جاباما
۱۰۹۱۸۲۲
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

متفاوت مثل محرم نویدکیا

آدم باورش نمی‌شود که فردی شبیه به محرم نویدکیا دارد در فوتبال ایران کار می‌کند. اصلاً در ذهن نمی‌گنجد که محرم محبوب‌ترین و مهم‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه بزرگی مثل سپاهان است که از اتفاق اصلاً هم هواداران آرامی ندارد.

روزنامه ایران ورزشی: آدم باورش نمی‌شود که فردی شبیه به محرم نویدکیا دارد در فوتبال ایران کار می‌کند. اصلاً در ذهن نمی‌گنجد که محرم محبوب‌ترین و مهم‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه بزرگی مثل سپاهان است که از اتفاق اصلاً هم هواداران آرامی ندارد. او وصله ناجور فوتبال ایران نیست ولی واقعاً به سختی می‌توان او را در کنار سایر پیشکسوتان فوتبال ایران قرار داد.

محرم وقتی دوشنبه‌شب میهمان برنامه فوتبال برتر شد و روبه‌روی محمدحسین میثاقی نشست، طوری با آرامش بحث را پیش برد و مؤدبانه حرف زد که انگار فردی است بیرون از گود فوتبال ایران که بیشتر به بحث‌های نظری و اخلاقی علاقه دارد اما او درست در نقطه برعکس این گزاره ایستاده. محرم حالا تیمی ساخته که در صدر جدول است و حتی اگر قهرمان نیم فصل هم نشود، عملکرد درخشانی داشته.

وقتی در اول فصل باشگاه سپاهان تصمیم گرفت محبو‌ب‌ترین سپاهانی بین طرفداران را به عنوان سرمربی انتخاب کند، خیلی‌ها نسبت به این تصمیم موضع گرفتند. خود من هم بخشی از همین منتقدین بودم. اعتقاد داشتم و داشتیم که این پست برای محرم نویدکیا زود است. او باید آبدیده شود و بعد هدایت تیم بزرگی مثل سپاهان را در دست بگیرد. درست مثل اکثر مربیان دیگر اروپا که ابتدا در تیم‌های پایه و بعد تیم‌های کوچکتر مربیگری می‌کنند تا بالاخره آماده هدایت تیم‌های بزرگ و مدعی قهرمانی شوند.

مدیران سپاهان در آن برهه البته مدام حرف از آندرا پیرلو می‌زدند که به تازگی سرمربی یوونتوس شده بود. بازیکن بزرگی که از قضا پستی شبیه به محرم داشت و به داشتن ذهنی باز و طراح معروف بود. تغییر و تحولات باشگاه یوونتوس در لیگ قهرمانان فصل پیش باعث شد تا مائوریستیو ساری به ناگاه اخراج شود و باشگاه تورینی که دو هفته قبلش پیرلو را به عنوان سرمربی تیم زیر ۲۳ سالش برگزیده بود، به ناچار سنت‌شکنی کرد و یکی از نمادهای باشگاه را زودتر از آنکه وقتش رسیده باشد، به سمت سرمربیگری گمارد. سپاهانی‌ها هم می‌خواستند بگویند دارند از راهی گذر می‌کنند که قبل‌تر یوونتوسی‌ها نشان‌شان داده اما حالا ۷ ماه بعد از آن روزها باید گفت محرم حتی از پیرلو هم موفق‌تر‌ بوده. او تیمی که فصل پیش مدعی قهرمانی نبود را در آستانه قهرمانی نیم فصل قرار داده و پیرلو تیمی که سال‌های متمادی است قهرمانی لیگ ایتالیا را تجربه می‌کند به تیمی تبدیل کرده که کورس قهرمانی را به تیم‌های شهر میلان واگذار کرده.

اینکه چرا سپاهان اینقدر خوب نتیجه گرفته؟ چقدر از این نتایج را می‌توان به محرم مربوط دانست و چقدر را به ترکیب قوی و پرستاره‌ای که دارد و حتی اینکه نقش مرزبان تا چه حد اهمیت دارد؟ همه مسائلی است که می‌شود درباره‌اش گفت و نوشت اما مسأله این است که حضور محرم جلوی دوربین شبکه سوم تلویزیون ایران یک بار دیگر ثابت کرد او فوتبالیست و مربی منحصر به فردی است.

نویدکیا در زمانه‌ای که همه عادت دارند به زمین و زمان، داور و وزارت ورزش و دست‌های پشت پرده اعتراض کنند، کار خودش را می‌کند. به خودش قول داده علیه داوری در نشست‌های خبری صحبت نکند و به هیچ عنوان با شلوغکاری و بی‌احترامی به رقبایش نمی‌خواهد برای خودش محبوبیتی دست و پا کند.

او محبوب‌ترین فرد در فوتبال اصفهان در دو دهه گذشته است و این محبوبیتش را به خاطر کیفیت خوب و شخصیت آرام و متینش به دست آورده و به خاطر همین نمی‌خواهد با جنجال آن پیشینه را خراب کند و برای خوشایند تیفوسی‌های سپاهانی، به سایر هواداران بی‌حرمتی کند. این مسأله‌ای است که در دیگر پیشکسوتان فوتبال ایران کمتر دیده می‌شود. آنها این روزها برای خوشایند بخشی از هواداران تیم‌شان که صدای بلندی دارند و اصطلاحاً افراطی عمل می‌کنند، خودشان را به آب و آتش می‌زنند تا لایک و فالوور بگیرند. محرم اما راه دیگری را برگزیده. راهی که در آن حتی اعتراف به طرفداری‌اش از پرسپولیس در دوران کودکی، نه سپاهانی‌ها را می‌رنجاند و نه حتی استقلالی‌ها را. او طوری حرف می‌زند که سال‌ها از یاد برده بودیم می‌شود اینطوری هم در فوتبال ایران کار کرد و حرف زد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من پرسپولیسیم و کیف کردم از این همه ادب نجابت بزرگواری کاش بقیه هم یاد بگیرن

    • بدون نام

      قطعا منش انسانهای شریف جز این نمی تواند باشد.
      درود به نوید کیای عزیز

    • بدون نام

      به عنوان یک پرسپولیسی از اون روزی که به پرسپولیس تبریک گفت واقعا تازه فهمیدم که این انسان چه شخصیتی داره و چقدر دوستش دارم با اینکه تو سپاهان می درخشید ولی به چشمم نمیومد، ارام و با وقار، منطقی و کاردرست، خدا حفظش کنه مطمنم که الان همه ایران مثل من دوستش دارن،

    • بدون نام

      فوتبال در ایران. ابزاری برای پیشبرد اهدافی سیاسی قراردارد تا جنبه اجتماعی ان ،پس وقتی سیاست حاکم شود خراب کردن افراد کاری ندارد محرم نویدکیا در گذشته مورد حمله قرار گرفته بود و تجربه تلخ گذشته را در کارنامه دارد و حالا در کنار آن تجربه تلخ اگرچه قوی تر از گذشته شده اما باز افرادی هستند که می خواهند به او به بهانه های مختلف آسیب برسانند ،امیدوارم افراد خوب و سالم همچون محرم نویدکیا،مهدی مهدوی کیا،وهاشیمان،که سرآمد اخلاق مداری در فوتبال هستند همیشه خدا سالم وسلا مت باشند. الهی امین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج