۱۰۹۱۸۱۵
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

فکری در مسیر منصوریان

استقلال در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر باوجود چند هفته صدرنشینی هرگز نتوانست در قد و قامت یک تیم مدعی ظاهر شود.

روزنامه خراسان: استقلال در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر باوجود چند هفته صدرنشینی هرگز نتوانست در قد و قامت یک تیم مدعی ظاهر شود. بازی بی‌برنامه آبی‌ها در ۱۵ هفته گذشته لیگ برتر باعث شد تا محمود فکری با موجی از انتقادات، ماه‌های ابتدایی حضور روی نیمکت تیم سابقش را پشت سر بگذارد. اصلی‌ترین مشکل استقلال با هدایت فکری تغییرات گسترده و بی‌اثری بوده که این مربی جوان در ترکیب تیم خود اعمال کرده است.

فکری با گذشت ۱۵ هفته از لیگ هنوز ترکیب خط دفاعی خود را نشناخته و این عدم شناخت در خط میانی هم کاملا محسوس است. به عنوان مثال در پست هافبک‌تدافعی در این ۱۵ هفته، مهدی مهدی‌پور، مسعود ریگی، فرشید باقری، آرش رضاوند، داریوش شجاعیان و این اواخر بابک مرادی برای استقلال بازی کرده‌اند اما فکری هنوز نتوانسته از بین این ۶ نفر به ترکیب ۲ نفره‌ای دست یابد که هارمونی لازم را در دو فاز دفاع و حمله داشته باشند. هیچ کس نمی‌‌داند مسعود ریگی به عنوان تخصصی‌ترین هافبک‌دفاعی استقلال، چرا در بازی‌های اخیر نیمکت‌نشین بوده. اعداد و ارقام در آخرین بازی استقلال شاید بتواند درک بهتری از تاثیر غیبت ریگی به ما بدهد.

در روزی که علی‌محمدی، کریمی و رفیعی به عنوان ۳ هافبک‌میانی سپاهان به ترتیب ۸، ۵ و ۸ حرکت دفاعی داشتند، مهدی‌پور، رضاوند و اسماعیلی به عنوان ۳ هافبک‌میانی استقلال به ترتیب ۳، ۱۲ و ۲ فعالیت دفاعی داشتند؛ این یعنی به جز رضاوند، سایر هافبک‌های استقلال فاقد جنگندگی لازم آن هم در چنین بازی نزدیکی بوده‌اند. شاید به فرشید اسماعیلی به‌ واسطه حضورش در پست ۱۰ کمتر بتوان خرده گرفت اما تنها ۳ حرکت دفاعی برای مهدی مهدی‌پور در پست هافبک‌دفاعی قابل توجیه نیست.

این در حالی است که مسعود ریگی در ۱۱ دقیقه حضور خود، ۳ حرکت دفاعی(برابر با ۶۰ دقیقه حضور مهدی‌پور) ثبت کرده است! در مجموع چند چیز در وضعیت فعلی استقلال کاملا مشخص است؛ هم در مسائل فنی و هم در مباحث روانی دچار ضعف هستند. این در حالی است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، آن‌ها امسال کامل‌ترین ترکیب لیگ را در اختیار دارند. فکری اما در یک‌ نیم‌فصل نتوانسته از بسیاری از ظرفیت‌های این ترکیب ایده‌آل استقلال استفاده کند و شاید وقت آن رسیده باشد سرمربی استقلال بپذیرد کادر فنی او نیاز به تقویت دارد.

حضور چهره‌هایی همچون آرش برهانی و حنیف عمران‌زاده که بدون تجربه و دانش لازم یک شبه به نیمکت آبی‌ها رسیده‌اند نشان می‌دهد که انتخاب‌های فکری برای تکمیل کادر فنی بیشتر رفاقتی بوده؛ اتفاقی که دقیقا در زمان حضور منصوریان هم شاهدش بودیم. منصوریان هم که حاضر نبود یک دستیار بادانش و باتجربه را کنار خود ببیند درنهایت از استقلال اخراج شد و به نظر می‌سد فکری هم دقیقا همین مسیر را در پیش گرفته است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا با لگد بیرونش کنید

      پاسخ ها

      • اندیشه های آقای فکری

        چرا ما باید چوب افکار فکری(دوستی با آرش حنیف وغیره)را بخوریم واین همه بازیکن که هر تیم باشگاه آرزو داشتن چنین بازیکن ها رادارد حاج فکری اگر به فکر تیم نیستی ودنبال رفیق بازی هستی جان عزیزترین رفیقت جمع کن برو تو این روزها نقش اصقر قاطر داری هرچه بروبچه دور خودت جمع کردی

    • بدون نام

      کیسه کشای حقیر بازهم زیر پرسپولیس خواهید بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج