۱۰۹۱۴۶۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

لیگ مصدومان اروپا

نیمار طبق معمول این مقطع از فصل را به‌دلیل موجهی از دست داد و مثلا به بازی با بارسلونا نرسید.

روزنامه همشهری: نیمار طبق معمول این مقطع از فصل را به‌دلیل موجهی از دست داد و مثلا به بازی با بارسلونا نرسید.
امشب دور یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان با 2 بازی جذاب در غیاب چندین ستاره ازجمله نیمار برگزار می‌شود. نیمار در 7سال اخیر غیر از پارسال که ناپرهیزی کرد، در این ایام کاری می‌کند تا به‌دلیل مصدومیت یا محرومیت مجبور به حضور در تمرینات و مسابقات تیم‌هایش نباشد و به تولد خواهرش رافائلا سانتوس برسد. رافائلا که به‌خاطر علاقه‌اش به دیوید بکام نامش را به بکران تغییر داده، عامل اصلی ناکامی ناصر الخلیفی، مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپاست.

پارسال که نیمار بعد از قرنطینه کرونا حوصله‌اش سر رفته بود ترجیح داد پاریس را در رقابت‌های اروپایی همراهی کند که حاصل این همراهی، کمک او به صعود تیم تا فینال بود. آن‌قدری که از گرت بیل در این سال‌ها انتقاد شده و به مصدومیت‌های پیاپی ستاره ولزی ایراد گرفته شده، از نیمار انتقاد صورت نگرفته است. بیل با آن همه بیل بودنش ظرف 7سال در ۶۳.۷درصد از بازی‌های رئال‌مادرید حاضر بود و با این تیم 4بار لیگ قهرمانان را فتح کرد و در فینال لیگ قهرمانان هم گل زد.

اما دستاورد نیمار صفر جام لیگ قهرمانان و حضور در تنها ۵۳درصد بازی‌های پی‌اس‌جی بوده. دستمزد ستاره برزیلی بیش از 2برابر شاهزاده ولزی است. رابطه فراخواهر برادری نیمار با رافائلا یا همان بکران به‌گونه‌ای است که مثلا اگر دهم مارس پاری‌سن‌ژرمن با بارسلونا یک بازی حیاتی داشته باشد، نیمار مجبور است مصدوم شود چون ۱۱مارس تولد بکران است و نمی‌شود این مراسم را از دست داد. او زمانی که در بارسا هم بود برای این مناسبت بهانه‌ای جور می‌کرد. او ساعتی ۴هزار یورو و سالی ۳۶میلیون یورو حقوق می‌گیرد تا سر این بازی‌های حساس حضور نداشته باشد. بازیکن برزیلی به‌تازگی با مسی تماس گرفته و از زیبایی‌های زندگی در شهر پاریس برایش تعریف کرده. پی‌اس‌جی ممکن‌ترین مقصد مسی در فصل آینده خواهد بود.

شاید نیمار به او توضیح داده که فصل بعد بیا اینجا و هر وقت حوصله نداشتی یا تولد دعوت بودی، مصدوم شو! اتفاقا دیروز سالروز نخستین قرارداد مسی با بارسلونا بود که ۱۹سال پیش به‌وقوع پیوست. بعید است این قرارداد به دهه سوم خودش بکشد. مسی و امباپه هم برای اولین‌بار در یک دیدار باشگاهی مقابل هم قرار می‌گیرند. آنها در مرحله یک‌چهارم جام‌جهانی۲۰۱۸ مقابل هم بازی کرده بودند که فرانسه آن دیدار را با اقتدار برد. با اضافه‌شدن احتمالی مسی به پاریس، امباپه فروخته خواهد شد؛ چون باشگاه نمی‌تواند به‌خاطر مسائل فیرپلی مالی حقوق نیمار و مسی و امباپه را همزمان پرداخت کند.

در سال‌های اخیر بارسلونا در جذب بازیکنانی مثل نیمار، ربیو، وراتی، مارکینیوش و تیاگو سیلوا از پاریس یا تیم‌های قبلی آنها ناکام مانده بود. دی‌ماریای آرژانتینی هم برای بازی امشب غایب است. او که گفته می‌شود ممکن است در تابستان به‌صورت آزاد به بارسلونا بپیوندد، پیش از نیمار دچار مصدومیت شد. غیر از دی‌ماریا و نیمار بازیکنان دیگری مثل برنات، داگبا، پمپله، فرانچی و سیمون هم به بازی با بارسا نمی‌رسند. در عوض، پیکه از آسیب‌دیدگی طولانی‌مدت برگشته و ممکن است جای آرائوخوی غایب را در این دیدار بگیرد.

صحبت از مصدومان شد، این را هم باور کنید که عثمان دمبله صدمین بازی‌اش را بعد از آن همه غیبت و آسیب‌دیدگی عجیب انجام داد. او که متولد شمال پاریس است و برای بازی امشب انگیزه زیادی دارد، در این 100بازی ۲۵گل و ۲۰پاس‌گل هم به نام خودش ثبت کرده که آمار بدی نیست. از رویارویی‌های گذشته ۵برد سهم بارسا، 3برد از آن پاریس و 3تساوی بر جای مانده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج