جاباما
۱۰۹۳۵۷۵
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

روایت زنگنه از دلیل فحاشی علیه وزارت نفت

وزیر نفت با بیان اینکه انتخابات نزدیک است، گفت: به وزارت نفت فحش می‌دهند که برای خود افتخار کسب کنند، اگر بحث تخصصی و مدیریتی کنیم مشخص می‌شود که کارهای آنها نه تنها افتخار نبوده بلکه خطا بوده است.

خبرآنلاین: وزیر نفت با بیان اینکه انتخابات نزدیک است، گفت: به وزارت نفت فحش می‌دهند که برای خود افتخار کسب کنند، اگر بحث تخصصی و مدیریتی کنیم مشخص می‌شود که کارهای آنها نه تنها افتخار نبوده بلکه خطا بوده است.

«بیژن زنگنه» در مراسم بهره‌برداری از سه خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی و طرح‌های ذخیره سازی، با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، افزود:‌ پیروزی هزار پدر دارد و شکست، یتیم است. تصمیمات ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سال ۸۲ آغاز شد و دولت‌های بعدی نیز در حد توان و مدیریت خود آن را پیش بردند و ما نیز به همان میزان قدردان زحمات آنها هستیم.

وی ادامه داد: در این میان، هر کس می‌خواهد دستاوردها را به اسم خود به ثبت در بیاورد. پالایشگاه ستاره خلیج فارس واحدهای فرآیندی در نیمه سال ۹۲ حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشتند.

وزیر نفت افزود: من همواره معتقد بودم یکی از طرح هایی که باید در مدیریت پروژه درس داد طرح نیروگاه شهید رجایی بود که به واسطه بی نظمی مدیریتی برای اتمام کار، تصمیم گرفتیم شرکت های پیمانکار عمومی راه‌اندازی شود، اما وقتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را دیدم، نیروگاه شهید رجایی در برابرش هیچ بود. در زمینه اغتشاش مدیریتی بدتر از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در ابتدای دولت تدبیر و امید طرحی ندیدم.

وی تاکید کرد: این پروژه ابتدا با روش خوبی شروع شده بود اما در دو مرحله قراردادها و انتقال قراردادها به سمتی رفته بود که باید در دانشگاه ها برای پرهیز از این اقدامات تدریس کنیم. این اغتشاش مدیریت آنچنان زیاد بود که سردار عبداللهی که فرمانده قرارگاه بود تعریف می کرد که در جریان بازدید یکی از سرداران سپاه پرسیده بود که آیا اینجا داعش حمله کرده است؟

زنگنه با اشاره به اینکه از این واحد بهم ریخته با مدیریت درست به سمتی رفتیم که بنزین تولید شد، گفت: در این پالایشگاه همه نوع کار شده بود اما «واحد فرآیندی» ساخته نشده بود. در این دولت مسئولان پالایش و پخش هر هفته سفر کردند و رفتند البته منتی نداشتیم چون وظیفه ما بوده است اما باید تاکید کنم آنچه که به ما رسید نه تنها پیشرفت کم بلکه یک پروژه مغشوش بود.

وی با تاکید بر اینکه فکر و تدبیر مدیران کار را به نتیجه می رساند، ادامه داد: متشکرم از کسانی که زحمت کشیدند اما نباید تک خوری کنند.زنگنه تصریح کرد: دلیل اینکه حرف نمی‌زنیم این نیست که زبان نداریم بلکه این است که وقت نداریم.

وزیر نفت گفت: در ایام انتخابات ریاست جمهوری در گرگان یک قصابی کاندیدا شده بود و وضعش هم به خاطر کاندیداتوری در انتخابات خوب شده بود، زیرا هر کسی به او مراجعه می‌کرد نیم کیلو گوشت به او می‌فروخت. از او پرسیدند شما که رئیس‌جمهور نمی‌شوید پس چرا برای انتخابات ثبت‌نام کردید؟ قصاب گفت درست است که من رئیس‌جمهور نمی‌شوم ولی حداقل با این کارها می‌توانم رئیس صنف قصاب‌ها در گرگان شوم که این موضوع حکایت این روزهاست. عده‌ای بیکارند و به وزارت نفت فحش می‌دهند؛ باید سوال کرد افتخارات شما کدام است که حالا در حال ساختن افتخار برای خود هستید؟ این پروژه‌هایی که از آنها دم می‌زنید افتخار نیست و ما اگر حرف نمی‌زنیم دلیلش این نیست که زبان نداریم بلکه وقت نداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابادیگه برودنبال استراحت وبازنشتگی چهارروزدیگه اسم خودتم یادت نمیاد دیگه وزیریک مملکت پیش کش

    • عبداله

      تمام شرکت نفت داغون کردی
      چه نیروی انسانی چه صندوق بازنشستگی نفت
      چه ساختار نرم افزار و سخت افزار شرکت نفت
      ۱۶ سال فقط در حد جذب اطرافیان مجلسی و شاگردنت
      برو که نفرین پشت سرته روز خوشت کمر درد باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج