده و این تست‌ها ابزار کنترل ما بوده‌اند وگرنه زندانی کردن ورزشکار که امکان‌پذیر نیست.

حذف گزینشی المپیک
از مسابقات وزنه‌برداری کلمبیا

در شرایطی که تست کرونای سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری مثبت اعلام شده و سایر ملی‌پوشان نیز منتظر پاسخ تست‌های خود هستند، روز گذشته اعلام شد مسابقات وزنه‌برداری کلمبیا که قرار بود وزنه‌برداران ایران در آن شرکت کنند، علاوه‌بر اینکه به تعویق افتاده است، دیگر گزینشی المپیک نیز نیست. مسابقات گزینشی المپیک کلمبیا قرار بود ۱۲ تا ۱۶مارس (۲۲ تا ۲۶ اسفند) برگزار شود. اکنون در تقویم فدراسیون جهانی این مسابقات به تعویق افتاده است و در ماه می‌برگزار می‌شود و مهم‌تر اینکه این مسابقات دیگر گزینشی المپیک نیست.فدراسیون وزنه‌برداری ایران سهراب مرادی، کیانوش رستمی، علی‌هاشمی و علی داودی را برای حضور این مسابقات ثبت‌نام کرده بود و قرار بود پس از فینال لیگ برتر فهرست نهایی ارسال شود. به این ترتیب تنها مسابقاتی که گزینشی المپیک است و پیش روی وزنه‌برداران قرار دارد، قهرمانی آسیا در ازبکستان است که ۱۶ تا ۲۵ آوریل (۲۷ فروردین تا ۵ اردیبهشت ) برگزار می‌شود.

مسابقات گزینشی المپیک برای رشته وزنه‌برداری در این دوره متفاوت از دوره‌های دیگر برگزار می‌شود و ورزشکاران باید در ۶ گزینشی المپیک با سطوح طلایی، نقره‌ای و برنز شرکت کنند و حتما باید در چهار مسابقه گزینشی وزنه‌ بزنند. در تمام این ۶ گزینشی نام وزنه‌برداران ثبت و از آنان تست دوپینگ به عمل خواهد آمد.

کاهش سهمیه وزنه‌برداری ایران موجب شده تا در بین چهار مدعی دسته‌های ۹۶، ۱۰۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم تنها ۲ وزنه‌بردار ملی‌پوش راهی توکیو شوند. کلاف انتخاب این ۲ وزنه‌بردار زمانی پیچیده‌تر می‌شود که در دسته ۹۶ کیلوگرم ۲ قهرمان و ملی‌پوش نامدار حضور دارند. هر چند که حضور همزمان «کیانوش رستمی» و «سهراب مرادی» در دسته ۹۶ کیلوگرم عملا یکی از این ورزشکاران را از قطار توکیو پیاده خواهد کرد.

رستمی و مرادی هر چند که در اواخر فروردین ماه به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد و می‌توانند امتیاز آن را برای خود ذخیره کنند اما این تنها کافی نیست بلکه باید در یک گزینشی دیگر هم حضور پیدا کنند. تا قبل از این قرار بود این ۲ قهرمان را به مسابقات گزینشی در کشور کلمبیا اعزام شوند که با موکول شدن رقابت‌های کلمبیا به اواخر اردیبهشت عملا این مسابقات از جرگه رقابت‌های گزینشی المپیک خارج شد چون بنا به اعلام کمیته بین‌المللی المپیک مسئولان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری باید تا اواسط اردیبهشت ماه امتیازات را اعلام و نفرات برتر را به این کمیته معرفی کنند.

با این شرایط اگر شمار امتیازات رستمی و مرادی به حد نصاب نرسد این دو وزنه‌بردار باید وداعی تلخ با المپیک داشته باشند. در ایران تاکنون سهمیه علی داودی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم قطعی و علی‌هاشمی نیز فاصله کمی تا رسیدن به توکیو دارد.‌هاشمی با کسب موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا عملا راهی توکیو خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج