جاباما
۱۰۹۱۵۷۲
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

تعیین هزینه سبد معیشت به هفته بعد موکول شد

عضو کارگری شورای عالی کار گفت: تعیین هزینه سبد معیشت به هفته بعد موکول شد چراکه در جلسه دیروز ، نمایندگان کارفرمایی و دولت با طرح مسائل نادرست، جلسه را به بیراهه بردند.

خبرگزاری مهر: عضو کارگری شورای عالی کار گفت: تعیین هزینه سبد معیشت به هفته بعد موکول شد چراکه در جلسه دیروز ، نمایندگان کارفرمایی و دولت با طرح مسائل نادرست، جلسه را به بیراهه بردند.

ناصر چمنی در مورد جلسه دیروز کمیته دستمزد، اظهار داشت: متأسفانه گروه کارفرمایی در جلسه دیروز مسائل بی پایه و اساسی را مطرح می‌کردند تا هم وقت جلسه را بگیرند و هم نتوانیم هزینه سبد معیشت را تعیین کنیم.

عضو کارگری شورای عالی کار افزود: بند دوم ماده ۴۱ قانون کار نحوه تعیین دستمزد را مشخص کرده و اسمی از این نیاورده که دولت باید هزینه‌های آموزش، درمان، مسکن و … را تأمین کند اما گروه کارفرمایی با طرح این مسائل و اینکه دولت وظیفه دارد در سبد معیشت نقش خود را ایفا و هزینه‌های مسکن، آموزش و درمان را تأمین کند، جلسه را به حاشیه بردند.

وی ادامه داد: گروه کارفرمایی فرافکنی می‌کردند و نماینده دولت هم با آنها همراهی می‌کرد و مشخص نیست برنامه‌شان چیست. این در حالی است که بیش از ۴۲ میلیون خانوار کارگری و همچنین خانوارهای مستمری بگیران و ۷ میلیون کارگر زیرپله ای، چشم انتظار این جلسات هستند.

چمنی گفت: دولت بزرگترین کارفرما در کشور است و از گروه کارفرمایی حمایت می‌کند و کارفرماها نیز از سیاست‌های دولت پیروی می‌کنند. اینکه تعیین هزینه سبد معیشت به جلسه هفته آینده (۴ اسفند ماه) موکول شد، به منزله ملتهب کردن جامعه کارگری و بازنشسته است که سیاست خوبی نیست.

عضو کارگری شورای عالی کار افزود: تعیین هزینه سبد معیشت کار سختی نیست و آمار مشخص است اما می‌خواهند جلسات را طولانی کنند؛ در یک مقوله مرکز آمار ایران تورم بخش خوراکی را بیش از ۷۰ درصد اعلام کرد پس مؤلفه‌های لازم برای تعیین هزینه سبد معیشت وجود دارد و انجام آن، کار سختی نیست.

وی تصریح کرد: دولت و کارفرماها باید از تجربه تلخ تعیین دستمزد سال ۹۹ درس می‌گرفتند زیرا تأخیر در تعیین دستمزد ۹۹ تبعات زیادی داشت و موجب شد کارگران و حتی کارفرماها مدتها در بلاتکلیفی بمانند. اما با وجود این تجربه، باز هم مسئولان دولتی درس عبرت نگرفته‌اند.

چمنی گفت: دولت منشور شهروندی تهیه کرده اما در قبال کارگران که شهروندان این جامعه هستند احساس مسئولیت نمی‌کند.

وی افزود: هفته بعد جلسه کمیته دستمزد است و اگر بر فرض هزینه سبد معیشت از این جلسه استخراج شود، ما فقط ۲۵ روز برای تعیین دستمزد فرصت داریم که زمان بسیار کمی است. سیاستی که دولت و کارفرماها برای وقت کشی در پیش گرفته‌اند، سیاست درستی نیست و نتیجه خوبی نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوباره داره اتفاقهای پارسال تکرار میشه وخوردن حق کارگر

    • بدون نام

      این دولت به وقتش دولت نبود حالا که دو سه ماه دیگه میره

    • کارگربی پناه

      آخه اینکه دیگه مشخصه وزرای دولت خودشون کارفرماهستند مثل هرسال میندازن روزآخرحق کارگرپایمال میشه خداازشون نگذره کاش همه کارگرا یکصدامیشدن حساب کاردستشون میومد

    • علی

      امروز و فردا تا تا خرداد ماه
      مگر نمی بینید هزینه چند درصد و تورم چقدر هست

    • بدون نام

      هی معطل کنید بازی در بیارید تا مثل سال قبل بندازید برا سال دیگه و بعدش یه چندرغاز افزلیش بدین قضیه رو جمع کنید
      خدا ..

    • بدون نام

      مارابه خیر توامیدنیست تواین چندماه باقی مانده شرمرسان .
      ماهم خدایی داریم ودراون دنیا باید جوابگو باشید اگراعتقاد دارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماتوی همین دنیا دست روی دست گذاشتیدو اجازه میدید حقتون بخورن بعد میسپاریدش به اون دنیا واقعا شماچقدر ذلیل وخار شدیدکه اینهمه ضعیف شدید واجازه زورگویی میدید

    • کارگر

      ده روزه پول نون نداریم نامردا
      خجالت بکشید 12 ساعت کار میکنم تا شرکت
      3 تومن تف میکنن کف دستمون دیگه شرمنده خانواده که هیچ شرمنده خدا هم شدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج