۱۰۹۲۷۲۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

با پیشکسوت استقلال، درباره روز‌های سخت دیالیز

علی چینی، مربی سابق استقلال معتقد است که این تیم از شانس‌های اول قهرمانی در لیگ برتر به حساب می‌آید.

خبرآنلاین: علی چینی،مربی سابق استقلال معتقد است که این تیم از شانس‌های اول قهرمانی در لیگ برتر به حساب می آید.

درست در روزهایی که کرونا، دو ستاره سرشناس فوتبال ایران را به کام مرگ کشاند، یک ستاره دیگر هم در جدال با یک بیماری دیگر، روزهایی را در بیمارستان سپری کرد. صحبت از علی چینی، بازیکن و مربی سال های نه چندان دور استقلال است. کسی که یکی از پایه های ثابت و اصلی کادر منصوریان در نفت و استقلال بود و حالا این روزها در چوکای تالش حضور دارد. تیمی که شرایط سختی را در لیگ یک تجربه می کند اما چینی وعده داده که چوکا به قلعه عقاب ها بر می گردد. او که این روزها از بیمارستان مرخص شده و شرایط بیماری کلیوی اش را تحت کنترل اما هنوز خطرناک می داند، قویا از کادرفنی فعلی استقلالی ها حمایت می کند و معتقد است اگر هواداران و مدیریت پشت تیم باشند، روزهای بهتری هم برای استقلال از راه می رسد:

*در روزهایی که همه جامعه فوتبال در شوک از دست دادن مهرداد میناوند و علی انصاریان بود، در خبرها داشتیم که شما به دلیل بیماری کلیوی متاسفانه در بیمارستان بستری شده اید و حتی علی منصوریان هم از همه مردم خواست تا برای سلامتی شما دعا بکنند. قبل از اینکه به بحث های فوتبالی برسیم اگر ممکن است در خصوص روند درمان و شرایط خود کمی صحبت کنید تا مردم از آخرین وضعیت شما آگاه شوند.

-قبل از هرچیز به خانواده انصاریان و میناوند تسلیت می گویم. واقعا حیف شد و خیلی زود این دو نفر را از دست دادیم. من چندوقتی بود که دست و پاهایم ورم می کرد که با خودم فکر می کردم مسئله مهمی نیست و به زودی تمام خواهد شد. اما دیدم که این مسئله ادامه دار است و پس از مشورت با پزشکم، رفتم آزمایش دادم و پزشکم پس از بررسی آزمایش ها گفت که شرایط خطرناک است و همین حالا به تهران بیا چون که داری کلیه ات را از دست می دهی. من فردای آن روز و پس از بازی چوکای تالش به تهران آمدم و بلافاصله بستری شدم و به من گفتند که تا جواب پاتولوژی نیاید نمی توانیم جوابی بدهیم.

وقتی جواب آزمایش آمد مشخص شد که ۲۰ درصد کلیه ات را از دست داده ای اما می شود آن را جبران کرد به شرطی که خورد و خوراکت را رعایت کنی و غذاهایی نظیر گوشت قرمز و حبوبات و نمک و... را مصرف نکنی. روز گذشته هم پزشکم گفت که داروهایت باید تغییر کند تا ما بتوانیم این کلیه را حفظ کنیم. از همینجا از همه آن هایی که برای من دعا کردند اعم از استقلالی و پرسپولیسی و سایرین تشکر می کنم چون اگر کلیه من پس می زد، کارم به پیوند و دیالیز می کشید که بسیار شرایط را سخت می کرد. خدا را شکر فعلا خطر برطرف شده اما هنوز بیخ گوشم این خطر وجود دارد.

*ان شاء الله که در ادامه خبرهای خوبی از روند درمان شما بشنویم و سلامتی کامل را به دست بیاورید. اگر موافق باشیم کمی در مورد استقلال صحبت کنیم. آبی ها این روز شرایط متناقضی را پشت سر می گذارند. از یک سو تیم از لحاظ جدولی جایگاه خوبی دارد و در امتیاز گیری بد عمل نکرده و در پایان نیم فصل اول از بخت های جدی قهرمانی به حساب می آید. از سوی دیگر اما گویی هیچکس از وضعیت موجود در استقلال راضی نیست. از بازیکنان گرفته تا هواداران هرکدام به نحوی به وضع موجود معترضند. عده ای معتقدند که استقلال تاکتیک و برنامه مشخصی برای بازی هایش ندارد و در تیم خبری از انسجام و اتحاد نیست. به نظر شما این مشکل،یعنی راضی نبودن از وضعیت، دقیقا تقصیر کدام بخش است؟ کادرفنی،بازیکنان یا مدیریت؟

-در رابطه شرایط استقلال ما می توانیم شرایط را به بخش فنی و بخش مدیریتی تقسیم کنیم. در شرایطی که تیم نتیجه می گیرد اما شرایط راضی کننده نیست، باید علت یابی و بررسی شود. ما باید ببینیم که چرا تیم نتیجه می گیرد اما همه معترض هستند. در چنین شرایطی مجموعه مدیریتی و فنی باهم دخیل هستند. از طرفی دیگر وقتی مصاحبه بچه های استقلال را می بینم، متوجه می شوم که همه از وضع مدیریت گله دارند که کسی به تیم سر نمی زند و رسیدگی نمی کند و پرداختی ها مانده است و به نوعی انگار که تیم رها شده است. در این شرایط تمرکز تیم بهم می خورد و اثر خود را در مستطیل سبز می گذارد. تیم وقتی بدون آرامش و تمرکز پا به زمین مسابقه بگذارد، هیچ کاری نمی توان کرد چرا که فوتبال بازی اعصاب و عضله است.

شما وقتی روح و روان آرامی داشته باشید، می توانید به راحتی به مسائل فنی برسید اما اگر این آرامش وجود نداشته باشد و استرس حاکم بشود، بازدهی پایین می آید و همین نوسانات در نتیجه به وجود می آید. یک بازی تیم می برد، یک بازی مساوی می کند و یک بازی تیم می بازد. وضعیت جدولی استقلال الان خوب است و ما هنوز یک نیم فصل دست نخورده را در پیش داریم و معتقدم با تقویت تیمی و باشگاهی می توانیم به کسب نتایج خوب ادامه دهیم و مدعی اول قهرمانی باشیم. آقای فکری، آقای مظلومی، آقای مرفاوی از تجربه لازم برخوردارند و از طرفی حنیف عمران زاده و آرش برهانی به عنوان نیروی جوان می توانند مکمل این کادر باشند.

این مجموعه می تواند موفق باشد و با هماهنگی با مدیریت باشگاه به اهداف خود برسد. خیلی زود است که الان فلش انتقادات را به سمت محمود فکری بگیریم. او دارد تلاش خود را می کند. ما چون در تمرینات و در باشگاه نیستیم از مشکلات اطلاعی نداریم پس نباید کورکورانه تصمیم بگیریم. ۱۵ بازی در نیم فصل دوم دست نخورده باقی مانده است.

*یک نگرانی برای هواداران استقلال این است که علی‌رغم اینکه تیم امتیازات خوبی کسب کرده و در بالای جدول است، ولی سبک بازی و ضعف های مشهود در دفاع و حمله به گونه ای است که در ادامه فصل ممکن است جایگاه خوب فعلی را از دست بدهد و در لیگ قهرمانان آسیا هم به مشکلاتی جدی بربخورد. گویی که کادرفنی هم چندان برنامه ای برای تغییر این روند ضعیف ندارد. بسیاری بر این تصور بودند که پس از نمایش بد استقلال در دربی، شرایط تغییر کند ولی تا به حال این گونه نشده است.

-با تقویتی که در نیم فصل می تواند انجام شود، شرایط قطعا بهتر خواهد شد. اینطور که آقای مرفاوی گفتند، تیم قرار است که تقویت شود و چند بازیکن جذب شوند. اگر پازل تیمی استقلال هماهنگ شود، این تیم حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. این را هم بگویم که هواداران یا باید به سراغ بازی زیبا بروند یا به دنبال نتیجه گرایی باشند. الان تیم استقلال بعد از این سه،چهار فصلی که نتوانسته قهرمان بشود، باید روی نتیجه تمرکز کند. یک تیم می تواند زیبا بازی کند اما مساوی کند اما می تواند با یک گل ببرد، سه امتیاز را بگیرد. تاریخ استقلال نشان داده هر سرمربی ای که روی کار آمده، منتقدانی داشته. این تیم برای هواداران است. من از آن ها خواهش می کنم صبور باشند و به فکری فرصت بدهند تا در ادامه فصل کار خود را انجام دهد. از مدیران هم خواهش می کنم که این تیم را تنها نگذارند. من مطمئنم که اگر این تیم حمایت شود، نتیجه می گیرد.

*پس شما با تغییر سرمربی استقلال در این مقطع مخالفید؟

-من صددرصد مخالفم. آخر کجای دنیا مربی تیم سوم جدول را برکنار می کنند؟ تیم سوم جدول است چرا باید چنین تغییری اتفاق بیفتد؟ هواداران به خاطر اتفاقات چندسال اخیر صبرشان تمام شده است و حق هم دارند. از هواداران می خواهم که به تیم آرامش بدهند و اجازه بدهند آقای فکری کارش را بکند. هواداران قطعا دلسوزترین هستند و من می خواهم که از تیم حمایت کنند.

*و به عنوان سوال آخر. شما در حال حاضر در تیم چوکای تالش حضور دارید و این تیم شرایط خیلی خوبی در لیگ یک ندارد. به نظر شما چوکا می تواند جایگاه خود را در جدول بهبود ببخشد؟

-چند هفته از شروع بازی ها گذشته بود که ما این تیم را تحویل گرفتیم. ما بازیکنان خوبی داریم اما تیم بالانس بسته نشده. در هر صورت این تیمی است که ما در اختیار داریم. بچه های تیم واقعا با ۲۰۰ درصد توان شان دارند زحمت می کشند و با غیرت خود بازی می کنند. مالکان باشگاه هم به دنبال این هستند که بتوانند چوکا را زنده کنند. در نیم فصل تیم تقویت می شود و چوکای تالش به قلعه عقاب ها بازخواهد گشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج