جاباما
۱۰۹۳۸۵۱
۹ نظر
۵۰۸۳
۹ نظر
۵۰۸۳
پ

۱۷ راهکار ساده برای اینکه آدم بهتری باشیم

احساس رضایت داشتن از خود، یکی از بهترین حالاتی‌ست که هر فرد می‌تواند تجربه کند. اگر شما هم دوست دارید این حس را تجربه کنید با ما همراه باشید. در این مطلب، به شما خواهیم گفت چگونه می‌شود هر روز آدم بهتری نسبت به قبل باشیم.

برترین‌ها: احساس رضایت داشتن از خود، یکی از بهترین حالاتی‌ست که هر فرد می‌تواند تجربه کند. برای رسیدن به این حس، باید سعی کرد هرروز انسانی بهتر از روز قبل باشیم. مطمئناً تا به حال به این فکر کرده اید که آیا برای بهتر بودن، کلید‌هایی وجود دارد؟ پاسخ این سوال پیچیده است. با این حال، تلاش برای رسیدن به این هدف، هم برای اطرافیان و هم برای خودتان تأثیر تحول آفرینی به همراه خواهد داشت. اگر شما هم دوست دارید این حس را تجربه کنید با ما همراه باشید، چراکه در این مطلب، به شما خواهیم گفت چگونه می‌شود هر روز آدم بهتری نسبت به قبل باشیم.

۱۷ راهکار ساده برای اینکه آدم بهتری باشیم

اکثر مردم علاقه مندند به فرد بهتری تبدیل شوند و حاضرند برای آن به طور منظم تلاش کنند. به هر حال، هر تجربه زندگی، چه مثبت یا منفی، می‌تواند به ما کمک کند تا به انسانی بهتر تبدیل شویم. هر تجربه زندگی، چه مثبت یا منفی، می‌تواند به ما کمک کند تا به انسانی بهتر تبدیل شویم. گاهی اوقات، موفق می‌شویم، در حالی که زمان‌های دیگری هست که شما را به خط اصلی برمی‌گرداند. با این حال، همانطور که سورن کی‌یرکگارد می‌گوید، مهم این است که تسلیم نشوید. خواستن آینده‌ای بهتر از خود شروع می‌شود.

۱. انتقاد یا گله نکنید

هیچ کس دوست ندارد در کنار کسانی باشد که همیشه غر می‌زنند. منظورم این نیست که شما اصلا نباید از چیزی گله کنید. گاهی اوقات حرف زدن با یک دوست قابل اعتماد درباره مسائلی که آزارتان می‌دهد، شما را سبک می‌کند. اما وقتی هر جمله‌ای که از دهنتان بیرون می‌آید با غر و انتقاد همراه باشد، انرژی منفی آزاردهنده‌ای را منتقل خواهد بود و دیگران را از کنارتان بودن پشیمان می‌کند.

۱۷ راهکار ساده برای اینکه آدم بهتری باشیم

۲. خشم را دور بریزید

در زندگی همه ما قطعا روز‌هایی وجود داشته که خشمگین و یا عصبانی شده ایم. عصبانیت کنترل نشده در حدی مضر است که می‌تواند روابط ما با افراد دیگر و حتی سلامتی مان را تحت تاثیر قرار دهد. وقتی عصبانی می‌شویم، این عصبانیت منجر به استرس بیشتر می‌شود و مشکلات دیگری نیز به این شرایط اضافه می‌شوند، اینجاست که به اهمیت یادگیری مدیریت خشم و سرانجام رها کردن آن برای تبدیل شدن به یک فرد بهتر، پی می‌بریم.

۳. روی رفتار‌های منفی کار کنید

آیا رفتاری دارید که آن را دوست نداشته باشید؟ زمانی که آگاهی بیشتری از خودتان پیدا کنید، یعنی اولین مرحله برای یادگیری رفتار‌های مثبت و بهتر شدن در زندگی را آموخته اید. آیا تا به حال آرزو داشتید که به یک فرد متفاوتی در زندگی تبدیل می‌شدید؟ هیچ کس انسان عالی و کاملی نیست. پس باید یاد بگیرید که خودتان را بشناسید، جنبه‌های منفی را شناسایی کنید و یاد بگیرید که آن‌ها را به یک رفتار مثبت تبدیل کنید.

۴. خودتان را بشناسید

شناختن خود آستانه وجودی و هدف اصلی شما در همه زمان‌ها است. ارتباط با خودِ اصیل‌تان قطعاً شما را در سفر خودشناسی راهنمایی می‌کند.

۱۷ راهکار ساده برای اینکه آدم بهتری باشیم

۵. به دنبال یک الگوی واقعی باشید

زمانی که الگو داشته باشید، یعنی تصویر صحیحی از آن چه را که می‌خواهید در ذهن خود دارید. بهترین راه این است که این مدل‌ها در دنیای واقعی باشند و به شما کمک کنند که چگونه رفتار کنید. مثلا اگر می‌خواهید در زمینه سرمایه گذاری فعالیت کنید، باید فردی را پیدا کنید که در دنیای واقعی در این زمینه موفق باشد.

۶. پذیرش را تمرین کنید

چیزی که مطمئناً شما را از رنج نجات خواهد داد، یادگیریِ پذیرفتن مردم است، آنچه که هستند. در نهایت، ما قادر به تغییر واقعیت‌ها نیستیم و تنها می‌توانیم آن‌ها را به همان گون که هستند، بپذیریم.

۷. از نقاط قوت خود استفاده کنید

از دست دادن مسیر زمان، زمانی که به کار یا فعالیت دیگری جذب می‌شوید، یا چیزی که روانشناسان به آن «جریان» می‌گویند، یک حالت آشنا برای همه ما است. جریان چیزی است که زمانی که شما عمیقا درگیر یک سرگرمی یا یادگیری یک مهارت یا سوژه جدید، و یا درگیر شدن در فعالیت‌هایی که ترکیب مناسبی از چالش‌ها و راحتی را عرضه می‌کنند، رخ می‌دهد. زمانی که ما بیش از حد به چالش کشیده می‌شویم، احساس استرس می‌کنیم. وقتی همه چیز خیلی ساده است هم ممکن است خسته شویم. به هر طریق، پیدا کردن نقطه مناسب بین این دو افراط، ما را به روش بسیار خوبی درگیر نگه می‌دارد.

۱۷ راهکار ساده برای اینکه آدم بهتری باشیم

۸. احساسات خود را کنترل کنید

هیچ کس به خاطر آنچه برای شما اتفاق می‌افتد مقصر نیست. در نهایت، شما مسئول خود هستید و باید مناسب رفتار کنید. این بدان معنی است که شما باید یاد بگیرید که احساسات خود را کنترل کنید. همچنین باید بتوانید نگرانی‌های خود را به روشی هوشمندانه پاسخ دهید.

۹. به علایق دیگران احترام بگذارید

به علایق، اعتقادات و رسوم دیگران توجه کنید. برای پرسیدن سوالات متفکرانه وقت بگذارید و به پاسخ‌هایی که داده می‌شود با جدیت گوش کنید. از هرگونه انتقاد یا حتی شوخی درباره عقاید و رسومی که با شما فرق دارند، بپرهیزید.

بخشی از یک انسان خوب بودن، احترام به فرهنگ‌ها، سنت‌ها و عقاید دیگران و خودداری از تمسخر و قضاوت آنهاست. اگر فرد مقابل لهجه‌ای دارد که شما دوست دارید بشنوید بد نیست به او بگویید. وقتی کسی حرف می‌زند، وسط حرفش نپرید یا بحث را از چیزی که دوست دارد از آن بگوید، منحرف نکنید.

۱۰. ببخشید، تشکر کنید، و تصدیق کنید

یادگیریِ بخشیدن دیگران (و خودتان) امری کلیدی است. همچنین یاد بگیرید که لطف دیگرتان را بشناسید و قدرشناس باشید.

۱۷ راهکار ساده برای اینکه آدم بهتری باشیم

۱۱. به خودتان عشق بورزید

به جای این که مدام به دنبال این باشید که دیگران را از دست ندهید باید یاد بگیرید که چگونه به خودتان عشق بورزید. در حقیقت زمانی که عشق به خود را یاد بگیرید، کمتر محتاج دیگران هستید. باید همانی که هستید را بپذیرید و به خاطر اشتباهات گذشته خودتان را ببخشید و به این فکر کنید که همه انسان‌ها دچار خطا‌هایی شدند. یاد بگیرید که چگونه از همین چیزی که هستید، لذت ببرید. از خودتان مراقبت کنید و در جهت بهتر شدن تلاش کنید.

۱۲. همدل باشید

چیز‌های کمی مانند چسبِ همدلی، همزیستی اجتماعی را بهبود می‌بخشد. همدلی با دیگران به شما قدرت می‌دهد و یاریتان می‌کند تا انسان بهتری باشید.

۱۳. مراقب خودتان باشید

ممکن است همیشه نتوانید کنترل شرایطی که با آن روبرو می‌شوید را در اختیار داشته باشید. اما همیشه می‌توانید شرایط را طوری کنترل کنید که به خوبی از خودتان مراقبت کنید. مراقبت از خودتان می‌تواند بر سطح استرس شما تاثیر بگذارد و شما را قادر می‌سازد تا زمانی که با چالش‌های زندگی مواجه می‌شوید، رشد کنید.

۱۴. دلسوز دیگران باشید

دلسوز دیگران باشید و به خودتان رحم و شفقت داشته باشید شفقت بُعد مهمی است که باید آن را بخاطر بسپارید. به لطف آن، شما می‌توانید به دیگران احترام بگذارید و رفتار‌های پیشگیرانه‌ای ایجاد کنید که زندگی اطرافیان شما را بهبود بخشد. به همین ترتیب، هیچ چیز به اندازه گفتگوی دلسوزانه با خود برای احساس آسودگی مهم نیست.

۱۵. ارتباطات اجتماعی

احساس ارتباط با دیگران می‌تواند به شما کمک کند که احساس انعطاف پذیری بیشتری بکنید. دوستان خوب می‌توانند به شما کمک کنند احساسات منفی را پردازش کنید، راه حل‌های درست و مناسب را پیدا کنید و در صورت لزوم ذهن خود را از مشکلات دور کنید. زمانی که زندگی پرمشغله و پراسترسی دارید، یافتن وقت برای گذراندن با دوستان گاهی چالش برانگیز است، اما به یاد داشته باشید که ارتباط با دوستان نزدیک می‌تواند شما را به هدف تان، یعنی آدم بهتری بودن، نزدیک کند.

۱۷ راهکار ساده برای اینکه آدم بهتری باشیم

۱۶. اضطراب و حسادت خود را کنترل کنید

انواع احساسات مختلف در زندگی هستند که نمی‌توانید جلوی آن‌ها را بگیرید، اما نباید به طور مدام اضطراب و حسادت داشته باشید. یاد بگیرید که چگونه با وجود مشکلات در زندگی به دنبال شادی بگردید. خودتان را با هیچ کس دیگر مقایسه نکنید و سعی کنید از اطلاعاتی که دارید استفاده کنید و خودتان را قبول داشته باشید و حسرت زندگی دیگران را نخورید. زندگی یک موهبت بزرگ است که اکنون فرصت دارید از آن استفاده کنید.

۱۷. شریک بهتری باشید

اگر ازدواج کرده اید یا با کسی در رابطه هستید، یاد بگیرید که برای او به فرد بهتری تبدیل شوید. سعی کنید در زندگی انتظارات فرد مقابل را برآورده کنید. در عین حال به خودتان هم توجه داشته باشید و سعی کنید یک رابطه صمیمی و نزدیک بسازید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون از برترینها
      عالی بود
      ای کاش انسانها همچون خدایشان با هم مهربان باشند

      پاسخ ها

      • کاربر قدیمی

        مهمترین اصل : آنچه برای خود نمی پسندی ، برای دیگری نپسند.

    • بدون نام

      سعی نکنید آدم خوبی باشید دلتون میشکنه

      پاسخ ها

      • من بد نبودم، بلد نبودم

        حرف دل گفتی
        من یه دل شکسته هستم ک خوبی هام باعث سرگیجه و سوتفاهم طرف مقابل شد، اخرش من شدم ادم بده و بدهکار طرفمم یه گاو ب تمام معنا
        یادم ب خوبی های بی جهتی ک کردم میاد، اه از وجودم بلند میشه امیدوارم اهم دامنشو بگیره

    • بدون نام

      من قبلا اینطوری بودم که روزگار بهم نشون داد اشتباهه و منم رویه ام را عوض کردم الان حالم بهتره

    • کفتاردرمانگر دوره بیستم

      سلام بسیار عالی بود ....دست از انتقاد بردارم... دیگران را ببخشم...حسادت دایمی و حسرت زندگی دیگران خوردن را متوقف کنم ...فقط یکبار فرصت زندگی به من داده خواهد شد .

    • بدون نام

      با خدا بودن
      و اینکه از بنده خدا هیچ توقعی نداشتن

    • بدون نام

      با تشکر از نویسنده
      ولی چرا واقع بین بودن رو توصیه نمی کنید! به قول لینکلن:با نرم خویان نرم و با درشتان درشتی کن

    • ارشین

      ممنون از مطالب شیرین .جذاب .آموزنده که بسان چراغ در تاریکی راه نماست ....

      گمشده در این برهوت کم نیست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج