۱۰۹۳۰۶۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

همه برد‌های وحشتناک پرسپولیس در تاریخ لیگ

سنگین‌ترین شکست کارنامه لیگ برتری امیرقلعه‌نویی، این هفته روبه‌روی پرسپولیس رقم خورد. شاید برای ژنرال، این یک تجربه عجیب و غیرمنتظره باشد، اما پرسپولیسی‌ها در ادوار لیگ برتر، با چنین نتیجه‌ای بیگانه نبوده‌اند.

روزنامه توسعه ایرانی: سنگین‌ترین شکست کارنامه لیگ برتری امیرقلعه‌نویی، این هفته روبه‌روی پرسپولیس رقم خورد. شاید برای ژنرال، این یک تجربه عجیب و غیرمنتظره باشد اما پرسپولیسی‌ها در ادوار لیگ برتر، با چنین نتیجه‌ای بیگانه نبوده‌اند. این برد پرگل و دلچسب در حالی برای تیم یحیی به دست آمده که این تیم در ترکیب اصلی‌اش برای دیدار با گل گهر، «هفت هافبک» داشته است. این چهاردهمین بار در تاریخ لیگ برتر است که قرمزها یک رقیب را با اختلاف چهار گل یا بیشتر از پیش رو برمی‌دارند. سرخ‌ها به کمک این برد، قهرمانی نیم‌فصل لیگ برتر بیستم را جشن گرفتند.

پرسپولیس 8-2 پگاه

اولین برد فوق‌العاده پرگل قرمزها در تاریخ لیگ برتر، در سومین دوره از این لیگ رقم خورد. همان هفته اول لیگ برتر سوم بود که تیم وینگو بگوویچ، پگاه رشت را با نتیجه باورنکردنی هشت بر دو شکست داد. هنوز هم این بهترین برد پرسپولیس در همه ادوار لیگ برتر به شمار می‌رود. تیمی که با حضور انبوهی از ستاره‌ها آن روز وینگو را در آزادی به رقص درآورده بود البته تحت تاثیر حواشی، پایان خوشی نداشت و در نهایت فصل را در رده پنجم جدول تمام کرد.

نکته جالب توجه در مورد بردهای پرگل پرسپولیس، نقش پررنگ مربیان خارجی در این بردها است. گابریل کالدرون هم یکی از مربیان خارجی پرسپولیس به شمار می‌رود که در بردهای پرگل این تیم در تاریخ لیگ برتر سهم داشته است

پرسپولیس 5-2 فجرسپاسی

دو هفته بعد از خرد کردن استخوان‌های پگاه در آزادی، پرسپولیس روبه‌روی فجرسپاسی قرار گرفت و باز هم توفان به پا کرد. آنها این بار اولین گل بازی را از مهرزاد معدنچی دریافت کردند اما خیلی زود به بازی برگشتند. رضا جباری گل تساوی را به ثمر رساند و در ادامه پرسپولیس با دبل علی دایی و گل‌های جواد کاظمیان و کریم باقری، حریف را در معرض نابودی قرار داد. این بازی به نوعی آخرین تجربه شیرین وینگو با پرسپولیس بود. تیم او بعد از این برد تاریخی، در چهار هفته متوالی حتی یک برد را هم جشن نگرفت.

پرسپولیس 4- صفر برق شیراز

این برد سنگین هم در لیگ برتر سوم اتفاق افتاد. آن‌چه این مسابقه را به یک بازی فراموش‌نشدنی تبدیل کرد، مصاحبه جنجالی سرمربی وقت برق شیراز محمد احمدزاده بود. او پس از چهار گلی که از سهراب انتظاری و علی دایی خورد، ادعا کرد که تیم حریف شرایط «طبیعی» نداشته و به نوعی به پرسپولیسی‌ها اتهام «دوپینگ» زد. اتهامی که در زمان خودش، سروصدای وحشتناکی در فوتبال ایران به پا کرد.

پرسپولیس 5-یک فجرسپاسی

برای چند سال متوالی، پرسپولیسی‌ها متخصص بردن تیم‌های شیرازی با نتایج پرگل بودند. پرسپولیس در لیگ برتر چهارم، این بلا را سر فجرسپاسی آورد و حریفش را در استادیوم آزادی با نتیجه سنگین پنج بر یک از پیش رو برداشت. مهرداد اولادی و علی انصاریان، دو نفر از گل‌زنان قرمزها در آن مسابقه بودند. ستاره‌هایی که حالا دیگر نفس نمی‌کشند و تنها خاطره‌ای از آنها برای اهالی فوتبال باقی مانده است.

پرسپولیس 6-صفر پگاه

اواخر لیگ برتر چهارم بود که پرسپولیس، ضربه سنگینی به پگاه رشت وارد آورد و این تیم را با نتیجه ۶ بر صفر از پیش رو برداشت. ابراهیم اسدی اولین گل تیم را در دقیقه ۲۰ به ثمر رساند و پس از آن، رضا جباری، سهراب انتظاری، علیرضا امامی‌فر، جواد کاظمیان و مهرداد اولادی برای این تیم گل زدند. قرمزها در این بازی ۶ گل‌زن مختلف داشتند. موضوعی که به نوعی یک رکورد در فوتبال ایران محسوب می‌شود.

پرسپولیس 4-صفر استقلال اهواز

پرسپولیس لیگ برتر ششم با دنیزلی، تیم بسیار جذابی به نظر می‌رسید. آن تیم در هفته چهارم لیگ، شکست سنگینی را به استقلال اهواز تحمیل کرد. مهرزاد معدنچی، تنها گل نیمه اول آن مسابقه را از خط دروازه رقیب عبور داد و در نیمه دوم، حسین بادامکی اختلاف را دو برابر کرد. در دقایق پایانی این نبرد نیز علیرضا نیکبخت دو گل به ثمر رساند تا پرسپولیس مسابقه را با یک برد پرگل و سنگین به پایان ببرد. قرمزها در آن فصل یک تیم بسیار جذاب و هجومی بودند. هرچند که در نهایت موفق نشدند قهرمانی رقابت‌های لیگ را به دست بیاورند.

پرسپولیس 5-صفر شیرین‌فراز

تیم افشین قطبی هم در فصل منجر به قهرمانی دراماتیک در لیگ برتر، یک پیروزی پرگل و دلچسب را جشن گرفت. آنها در لیگ برتر هفتم و روبه‌روی ۳۰ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی، پنج بار دروازه شیرین فراز کرمانشاه را باز کردند. محسن خلیلی دو بار در این جدال گل‌زنی کرد و گل‌های دیگر را فرهاد خیرخواه، ماته دراگه‌جوویچ و محمد نصرتی به ثمر رساندند. چهار هفته پس از این جدال، پرسپولیس یکی از استثنایی‌ترین قهرمانی‌هایش را در لیگ برتر با گل ثانیه‌های پایانی سپهر حیدری جشن گرفت.

پرسپولیس 5-یک پیکان

برای چند سال، پرسپولیسی‌ها بردهای پرگل را از یاد برده بودند اما در آخرین هفته از لیگ برتر دهم، یک برد جذاب و یک‌طرفه دیگر را به دست آوردند. پرسپولیس در آن نبرد، پیکان را با نتیجه پنج بر یک کنار زد و فصل را به بهترین شکل به پایان رساند. هادی شیری، مجتبی شیری و مازیار زارع در آن جدال برای پرسپولیس یک گل زدند و حسین بادامکی هم دو بار موفق به باز کردن دروازه رقیب شد. سرخ‌ها در پایان آن فصل، تیم چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر شدند و در نهایت به لیگ قهرمانان آسیا هم راه پیدا کردند.

پرسپولیس 6-صفر پیکان

در لیگ برتر دوازدهم وقتی پرسپولیسی‌ها ۶ بار دروازه پیکان را باز کردند، کم‌تر کسی تصور می‌کرد این یکی از آخرین تجربه‌های حضور مانوئل ژوزه روی نیمکت این باشگاه باشد. تیمی که در شروع فصل کاملا بحران‌زده به نظر می‌رسید، با هت‌تریک کریم انصاری‌فرد، پیکان را با یک شکست وحشتناک روبه‌رو کرد. سه گل دیگر این تیم را هم علیرضا نورمحمدی، محمد قاضی و محمد نوری زدند تا سرخ‌ها یک پیروزی بسیار دلچسب و فوق‌العاده را در استادیوم آزادی پشت سر بگذارند.

مس کرمان صفر-6 پرسپولیس

سنت بردهای ۶ بر صفر پرسپولیس، در لیگ برتر سیزدهم هم ادامه پیدا کرد. اهمیت این برد بیشتر به این خاطر است که نه در استادیوم آزادی، بلکه در ورزشگاه خانگی حریف به دست آمد. تنها چهار دقیقه از شروع این بازی گذشته بود که محسن مسلمان اولین گل بازی را به ثمر رساند. سپس مهرداد کفشگری، محمدرضا خلعتبری، سیدمهدی سیدصالحی، پیام صادقیان و حتی فرزاد حاتمی هم برای پرسپولیس گل زدند تا یکی از بردهای سنگین پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر در این بازی رقم بخورد.

پرسپولیس 4-صفر پدیده مشهد

در روزی که سرخ‌ها پس از ۹ سال جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر بردند، یک پیروزی پرگل برای این تیم در آزادی به دست آمد. قهرمانی تیم برانکو حتی قبل از آن مسابقه هم قطعی شده بود و دیدار با پدیده، یک نبرد تشریفاتی به نظر می‌رسید اما پروفسور و پسرها این دیدار را هم کاملا جدی گرفتند و با تمام قوا به مصاف پدیده مشهد رفتند. همه گل‌های پرسپولیس در این دیدار در نیمه دوم به ثمر رسید. کمال کامیابی‌نیا، علی علیپور، مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده در آن نبرد توپ را از خط دروازه پدیده عبور دادند تا جشن قهرمانی پرسپولیس به باشکوه‌ترین شکل ممکن رقم بخورد.

برای چند سال، پرسپولیسی‌ها بردهای پرگل را از یاد برده بودند اما در آخرین هفته از لیگ برتر دهم، یک برد جذاب و یک‌طرفه دیگر را به دست آوردند. پرسپولیس در آن نبرد، پیکان را با نتیجه پنج بر یک کنار زد و فصل را به بهترین شکل به پایان رساند

پرسپولیس 4-صفر ذوب ‌آهن

حالا که سریال قهرمانی‌های پرسپولیس با برانکو شروع شده بود، بردهای پرگل این تیم هم بدجوری در جریان بودند. در لیگ برتر هفدهم، سرخ‌ها ذوب‌آهن را از دم تیغ گذراندند و این تیم را با نتیجه چهار بر صفر شکست دادند. علی علیپور، کمال کامیابی‌نیا، گادوین منشا و فرشاد احمدزاده گل‌زنان پرسپولیس در این مسابقه به شمار می‌رفتند. مسابقه‌ای که در آن مرتضی تبریزی هم یک ضربه پنالتی را از دست داد.

شاهین بوشهر صفر-6 پرسپولیس

نکته جالب توجه در مورد بردهای پرگل پرسپولیس، نقش پررنگ مربیان خارجی در این بردها است. گابریل کالدرون هم یکی از مربیان خارجی پرسپولیس به شمار می‌رود که در بردهای پرگل این تیم در تاریخ لیگ برتر سهم داشته است. قرمزها فصل گذشته و در شرایطی که در فشار انتقادها بودند، به بوشهر رفتند و شاهین را با یک شکست خوفناک، مجازات کردند.

نکته جالب این مسابقه، درخشش علی علیپور بود که با هت‌تریک روبه‌روی شاهین، به کورس آقای گلی برگشت و برای مدتی از انتقادها فاصله گرفت. تیم کالدرون در بیشتر هفته‌های فصل، نتایج بسیار کم‌گلی را تجربه می‌کرد و بازی با شاهین، یک تجربه درخشان برای این مربی بود. تا قبل از دیدار با گل گهر، این آخرین برد سنگین و یک‌طرفه سرخ‌ها در لیگ برتر به شمار می‌رفت. همان تیمی که خیلی از رقبا معتقدند بازی‌هایش را با نتایج خفیف و اقتصادی می‌برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر پاشا

      چرا برد ۴ تایی اخیر جلوی اس دق لال توی این بردها نیست،امان از دست این ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج