۱۰۹۳۲۲
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

دردل‌ های پدر دختر آسیب‌ دیده در «ارم»

تفریح آخر هفته سه دختر جوان در یکی از معروف‌ترین شهر بازی کشور در حالی سرنوشت‌شان را به مخاطره انداخته که نگار قربانی که در بین دو دختر دیگر آسیب جدی‌تری دیده بود.

روزنامه فرهیختگان: تفریح آخر هفته سه دختر جوان در یکی از معروف‌ترین شهر بازی کشور در حالی سرنوشت‌شان را به مخاطره انداخته که نگار قربانی که در بین دو دختر دیگر آسیب جدی‌تری دیده بود روز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت به دلیل مشکلات تنفسی و خلطی‌شدن تنفس که ناشی از شکستن قفسه سینه و ایجاد جراحت در ریه بود طی یک عمل جراحی یک لوله از طریق گردن و نای‌ به ریه و دیافراگمش منتقل شد.

این در حالی است که نگار قادر به حرکت دادن پای خود نیست و پزشکان او هنوز هیچ اظهارنظری در این رابطه نکرده‌اند. از سوی دیگر پدر رکسانا فرهی که در بیمارستان آسیای تهران بستری است، در تشریح وضعیت جسمانی دخترش می‌گوید: وضعیت دخترم نسبت به دو دختر دیگر بهتر است. در حال حاضر نیز به دلیل سر و صدای دیگر مریض‌ها، درخواست کردیم تا از‌ آی‌سی‌یو به بخش منتقل شود. اما الان ممنوع‌الملاقات است.

او با اشاره به اینکه ظاهر دخترش نسبت به روزهای گذشته بهتر شده است می‌گوید: به تجویز پزشکان برایش جلیقه مخصوص درست کردند که بدنش را حفظ کند تا در صورت تکان‌خوردن، مهره‌هایش صدمه نبیند چراکه در اثر این حادثه مهره‌ای از ستون فقرات داخل نخاع رفته است. به همین دلیل به تشخیص متخصصان باید دو هفته‌ای صبر کنیم اگر این مهره به عقب برگشت که نیاز به عملی نخواهد داشت در غیر این صورت نیاز به عمل جراحی دارد. رکسانا به هوش است و می‌تواند دست و پایش را تکان دهد. ارتوپدش گفته است چون دخترم ورزشکار و اسکی‌باز بوده بدنش مقاومت بهتری نسبت به ضربه نشان داده است.

مانیا یوسفی دختر دیگر حادثه دیده که در بیمارستان نورافشان بستری است نیز نسبت به سابق وضعیت مطلوب‌تری دارد. البته بر اثر این حادثه بدن مانیا از ۱۸ نقطه دچار شکستگی شده و همین موضوع بهبودی او را طولانی می‌کند.

ضمن اینکه به گفته پدر رکسانا، این حادثه قطعا اثرات جانبی برای این دختران دارد و سرنوشت آنها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. او می‌گوید: نامزد نگار برای ۱۲ روز از فرانسه به ایران آمد تا با هم عقد کنند که این اتفاق افتاد. رکسانا نیز برای آخر شهریور قرار ازدواج داشت که امیدواریم تا آن زمان دخترم سلامتی خود را به دست آورد. گرچه دکترها در مورد رکسانا که وضعیت جسمی‌اش از دو دختر دیگر بهتر است نیز می‌گویند عین قبل نخواهد شد، استخوانی که به یک قسمت از نخاع اتصال پیدا کرده در آینده سردرد برایش به وجود خواهد آورد.

او در مورد هزینه‌های درمان این سه دختر آسیب‌دیده گفت: هزینه درمان برای ما مطرح نیست. دیروز پیمانکار دستگاه ترن هوایی و مسئول پارک‌های بازی برای عیادت به بیمارستان آسیا آمده بودند اما از آنجایی که نگار عمل جراحی داشت و مادرش گریه و زاری می‌کرد، ترجیح دادند که بروند. در این عیادت درخصوص هزینه‌های درمان تعارفات زیادی صورت گرفت، اما ما از نظر مالی توان پرداخت هزینه‌ها را داریم و برایمان در حال حاضر اولویت سلامتی دخترانمان است. چند روز قبل نیز دادستان دادسرای ناحیه ۵ به اتفاق بازپرس شعبه ۱۶ و رئیس پزشکی قانونی نیز برای بازدید آمده بودند و واقعا همکاری‌های لازم را با ما انجام می‌دهند. اما در مورد بحث شکایت ما پیگیری خواهیم کرد اما در حال حاضر همه انرژی و توان خود را روی بحث سلامت دخترانمان متمرکز می‌کنیم.

این در حالی است که مسئولان هنوز برای بستن پارک ارم تصمیمی نگرفته‌اند و معصومه آباد، عضو شورای شهر نیز در این باره اعلام کرده که نمی‌توان به دلیل بروز چنین حادثه‌ای پارک را تعطیل کرد، چراکه بقیه دستگاه‌های بازی مشکلی ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی انصاف نباشیم

      تقصیر خودشان بوده وقتی یک نفر سوار وسیله ای میشه که میدونه خطرات زیادی دارد خب مسلماً خطراتشو قبول کرد که سوار شده واین هیچ ربطی به صاحب پارک نداره کهپارک وسرمایشو تعطیل کنه شما خودتون بزارید جای صاحب پارک با این همه خرجی که رواین پارک کردید وباعث آبادانی شهر شده اینکارو میکنید

      پاسخ ها

      • الی

        عزیز تو کشورهای اروپایی ترن هوایی دارن با زاویه 90 درجه تا حالا هم سقوط نکرده ما به اعتماد به اینکه تمام دستگاهها مطمئن و تست شدن سوار میشیم با این حرف شما باید بریم شهر بازی بستنی بخوریم بیاییم یه کم واقع بین باشیم

      • سی سی

        درسته که ما نباید بی انصافی کنیم دوست عزیز ! ولی خب تقریبا در تمام دنیا چنین وسیله ی تفریحی وجود داره ولی از امنیت برخورداره ...مسئولین باید امنیتش رو تضمین کنن و فکر همه جاشو بکنن ....

    • ALI

      خودشان که تعطیل نمیکنند.مردم نباید بروند.جان ادمیزاد اینقدر مفت شده است؟.مگر کسی به جزیره ادامخوارها برای تفریح میرود؟

    • امید

      انگار حالت اصلا خوش نیست با انصاف !!! تا حالا نظری به این ..... نشنیده بودم

    • تو خیلی بی انصافی

      وقتی ما سوار یک وسیله ی بازی هیجان انگیز می شیم تا هیجان وخطری رو در عین سلامتی تجربه کنیم.
      ما با اعتماد به پارک و با فرض رعایت استاندارد های رعایت شده برای وسایل بازی وارد پارک میشیم . و مبلغی که پرداخت میکنیم به خاطر فرضمون راجب کارشناسی شدن اون ویسیله وبی خطر بودن اون وسیله است .
      هرگز کسی که سوار یک وسیله میشه خطرات اون رو نمی پذیره بلکه فقط اعتماد میکنه به پارک و استاندارد بودن اونها ...
      دوست به اصطلاح با انصاف من اگر خودت چنین مشکلی برات پیش میومد بازم دم از انصاف میزدی ؟
      من یک دختر اهوازیم هیچ نصبتی با دختران آسیب دیده ی این واقعه و خانواده هاشون ندارم اما خوب میتونم درک کنم که چنین اتفاقاتی برای یک دختر چقدر میتونه تاثیر بذاره ...
      هم روی ازدواجش و هم مشکلاتی احتمالی بعدی ...
      لطفا یکم فکر کن بعد نظر بده دوست باانصاف من...

    • بدون نام

      وسایل بازی پارکهای ایران به هیچ عنوان استاندارد نیست و نظارتی هم روش صورت نمیگیره مخصوصا از نوع خطرناکهاش که اصلا توصیه نمیکنم سوارش بشید خودم تو مشهد یه بار سوار شدم باورتون نمیشه وقتی رسیدم خانه تمام بدنم از بالا تا پایین سیاه بود اولا که از فلز درست شده ثانیا هیچ کمربند ایمنی نداره که ادم را نگه داره و همش به این طرف ان طرف میخوری شاید باور نکنید ولی وقتی پیاده شدم قسم خوردم که دیگه وارد شهربازیش نشم انقدر که ناامن بود

    • مائده

      واقعا باید به ایران و ایرانی به خاطر این همه پیشرفت تبریک گفت...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج