۱۰۹۳۴۲۸
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس نیم‌فصل دوم چه شکلی خواهد بود؟

حتی با وجود چند لغزش کوچک در نیم‌فصل اول، قرمز‌ها با آماری درخشان و تجربه تنها یک شکست، قهرمانی را از آن خودشان کردند. البته که قهرمانی نیم‌فصل، دلیلی برای موفقیت در پایان فصل نیست، اما اوضاع برای پرسپولیس، فعلا به شدت مطلوب به نظر می‌رسد.

روزنامه توسعه ایرانی: حتی با وجود چند لغزش کوچک در نیم‌فصل اول، قرمزها با آماری درخشان و تجربه تنها یک شکست، قهرمانی را از آن خودشان کردند. البته که قهرمانی نیم‌فصل، دلیلی برای موفقیت در پایان فصل نیست اما اوضاع برای پرسپولیس، فعلا به شدت مطلوب‌ به نظر می‌رسد. آنها نشان داده‌اند که حتی اگر در مقطعی از رقبا عقب بمانند، باز هم برمی‌گردند و صدر جدول را پس می‌گیرند. این در حالی است که پرسپولیس در بسیاری از دیدارهای نیم‌فصل اول لیگ، چیزی حدود هفت هافبک را در پست‌های مختلف بازی داده و عملا بدون مهاجم بازی کرده است. به نظر می‌رسد ترکیب تیم یحیی در نیم‌فصل دوم، ترکیب به مراتب هیجان‌انگیزتری خواهد شد.

کادر فنی؛ قرص و محکم

برخلاف بعضی از باشگاه‌های رقیب، در مورد اعضای کادر فنی پرسپولیس هیچ تردیدی وجود ندارد. یحیی که به تازگی با تیمش قهرمان نیم‌فصل شده، قرص و محکم به کارش در پرسپولیس ادامه خواهد داد. نه‌تنها او این جایگاه را ترک نمی‌کند، بلکه بعید به نظر می‌رسد تغییری در سایر بخش‌های کادر فنی نیز به وجود بیاید. چراکه حمید مطهری، کریم باقری و داوود فنایی تا امروز به خوبی از پس مسئولیت‌های‌شان برآمده‌اند و سرخ‌ها روی نیمکت، مشکلی را احساس نمی‌کنند. یحیی و دستیارها در ماه‌های گذشته، اعتماد هوادارها را به خوبی جلب کرده‌اند و در نگاه مدیران باشگاه نیز چهره‌های کاملا مقبولی هستند و به همین خاطر، به هیچ وجه نباید نگران وضعیت شغلی‌شان باشند.

آل‌کثیر برای بازگشت به ترکیب تیم، هنوز باید کمی صبر کند. از آن‌جایی که او تا اواسط فروردین محروم است و حتی اجازه تمرین با تیم را ندارد، نمی‌توان انتظار داشت که این مهاجم خیلی سریع به ترکیب برگردد

گلر؛ شماره هشتادویک

هیچ‌کس نمی‌داند وضعیت گلر ذخیره سرخپوشان در نیم‌فصل دوم چطور پیش خواهد رفت. بوژیدار رادوشوویچ چند بار تهدید به جدایی کرده اما معمولا همیشه این تصمیم را پس گرفته است. او اساسا همواره در آستانه جدایی از پرسپولیس قرار دارد اما این «آستانه» را طی نمی‌کند. مرد شماره یک دروازه پرسپولیس در نیم‌فصل دوم لیگ برتر بیستم هم، حامد لک خواهد بود. حامد با هشت کلین‌شیت، بهترین گلر این فصل از فوتبال ایران نیز بوده است. لک سال‌ها منتظر چنین فرصتی مانده و حالا که این بخت را به دست آورده، به شکل ایده‌آل و مطلوبی از آن استفاده کرده است.

خط دفاعی؛ بازگشت سیامک و حاجی

تغییر مهمی که در نیم‌فصل دوم در خط دفاعی قرمزها به وجود می‌آید، بازگشت سیامک نعمتی به این خط خواهد بود. سیامک در پست مدافع راست فراتر از حد انتظار ظاهر شد. خود این بازیکن هم به خوبی می‌داند که اگر می‌خواهد در فهرست تیم ملی بماند، باید در همین نقطه از زمین به میدان برود. در سمت چپ هم سعید آقایی موقعیتش را حفظ می‌کند و البته محمد انصاری نیز با پشت سر گذاشتن مصدومیت، آرام آرام آماده می‌شود تا در بعضی‌ از بازی‌ها به پرسپولیس کمک کند. در قلب دفاع، سیدجلال و کنعانی یک زوج مطمئن و بی‌نقص نشان داده‌اند و باز هم در ترکیب اصلی خواهند بود. با این حال یحیی به خوبی می‌داند که نمی‌تواند در همه دیدارهای سه جام مختلف روی آنها فشار بیاورد. به همین خاطر اضافه شدن یک مدافع میانی دیگر به پرسپولیس اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. آنها همین حالا مشغول جست‌وجو در لیگ برتر برای خرید چنین بازیکنی هستند.

خط هافبک؛ چپ و راست اتمی

احسان پهلوان تا اینجا در پرسپولیس عملکرد نسبتا قابل قبولی داشته اما با بازگشت مهدی ترابی، بعید نیست که احسان رفته رفته به سوی نیمکت سوق داده شود. چراکه معمولا بهترین پست بازی برای ترابی، سمت چپ خط هافبک است. در نیم‌فصل دوم اگر مهاجمان مدنظر یحیی جذب شوند، وحید امیری هم به خط هافبک برمی‌گردد. حضور ترابی و امیری در سمت چپ و راست خط میانی، از پرسپولیس یک تیم فوق‌العاده خواهد ساخت. تیمی که همیشه آماده است خط دفاعی حریف را تهدید کند و مدافعان رقیب را به دردسر بیندازد. در میانه میدان هم فیکس بودن احمد نور، بدیهی خواهد بود و از بین کمال و سرلک، یک نفر دیگر در کنار نوراللهی بازی می‌کند. با توجه به فشردگی بازی‌ها، یحیی می‌تواند به صورت چرخشی از این دو نفر در ترکیب بهره ببرد.

خط حمله؛ چشم‌انتظار عیسی

آل‌کثیر برای بازگشت به ترکیب تیم، هنوز باید کمی صبر کند. از آن‌جایی که او تا اواسط فروردین محروم است و حتی اجازه تمرین با تیم را ندارد، نمی‌توان انتظار داشت که این مهاجم خیلی سریع به ترکیب برگردد. قرمزها در بازار به دنبال جذب یک مهاجم دیگر هستند و زمزمه‌هایی مبنی بر جذب شهریار مغانلو در این باشگاه به گوش می‌رسد. در صورت اضافه شدن شهریار، زوج او و امید عالیشاه احتمالا ترکیب اصلی خط حمله را می‌سازند تا عیسی آل‌کثیر از راه برسد. اگر عیسی برگردد و شهریار هم بخشیده شود، این دو نفر می‌توانند زوج اصلی خط حمله باشند. اگر هم شهریار مغانلو خریداری نشود، مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر گزینه‌های اصلی بازی در نوک پیکان حمله تیم گل‌محمدی به شمار می‌روند. با حضور دوباره عیسی و در صورت خرید مغانلو، خط حمله سرخ‌ها پس از مدت‌ها به یک خط حمله غنی تبدیل خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یه پرسپولیسی

      موفق باشین همیشه❤❤❤❤❤❤❤❤

      پاسخ ها

      • محمد

        عشق هست پرسپولیس

    • بدون نام

      با وزیر جوان قهرمان می شود

      پاسخ ها

      • ...

        ی۶ ستقلالی

    • بدون نام

      والبته حمایتهاوکمک های اشکار وپنهان وزارت ورزش وفدراسیون پرسپولیسی وداورانی که تحت تاثیر اسم این تیم حکومتی قرارمیگیرند وبه سودش سوت می زنند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه دوجین بازیکن درجه یک دارید ولی تایتیک ندارید برید تیمتون درست کنیدتاکمتر بهتون فشار بیاد

      • علی

        جناب بدون نام

        متاسفانه با سطح فکر امثال جنابعالی ، باشگاهتون روبه زوال میره ، وقتی استقلال تو هر پست حداقل دو یا سه بازیکن با کیفیت داره و پرسپولیس بدون مهاجم میاد صدر جدول ، یعنی بازیکن باید دنبال تمرین و تلاش بیشتر باشه نه بخاطر مبلغ قرارداد قهر کنه و تیم رو به حاشیه ببره

    • شجاع پرسپولیسی

      موفق باشید عشقای من

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج