۱۰۹۱۶۹۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آمریکا، انصارالله را از فهرست تروریستی خارج کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد نام انصارالله یمن را از فهرست سازمان‌های «تروریستی» خارج کرده است.

خبرگزاری فارس: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد وزارت خارجه این کشور رسماً نام گروه انصارالله را از فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» خارج کرده است.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته آمده است: «در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۲۱، وزارت خارجه آمریکا قرار گرفتن انصارالله در فهرست تروریسم را باطل کرده که در نتیجه این اقدام، انصارالله دیگر ذیل ''مقررات تحریم‌های جهانی تروریستی" "مقررات تحریم سازمان‌های تروریست خارجی" یا "فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴" تحریم نیست.»

آمریکا، انصارالله را از فهرست تروریستی خارج کرد

خزانه‌داری آمریکا درباره تبعات این اقدام نوشته اشخاص آمریکایی از این پس برای انجام مبادله با انصارالله منعی نخواهند داشت، مشروط بر آنکه این مبادلات تعامل با اشخاصی که در فهرست تحریم‌ها قرار دارند یا فعالیت‌هایی که به گونه دیگر ممنوع شده‌اند را شامل نشود.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ایالات متحده آمریکا از حوثی‌ها می‌خواهد پیشروی خود به مأرب را متوقف کرده، همه عملیات‌های نظامی را متوقف کرده و به مذاکره روی بیاورد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «تهاجم حوثی‌ها به مأرب، اقدام گروهی نیست که به صلح متعهدند یا خواستار پایان دادن به جنگ هستند.»

او در ادامه این بیانیه گفت: «چنانچه حوثی‌ها بر سر رسیدن به یک راه‌حل سیاسی مذاکره‌محور جدی هستند باید همه پیشروی‌های نظامی را متوقف کرده و از انجام سایر اقدامات بی‌ثبات‌کننده و احتمالاً مرگبار از جمله حملات برون‌مرزی به عربستان سعودی خودداری کنند.»

«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره‌‌کننده صنعاء دو روز پیش (یکشنبه) ضمن تأکید بر اینکه عملیات‌های صنعا دفاعی است گفت این عملیات‌ها تا زمانی که تجاوزها و محاصره یمن ادامه داشته باشند متوقف نخواهد شد.

وی گفت: ««بارها تکرار کردیم که عملیات‌های نظامی ما کاملا دفاعی است و تا زمان توقف تجاوز متجاوزان و برداشته شدن محاصره ادامه خواهد یافت».

محمد عبدالسلام ادامه داد: «بدون برداشتن گام‌های عملی که منجر به صلح حقیقی شود، هر گونه اظهارنظر-هرچند مثبت- بی معناست».

عبدالسلام همچنین تأکید کرد:‌ «تجاوزها را متوقف کنید و محاصره را از مردم یمن بردارید تا صلح برای همه برقرار شود».

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا جمعه گذشته برای نخستین بار اعلام کرده بود که لغو «تحریم تروریستی» انصارالله یمن از سه‌شنبه اجرایی خواهد شد. دولت آمریکا ادعا کرده هدف از این اقدام کمک به کاستن از فاجعه انسانی در یمن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج