جاباما
۱۰۹۳۷۲۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

چهره‌های سیاسی ایران طرفدار کدام تیم‌ها هستند؟

این مطلب نگاهی به تیم‌های مورد علاقه برخی چهره‌های سیاسی ایران دارد.

خبرورزشی: این مطلب نگاهی به تیم‌های مورد علاقه برخی چهره‌های سیاسی ایران دارد.

استوری ها و اظهارنظرهای بحث برانگیز و فوتبالی آذری جهرمی وزیر محترم ارتباطات به قدری در محافل ورزشی و سیاسی مثل توپ صدا کرده که شاید خیلی ها تصور می کنند این فقط وزیر جوان کابینه دکتر حسن روحانی است که به فوتبال علاقه دارد. این در حالی است که بعضا حمایت از یکی از تیم های استقلال و پرسپولیس تا عالی ترین مسولان کشور پیش رفته و این مساله ای نیست که در دنیا هم مسبوق به سابقه نباشد.

چهره‌های سیاسی ایران طرفدار کدام تیم‌ها هستند؟

با هم تعدادی از چهره های سیاسی و علاقه آنها به تیم های خاص را بررسی می کنیم:

سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه

سیدعباس عراقچی از حامیان جدی سرخ‌پوشان پایتخت است. عراقچی با وجود اینکه سال‌ها در انگلستان زندگی کرده است طرفدار هیچ‌یک از تیم‌های باشگاه‌های خارجی نیست. پسران عراقچی هوادار بارسلونا هستند. او در سطح بین‌المللی اخبار همه تیم‌های ملی ورزشی کشور را رصد می‌کند و در سطح داخلی عمدتا پیگیر اخبار فوتبال است.

مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه

مجید تخت‌روانچی از دوران کودکی طرفدار پرسپولیس بوده است. البته پسران او استقلالی هستند و گاهی اوقات بر سر بازی قرمز و آبی‌ها با یکدیگر بحث‌های داغی نیز دارند! وی با وجود اینکه بخشی از زندگی خود را در آمریکا گذرانده است اما در دوران جوانی طرفدار بایرن مونیخ و منچستر یونایتد بوده است. او در حال حاضر طرفدار تیم خاص باشگاهی خارجی نیست. تخت‌روانچی اخبار تیم‌های ملی کشور به ویژه والیبال، بسکتبال، کشتی و فوتبال را دنبال می‌کند و در سطح بین‌المللی نیز اخبار فوتبال و تنیس را پیگیر است.

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید

محمدرضا عارف قبل از انقلاب طرفدار تیم پاس بوده است. عارف تیم پاس را یکی از بااخلاق‌ترین تیم‌های آن دوره می‌داند. اکنون این سیاستمدار اصلاح‌طلب هوادار تیم‌های شهرستانی است و از اینکه باشگاه‌های شهرستانی توانسته‌اند حرفی برای گفتن و عرض‌اندام مقابل تیم‌های تهرانی داشته باشند، احساس خوشحالی می‌کند. خانواده عارف اهل تماشای مسابقات فوتبال هستند، اما نمی‌داند که فرزندانش طرفدار کدامیک از تیم‌های داخلی و خارجی هستند. رئیس فراکسیون امید تصور می‌کند پسرش (حمید) پرسپولیسی و فرزند وی (نوه عارف) استقلالی باشند؛ چون آن‌ها هنگام تماشای بازی میان استقلال و پرسپولیس با یکدیگر دعوا و جدل دارند.

محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری

محمدرضا باهنر طرفدار تیم برنده است و برای وی تفاوتی میان پرسپولیس و استقلال ندارد؛ یعنی هرکدام از قرمزها و آبی‌ها بازی را پیروز شوند هوادار آن تیم خواهد بود. البته وی چنین نظری را درباره تیم‌های باشگاهی خارجی نیز دارد، اما این فعال سیاسی اصولگرا به معنای واقعی کلمه اهل فوتبال نیست.

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی

صادق زیباکلام معمولاً فوتبال تماشا نمی‌کند، اما به دلیل اینکه اکثر اعضای خانواده وی گرایش به تیم استقلال دارند به خاطر دل آن‌ها طرفدار آبی‌پوشان پایتخت است. این کارشناس مسائل سیاسی یکی از دلایل هواداری از استقلال را نیز به خاطر علاقه خاص خود به مرحوم ناصر حجازی می‌داند. زیباکلام در دوران جوانی یک ناصرخان می‌گفته و صد ناصر خان از زبان وی جاری می‌شده است. این استاد دانشگاه به تیم منچستر یونایتد نیز علاقه بسیاری دارد. وی به دلیل عِرق خود به مرحوم غلامرضا تختی؛ کشتی را تماشا می‌کند.

الهه کولایی، نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی

الهه کولایی در دوران جوانی طرفدار تیم استقلال بوده است. او که عموما در لباس پوشیدن هم روسری آبی را انتخاب می‌کند، در حال حاضر حامی تیم ملی است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب توجه چندانی به تیم‌های باشگاهی خارجی ندارد. وی از بین ورزش‌ها؛ شنا را مطلوب‌تر تصور می‌کند. فرزندان کولایی استقلالی و نیز پرسپولیسی هستند.

آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

آذر منصوری از دوران نوجوانی طرفدار تیم پرسپولیس بوده است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب حساسیت چندانی نسبت به تیم‌های باشگاه‌های خارجی ندارد، اما به تیم بارسلونا توجه بیشتری نشان می‌دهد. منصوری علاوه بر فعالیت‎ سیاسی، سابقه مربیگری «تنیس روی میز و بدنسازی» را نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده است. او اخبار والیبال را به شدت رصد می‌کند چون که در دوران جوانی والیبالیست بوده است.

سید احمد خمینی، نوه امام (ره)

سید احمد پسر حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی می‌گوید پدرش طرفدار استقلال و پرسپولیس است. او مانند پدرش لیونل مِسی را بیشتر از کریستیانو رونالدو دوست دارد و برادرها و خواهران وی استقلالیِ استقلالی هستند.

الیاس حضرتی، عضو فراکسیون امید

الیاس حضرتی طرفدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس است. به عبارتی ۳۰ درصد طرفدار آبی‌ها و ۳۰ درصد هوادار قرمزها، ۳۰ درصد حامی تراکتور سازی تبریز و ۱۰ درصد نیز طرفدار ملوان بندر انزلی است. ولی اگر تیم‌های استقلال با پرسپولیس با یکدیگر بازی داشته باشند، طرفدار جدی قرمزهاست. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بازی تیم‌های باشگاهی اسپانیا را دنبال می‌کند، اما بیشتر از همه تیم بارسلونا را دوست دارد. حضرتی در سال‌های ۷۴ تا ۸۲ به مدت هشت سال رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی بوده است. وی به دلیل سوابق اجرایی و مدیریتی‌اش علاقه خاصی به ورزش‌های جودو و کنگ‌فو دارد.

پروانه سلحشوری، نماینده مجلس شورای اسلامی

پروانه سلحشوری طرفدار استقلال تهران است، اما خانواده وی پرسپولیسی هستند. او به دلیل خوزستانی بودنش بیشتر حامی تیم‌های اهوازی و خوزستانی مانند فولاد خوزستان، نفت مسجد سلیمان، استقلال اهواز و خوزستان است. وی زمانی عاشق تیم لیورپول بوده است، اما در این سال‌ها به دلیل مشغله کاری فرصت تماشای بازی‌ تیم‌های اروپایی را ندارد.

گفتنی است برای بحث و بررسی بیشتر در این باره باید به خیلی از چهره های سیاسی دیگر هم اشاره کنیم؛ از جمله اینکه گفته می شود یاسر و مهدی هاشمی فرزندان پرسپولیسی مرحوم اکبرهاشمی رفسنجانی هستند. این دو برادر برخلاف برادر دیگرشان محسن هاشمی که هم اکنون رئیس شورای شهر است طرفدار سرسخت پرسپولیس است. محمود صادقی نماینده سابق مجلس، خود را یک استقلالی دو آتشه می داند و در ضمن از طرفداران بارسلونا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج