جاباما
۱۰۹۳۷۷۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ارزش ۱۲میلیون دلاری ۱۵ بازیکن آبی

سایت معتبر ترانسفرمارکت که در گزارشی به بررسی عملکرد و ارزش ۵۰ بازیکن شاخص لیگ برتر ایران در ۱۰ پست پرداخت. این سایت در هر ۱۰ پست ۵ بازیکن از تیم‌های مختلف را ارزیابی کرده و قیمت آن‌ها را به دلار درج کرده است.

روزنامه خراسان: سایت معتبر ترانسفرمارکت که در گزارشی به بررسی عملکرد و ارزش ۵۰ بازیکن شاخص لیگ برتر ایران در ۱۰ پست پرداخت. این سایت در هر ۱۰ پست ۵ بازیکن از تیم‌های مختلف را ارزیابی کرده و قیمت آن‌ها را به دلار درج کرده است. این گزارش نکته‌های جالبی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. در بین ۵۰ بازیکن لیگ برتری شیخ دیاباته، مهاجم اهل مالی استقلال با ارزش ۰۹/۲میلیون دلار باارزش‌ترین بازیکن حال حاضر لیگ برتر ایران است؛ بازیکنی که سابقه حضور در لیگ فرانسه و سری‌آ را هم در کارنامه دارد و قرارداد سال اولش با باشگاه استقلال ۵۵۰هزار دلار اعلام شده بود که طبق توافق قرار بود برای سال دوم ۲۰درصد به آن اضافه شود.

البته قرارداد دیاباته آپشن‌هایی هم داشت که با احتساب آن‌ها قرارداد ببرسیاه تیم استقلال به بیش از ۸۰۰هزار دلار رسید و بخش عمده آن هم مربوط به کسب عنوان آقای گلی در فصل گذشته بود. اما در رده دوم تا ششم باارزش‌ترین بازیکنان لیگ برتر ایران، دوباره نام ۲ بازیکن استقلال و یک بازیکن خارجی دیده می‌شود. مهدی قایدی با ۷۶/۱، احمد نوراللهی، بازیکن پرسپولیس با ارزش ۵۴/۱ و احسان حاج‌صفی و مهدی ترابی، بازیکنان تراکتور و پرسپولیس مشترکا با ارزش ۲۱/۱، امیرارسلان مطهری، دیگر مهاجم تیم استقلال با ارزش ۱۰/۱ و آیاندا پاتوسی، بازیکن آفریقایی فولاد با ارزش ۰۵/۱ در رده دوم تا ششم ارزشمندترین بازیکنان لیگ برتر قرار دارند.

نکته دیگر گزارش ترانسفرمارکت حضور ۱۵ بازیکن از استقلال در بین ۵۰ بازیکن ارزشمند لیگ برتر ایران است. در گزارش این سایت، شیخ دیاباته، قایدی، مطهری، مظاهری، مرادی، موسوی، ریگی، غفوری، اسماعیلی، شجاعیان، دانشگر، غلامی، نادری، مرادمند و مهدی‌پور ۱۵ بازیکن استقلال هستند که ارزش ۳ نفر از آن‌ها یعنی دیاباته، قایدی و مطهری بیش از یک میلیون دلار است و جمعا ۹۵/۴میلیون دلار ارزش دارند. پس از استقلال بیشترین بازیکنان ارزشمند لیگ برتر را پرسپولیس در اختیار دارد.

۱۱ بازیکن سرخ‌پوش در گزارش ترانسفرمارکت عبارتند از حامد لک، کنعانی‌زادگان، آقایی، انصاری، کامیابی‌نیا، سرلک، عبدی، پهلوان، نوراللهی، نعمتی و ترابی. در بین این ۱۱ نفر نیز تنها ارزش ترابی که به تازگی از العربی قطر به پرسپولیس پیوسته ۲۱/۱میلیون دلار درج شده که با رقم احسان حاج‌صفی، بازیکن ملی‌پوش تراکتور برابر است. به عبارتی بیش از نیمی از ارزشمندترین بازیکنان لیگ برتر ایران در ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال توپ می‌زنند و همین مسئله نشان‌دهنده علت علاقه‌مندی بیشتر بازیکنان لیگ به حضور در سرخابی پایتخت است. با جمع اعداد درج‌شده مقابل بازیکنان استقلال به عدد ۱۲میلیون و ۸۷۰هزار دلار می‌رسیم که حدود ۳۲۱میلیارد تومان می‌شود.

نکته جالب دیگر در مورد گزارش سایت ترانسفرمارکت حضور ۳ مدافع میانی استقلال بین ارزشمندترین‌هاست اما عملکرد خط دفاعی آبی‌ها چیز دیگری می‌گوید! از ۵ مدافع وسط ارزشمند لیگ، مرادمند، غلامی و دانشگر در استقلال هستند و این نشان‌دهنده آن است که تیم به لحاظ مهره و نفر چیزی کم ندارد و این‌که چرا نتیجه مطلوب را نگرفته سوالی است که باید از کادر فنی این تیم پرسید. در خط حمله هم استقلال چنین وضعیتی دارد و هر ۳ مهاجم این تیم جزو ارزشمندترین‌ها هستند اما در بین ۱۰ نفر برتر جدول گلزنان جایی ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج