۱۰۹۲۰۷۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پی‌اس‌جی دلیلی برای خرید لئو ندارد

شاید گفتن این جمله که همه تیم‌های جهان باید شانس امضای قرارداد با «لیونل مسی» را رد کنند، شبیه بی‌احترامی به مقدسات باشد، اما عملکرد «کیلین امباپه» در دیدار دیشب (سه‌شنبه) برابر بارسلونا از آینده درخشان باشگاه پاریسی و مبهم بودن تلاش آنان برای جذب مرد آرژانتینی حکایت دارد.

ایرنا: شاید گفتن این جمله که همه تیم‌های جهان باید شانس امضای قرارداد با «لیونل مسی» را رد کنند، شبیه بی‌احترامی به مقدسات باشد، اما عملکرد «کیلین امباپه» در دیدار دیشب (سه‌شنبه) برابر بارسلونا از آینده درخشان باشگاه پاریسی و مبهم بودن تلاش آنان برای جذب مرد آرژانتینی حکایت دارد.

امباپه در بازی شب گذشته سرشار از انگیزه بود و بارسلونا را از لب تیغ گذراند و امثال جرارد پیکه را به یک شکلک تحقیرآمیز در صفحات مجازی تنزل درجه داد وقتی که پیراهن امباپه را در تقلا برای متوقف کردن او می‌کشید؛ در واقع اگر قرار بود کل داستان دیشب را در قالب یک تصویر به نمایش بگذاریم، همین یک صحنه کافی است.

امباپه غیرقابل دسترسی بود؛ عملکردش با گل سومش که در نهایت زیبایی به منتها علیه تور دروازه «مارک آندره ترشتگن» چسبید، به اوج رسید.

مسی در دقیقه ۲۷ از روی نقطه پنالتی بارسا را پیش انداخت اما از آن لحظه به بعد، دیگر نمایش برای امباپه بود و مرد آرژانتینی به طور کامل در سایه جوان فرانسوی قرار گرفت. تعجبی هم نداشت که رسانه‌ها مملو شوند از حرف‌هایی مبنی بر «جابجایی قدرت»؛ زیرا امباپه تخت پادشاهی را تحت عنوان بهترین بازیکن جهان، از دست مسی و «کریستیانو رونالدو» خارج و آن را تصرف کرده است.

پی‌اس‌جی دلیلی برای خرید لئو ندارد

در این بین، هواداران بارسا باردیگر با تصویری از مسی مستاصل و سرافکنده که با قدم های سنگین پس از سوت پایان بازی گام برمی‌داشت، مواجه شدند. به نظر می‌رسد که فوق ستاره آلبی سلسته حالا آخرین بازی خود را در لیگ قهرمانان در نیوکمپ تجربه کرده است.

از بین تمام سکانس‌های فرعی بازی دیشب، یکی از چشمگیرترین‌ها، نمای دست اول و دستکاری نشده از پاری‌سن‌ژرمن برابر چشمان مسی بود؛ باشگاهی که روز به روز در ابراز تمایل علنی خود برای جذب ۶ بار برنده توپ طلای جهان در هفته های اخیر، جسورتر می‌شود.

این ابراز تمایل‌ها از سوی بارسلونا «بی احترامی» خوانده و رد شده اما تحقیر آبی اناری‌ها توسط تیم پاریسی نشانه‌ای را مبنی بر اشتیاق آنان برای جذب مسی دارد؛ کسی که خود به نظر در گرگ و میش دوران فوتبالی، به شدت برای رفتن و پوشیدن لباس پی‌اس‌جی تمنا می‌کند.

البته بارسا پیش از این سابقه کامبک زدن برابر پاری‌سن‌ژرمن را داشته اما تجربه این بار به اندازه‌ای آنان را گوشمالی داده که بعید است در زمان سفر شاگردان «رونالد کومان» به پاریس، کسی روی بازگشت آنها شرط‌بندی کند.

بازی سه‌شنبه شب نه تنها به شکلی بی‌رحمانه نیاز مسی را برای ترک نیوکمپ به معرض نمایش گذاشت، بلکه این پرسش را مطرح کرد که آیا تیم پاریسی نیازی دارد تا برای اضافه کردن مسی به ترکیب خود، به آب و آتش بزند یا خیر؟!

قهرمان لوشامپیونه که با دلارهای نفتی قطری‌ها تامین می‌شود، به طور گسترده به همراه منچسترسیتی یکی از معدود باشگاه‌هایی در نظر گرفته می‌شوند که توان خرید مسی را دارند.

نشانه‌های اخیر از تلاشی متمرکز برای چنین اقدامی حکایت دارد؛ از اظهارات «لئوناردو» مدیر ورزشی پی‌اس‌جی مبنی «رزرو میز برای مذاکره با مسی» گرفته تا افشاگری‌های اخیر ستارگانی همچون «آنخل دی ماریا».

پی‌اس‌جی دلیلی برای خرید لئو ندارد

رسیدن «مائوریتسیو پوچتینو» آرژانتینی به نیمکت پی‌اس‌جی و حضور دوست و هم‌تیمی سابق مسی در این تیم یعنی «نیمار»، از دیگر مولفه‌های تحریک کننده برای مسی خواهد بود.

نیمار به نظر در نهایت با پاریسی‌ها به توافق رسیده است. شایعات بازگشت به نیوکمپ فروکش کرده و دلیل آن هم مشکلات مالی کاتالان‌ها است. براساس گزارش‌ها نیمار ۲۶ ساله با پی‌اس‌جی برای تمدید تا سال ۲۰۲۶ به توافق رسیده است. در سوی دیگر، به نظر امباپه هم هر لحظه به امضای قرارداد جدید با پی‌اس‌جی نزدیک‌تر می‌شود و از رئال چشم پوشی می‌کند.

با فرض ادامه حضور این دو در پاریس، خط حمله‌ای با حضور آنها و حمایت امثال «مائورو ایکاردی»، این ابهام را برای پی اس جی پررنگ تر می کند که آیا واقعا نیازی به مسی هست؟!

نیمار و امباپه در مجموع ۲۵۶ بازی ۱۹۴ گل و ۱۰۶ پاس گل برای پی‌اس‌جی به نام خود ثبت کرده‌اند علاوه بر این، سه شنبه شب ثابت کرد که امباپه مصمم است تا به اهداف بزرگ‌تری همچون توپ طلای جهان برسد.

مسی اما در تابستان سال جاری بازیکن آزاد خواهد بود و این موضوع بار مالی را برای هر باشگاهی که خواستار او باشد، سبک می‌کند اما مرد آرژانتینی به هرحال باید دستمزد نجومی خود را کاهش دهد؛ در واقع پس از افشا شدن قرارداد مسی با بارسا مشخص شد که او در آخرین قراردادی که با بارسا امضا کرده، در طول چهار سال مبلغ سرسام‌آور ۵۵۵ میلیون یورو به جیب زده است.

ضمن اینکه باشگاه پاریسی باید برای خرید مسی مقررات بازی جوانمردانه مالی یوفا را نیز در نظر داشته باشد.

با این حال، با توجه به شاهکار امباپه در بازی دیشب، عزم پی‌اس‌جی برای جذب مسی هر لحظه مبهم‌تر می‌شود دست کم از حیث مسائل فوتبالی؛ در واقع شاید پی‌اس‌جی قلک خود را شکسته و مسی را در تابستان به پارک‌دوپرنس بیاورد اما صرفا چون می‌توانید دلیل نمی‌شود که هر کاری را انجام دهید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج